fbpx

חוזה קידום בפייסבוק

חוזה קידום בפייסבוק | סער ברעם

חוזה העסקה בפייסבוק, או חוזה קידום בפייסבוק הוא חוזה המסוכם בין מקדם הפייסבוק ללקוחות שלו. הוא מסוכם בתחילת השיווק בפייסבוק, ויש בו סעיפים המתואמים לכל לקוח בצורה ספיציפית בהתאם לשירות שהוא מקבל וההשקעה שלו בפרסום. החלטתי לחלוק איתכם חוזה לדוגמה אותו אני מסכם עם לקוחות, ונסתכל עליו בעיניים קצת אחרות.

שקיפות מלאה עם הלקוח בחוזה קידום בפייסבוק

הסעיף הזה מתקשר לכל מה שקשור לעבודה עם הפרטים המזהים של הלקוח או העסק, פרטי התשלום שלו, החשבונות שלו ועדכון שוטף לגבי ההתקדמות שלו. אם הקידום לא עובד, מעדכנים את הלקוח שהוא לא עובד ומציעים דרכי פתרון ריאליים דרכם הקידום יעבוד בצורה מלאה. המשווק לא אמור (ואתם גם לא רוצים) שהוא יסביר לכם את כל מה שקורה לפרטי פרטים; המטרה היא שהוא יצליח להמחיש לכם את המצב הקיים בפרסום פייסבוק שלכם באופן שוטף.

סעיף אחר בשקיפות מלאה נוגע בגישה מלאה לכל החשבונות. כמקדם פייסבוק, אנחנו רוצים שהלקוח שלנו יוכל לראות מה קורה בחשבונות שלו בעצמו. יש גם לקוחות שלא רוצים יותר את שירותי הדיגיטלי שלי, ואני לא רוצה להיתקע עם החשבונות שלהם בהמשך, בדיוק באותה מידע שהם לא אמורים להיתקע איתי. המטרה כמשווק היא מאוד ברורה – אני לא אמור לנכס לעצמי משהו שהוא בבירור לא שלי.

כל מודעה מתפרסמת באישור הלקוח. כל פעם שאנחנו משנים תוכן מילולי, ויזואלי או רוצים להעלות את הקמפיין בפעם הראשונה, אנחנו חייבים להגיד ללקוח ולקבל את אישורו. זהו סעיף חובה בחוזה הקידום בפייסבוק; מדובר גם בשינוי בתקציב (כמובן!) ובכל נושא הנוגע למנהל המודעות של הלקוח.

חוזה עבודה

שעות עבודה מקובלות

בחוזים שלי עם הלקוחות אני מציין בבירור את שעות העבודה. היו לי כבר לקוחות שהתקשרו בשעות ערב מאוחרות או בשעות בוקר מוקדמות. זהו גבול שאני ממליץ לכם לשים גם בעסק ובחיים הפרטיים שלכם. בנוסף לכך, יש דברים שנראים דחופים מאוד אבל בפועל הם אינם דחופים כלל וכלל – בשביל לפתור את העניין הזה אני תמיד ממליץ לשלוח הודעה.

העברת נכסים, שליטה וחומרים

אם אתם נותנים שירות ללקוח שלכם, אתם צריכים לקבל את כל הנכסים הדיגיטליים שלו בטווח של יומיים מיום חתימת ההסכם. לפעמים עסקים לא סומכים על המשווק שלהם ולא רוצים להעביר לו סמכות על דף הפייסבוק שלהם, וזאת הסיבה העיקרית לכך שזה יכול לקחת זמן. אם שכרתם משווק דיגיטלי, אתם חייבים לתת לו שליטה על כל הנכסים שלכם בצורה מסודרת כדי שהוא יוכל לעשות את העבודה שלו ביעילות רבה.
אם יש לכם חומרים פרסומיים כדאי למסור אותם למשווק הדיגיטלי ללא חשש. אני מציין את זה בחוזה הקידום בפייסבוק כי אינני יכול לספק לכם חומרי שיווק ויזואליים ברמה גבוהה כמו מעצב גרפי או עורך וידיאו מקצועי. התפקיד של משווק הפייסבוק הוא לייעל את המודעות שלכם כמה שאפשר בלבד. בחוזה עצמו מצוין גם עניין זכויות היוצרים – המשווק יכול להשתמש בחומרים הפרסומיים שלכם בשבילכם בלבד ולא לאף אחד אחר. החומר משומש אך הוא שלכם בלבד.

קריאת חוזה לפני חתימה

קידום עסקי עצמי – בחוזה קידום בפייסבוק מובטחת סודיות מלאה

אם המשווק רוצה להוסיף אתכם לתיק העבודות שלו, הוא יכול לעשות זאת באישורכם ובאישורכם בלבד. סביר להניח שהמשווק יהיה גם חשוף לצורות שונות בהן העסק עובד, והוא מחוייב לשמור אותן לעצמו בחוזה הפרסום עליו אתם תחתמו.

העברות כספים והתחייבות

אני לוקח תשלום בתחילת השירות, וזה נותן לי וללקוח שלי אופציה להפסיק מתי שרוצים. לפעמים יש יותר מידי קצרים בתקשורת בין המשווק והלקוח, וזה יכול לגרום לכך שהמשווק או הלקוח יחליטו להפסיק את השירות. המטרה שלנו היא לעבוד בצורה הכי טובה, ואני בטוח מאוד בשירות שאני נותן – בגלל זה יש אופציה בחוזה הקידום בפייסבוק לא להמשיך מתי שרק רוצים. משווק הפייסבוק לא אמור לכבול אתכם בשירות, ואני לא מוכן לעשות לכם את זה.

קראו גם את המאמרים הבאים:

לשיחה טלפונית איתנו
שתפו:

תוכן עניינים

פוסטים נוספים באותו בנושא
מנהל סושיאל

מהו מנהל סושיאל, מה הוא עושה ביום-יום? אז בניתי את המשרה של מנהל סושיאל עבורך, ומה אנחנו נותנים בסוכנות – כדי לאפשר לעצמך להבין מה

איש שיווק

האם איש שיווק הוא המענה לכל הצרות בעסק? ובכן, לא. אבל יש דברים שאנשי שיווק יודעים לעשות, וזה: לבנות תהליכים שיווקיים, להחליט מה הצרכן הולך

ניהול סושיאל

אחד המקצועות המתפתחים בעשור השני של המאה ה-22, ואחד המוכרים בעשור השלישי של המאה ה-22, הוא מנהל סושיאל. אז מה זה מנהל סושיאל, ואיך מצליחים

אסטרטגיה שיווקית

איך מייצרים אסטרטגיה שיווקית שמצליחה? מעבר לתבנית הנכונה, אין נוסחה מוצלחת לתחום מסוים. כמו שאשאל אתכם – איך מתמחרים מוצר? התבנית ידועה, אבל יש הרבה

Call Now Button