שמתם לב מה קרה בשנים האחרונות?
מתחת לאף של כולנו צמחה תעשייה שלמה של שיווק דיגיטלי, עולם שלם של שיווק אונליין שמציע אינסוף אפשרויות פרסום. גם אני כמפרסם ותיק, מופתע בכל יום לגלות תגליות חדשות בתחום המסעיר הזה וזוכה להכיר כלים וטכנולוגיות עדכניות שמפשטים את העבודה השוטפת.
עולם השיווק והקידום דיגיטל, כולל מגוון כלים דיגיטליים מתקדמים, שמסייעים לנו להפוך את הפעילות הדיגיטלית ליותר אוטומטית וחלקה ועוזרים לנו להביא תוצאות טובות יותר, ובאופן כללי להפוך את תהליך העבודה ליותר מהנה וחוויתי.
בכתבה הנוכחית ריכזתי חלק מכלי הפרסום החדשים שנכנסו לרשתות המדיה בשנה האחרונה, וחשוב שגם אתם תהיו מודעים לקיומם.
קידום דיגיטל באמצעות מודעות לידים ברשת החיפוש של גוגל
תוסף שאני מאוד אוהב שמשדרג את המודעות ברשת החיפוש.
בדיוק כמו טופס הלידים בפייסבוק, ברגע שהגולש לוחץ על התוסף, הוא פותח פופאפ עם כל הפרטים שלו מלאים באופן אוטומטי, ולאחר קליק נוסף הפרטים נשלחים בעזרת זאפייר או כלי CRM למפרסם.
מודעות מוצרים בגוגל תמונות, גוגל פייד ויוטיוב
מודעות גוגל שופינג (מודעות תמונות מוצרים שאנו משתמשים בהן במסגרת הקידום הממומן בגוגל)
התחילו להופיע במקומות נוספים חוץ מבתוצאות החיפוש הרגילות, כמו למשל בחיפוש תמונות, תוצאות יוטיוב ועוד.
הצגת המוצרים שלנו בפלטפורמות נוספות, מאפשרת לנו לקבל יותר חשיפות לתוצאות כלי השופינג שלנו ולהגדיל את האפקטיביות שלו.
מודעות לידים בפלטפורמת יוטיוב
ידעתי שמודעות הלידים יגיעו בסוף גם ליוטיוב, זה היה רק עניין של זמן. בדיוק כמו בפייסבוק ובגוגל, גם ביוטיוב ניתן לראות מודעות שהלחיצה עליהן פותחת פופאפ עם פרטי הגולש מלאים בטופס. לאחר קליק אחד, כל הפרטים נשלחים למפרסם.
זוהי דרך מעולה להפוך את ערוץ היוטיוב לכלי להבאת לידים.
קידום דיגיטל – סקר במודעת וידאו של הסטורי בפייסבוק
תודו שזה פשוט גאוני.
פייסבוק השיקה סקרים על גבי מודעות וידאו, המעודדים את המשתמש ללחוץ ולהשתתף בשאלות על גבי הסרטון.
הצפי הוא שהכלי יביא למעורבות גדולה יותר במודעות עצמן. בעיני, זה אחד הכלים החשובים לכל מפרסם וידאו בפייסבוק ב-2021, והמון עסקים גדולים שאני מכיר עושים בו שימוש קבוע.
מודעות רימרקטינג דינאמי
המהפכה כבר כאן. ניתן להציג ללקוח מודעות רימרקטינג, ולא סתם רימרקטינג, אלא רימרקטינג דינאמי.
מודעות אלו מיועדות לקניה בתוך פייסבוק, והן מאפשרות לבצע את הקניה ישירות בפייסבוק בלי לבקר באתר המפרסם.
מודעות בטאב ה-Explore באינסטגרם
אינסטגרם הוסיפה את הפיצ'ר הזה כבר בשנה שעברה, אבל נדמה לי שהאפשרות הזו לא זכתה לחשיפה הראויה.
כמות החשיפות בכלי זה היא בלתי מוגבלת, וראוי לכל מפרסם שרוצה להגדיל את המעורבות בפוסטים שלו להיעזר בו.
יכולות טרגוט ייחודיות בלינקדאין
לינקדאין עשתה קפיצת דרך אדירה בשנים האחרונות, מאז שנקנתה על ידי חברת מיקרוסופט, והיא הוסיפה יכולות טרגוט מדויקות ומכוונות לקהל היעד, מה שמאפשר לכם להגיע לקהל סופר ספציפי.
בדומה לפייסבוק, גוגל ויוטיוב, גם לינקדאין השתדרגה בכלי מודעת לידים. הקלקה על "Sign Up" תפתח טופס לידים בו ימולאו כל הפרטים שלכם. קראו עוד על קידום ממומן בלינקדאין.
גוגל משחררת כלי חדש לניהול הביקורות בGoogle My Business
הכלי החדש של גוגל מסייע לכל בעל עמוד עסקי בגוגל לנהל את ביקורות גוגל לעסק שלי בצורה טובה יותר.
ניתן לצפות בכל הביקורות של העמוד בצורה מסודרת, לפי תאריך.
עוד כמה אפשרויות שמעניק הפיצ'ר:
- ניתן להקליק על ביקורת מסוימת, ולראות את הביקורת תחת תצוגת "מפות גוגל".
- ניתן לשלוח לגוגל את הביקורת לבדיקה.
- ניתן לצפות בסטטוס של הביקורת ששלחתם לגוגל לבדיקה.
קידום דיגיטל – שדרוגים באפליקציית גוגל אדס
אפליקציית גוגל אדס משפרת את יכולת המעקב והמדידה של הקמפיינים. לראשונה, היא יכולה לשלוח למנהלי הקמפיינים התראות אוטומטיות עם דוחות אינסייט בזמן אמת אודות שינויים בביצועי הקמפיינים.
מנהל הקמפיינים (או במקרה הזה, עבדכם הנאמן) יקבל את תיאור השינוי, וכן הסבר על הסיבות שהובילו לשינוי.
במקרים נוספים גוגל אף תגדיל לעשות ותוסיף המלצה לנקיטת פעולה לפתרון הבעיה שהובילה לירידה בביצועים.
לסיכום, כמה טיפים נוספים שיהפכו את הפרסום שלכם ב-2021 למושך ומדויק יותר:
- השקיעו בקרייאטיב חד ובועט וכן בתמונות איכותיות
- צרו תוכן איכותי כשאתם ממקדים את הדגש בתוכן שמניע לפעולה (הן בויזואלים שלכם והן בטקסטים)
- התמקדו בתוצאות מדידות ולא בתחושות לגבי הקמפיינים שלכם
- השקיעו בשיפור דפי נחיתה ושיפור ההמרות
- השקיעו את הכסף שלכם בפלטפורמה המתאימה ביותר עבורכם. לא מומלץ להיעזר ביותר מ2-3 פלטפורמות בו זמנית (כדי למנוע מצב של "תפסת מרובה לא תפסת").
אם אתם מעוניינים להתייעץ לגבי הפלטפורמה המתאימה ביותר לסוג העסק שלכם ולמטרות הפרסום, אתם תמיד מוזמנים ליצור קשר.
בהצלחה רבה!