קודם כל ניזכר בכמה מושגים בסיסיים – מכתב. מסר, פרטים טכניים, תובנה ואז בשורה. מה המסר המרכזי שאנחנו רוצים להעביר למי שצופה בפוסט, מהם העובדות העומדות לפנינו, מהי המסקנה שאנחנו רוצים שהם יסיקו וכמובן, מהו הפתרון שאנחנו מציעים. ליתר דיוק, מהי הבשורה החדשה איתה אתם יוצאים מהפוסט.
כדאי להסתכל על המאמר והסרטון על איך לכתוב פוסטים. זה יעזור לכם לנתח את הפוסטים שאציג בסרטון בצורה יותר יעילה וטובה. יש גם דגשים לכתיבת פוסט ורעיונות שאתם יכולים לקחת גם כטיפים אליכם.
פוסטים מצליחים בפייסבוק עובדים על רגש
אם נסתכל על הפוסט של אדם בשם דוד רונן. הוא מספר על הולדת הבן שלו. אנחנו צריכים להבין שפוסטים שכוללים את בן/בת הזוג מתקדמים בצורה יותר מהירה וטובה. פוסט רגשי ואישי תופס יותר. יש מגוון של רגשות שיכולים לעורר אותנו, והפייסבוק ייתן לרגש החזק הזה יותר מקום בפיד של אנשים אחרים.
נלך על רגש אחר, בחור בשם אלחנן שצריך תרומה להצלה חייו. לפני שאני ממשיך, רצוי לציין שאני מנתח את הפוסט הזה בצורה מקצועית בלבד וזה לא נועד לפגוע ברגש מסוים או באדם מסוים. הוא נותן לנו את הפרטים הטכניים של מה שקורה והוא פונה לרגש שלנו – להציל חיי אדם. זה מאוד טעון והוא מכניס אותנו לעולם שלו – הוא מבקש גם הנעה לפעולה.
















בשני המקומות משתמשים בעזרים ויזואליים, וכך גם בכל פוסט מצליח שיש. שימו לב – כשננתח את הפוסטים הבאים ואת אלה, משתמשים בעזרים ויזואליים מאוד חזקים. תמונה של תינוק, סרטון של אדם חולה שמבקש ממכם תרומה. בפוסט הבא נראה סרטון שהולך מאוד טוב לאחרונה – המחשת תהליך בהילך מהיר. בעיקר במקצועות היופי והאמנות.
פוסטים מצליחים בפייסבוק נכתבים בשפה שלכם
יש פוסטים מתורגמים. אלה פוסטים לא טובים, וכדאי מאוד לשכור מתורגמן או אדם שדובר בצורה שוטפת את שפת המקום בשביל שיעלה לכם פוסטים שאתם צריכים. מלל נכון מוביל לקהל איכותי יותר, שלא ינפנף את ההודעה שלכם ברגע.

תחשבו מסחרי
אינסטה דיזיין מראים לנו פוסט מעניין. הם כותבים סיפור ומנסים להכניס אותך לסיפור שלהם – איך להשיג יותר עוקבים ואולי בתת מודע, עוד אהבה. להשוות בין נשים לבין מודל נערץ – דוגמניות או בלוגריות. יש הנעה לפעולה בסוף ומתחברים לסבל של האדם שמפרסם את המודעה. זוהי מודעה מאוד מוצלחת, ועבודה מאוד טובה שלהם מבחינת כתיבת הפוסט.
כותרות
כותרת מפוצצת – אני השמאלני. דברים קשים יותר לעיקול וכותרות מפוצצות יכולים לגרים לסיכון גדול. כדאי מאוד להבין מי עוקב אחרייך ומי הוא בדיוק קהל שלך. ניתן להשתמש באמצעים אומנותיים רלוונטיים בשביל להציג את התוצרת המוצלחת שלך לכולם.
לסיכום
תחשבו על אירועים יותר נפיצים ותחשפו משהו משלכם. סיפורים וחיבורים אישיים זורמים יותר – בכל זאת, זה פייסבוק; ככה עושים את הדברים וזה מה שהוא מחפש. תשאלו את עצמכם כמה שאלות. למה להמשיך לקרוא את מה שכתבתם, מה אני הולך לקבל בפוסט הזה, מי אני (ביסוס מעמד המוסר), מה ההבטחה שאתם נותנים ומוסרים הנעה לפעולה. אתם מוזמנים גם לבדוק מה בדיוק צריך להיות במודעה ולהיווכח בעצמכם.