מבין ערוצי הפרסום והשיווק השונים, בוהק כוכבו של פרסום דיגיטלי המהווה, כמעט ללא עוררין, את אמצעי הפרסום המדיד, הממוקד, היעיל, הנגיש ואף הזול מכולם בהציעו יחס עלות – תועלת שאין לו מתחרים. יותר ויותר עסקים בוחרים בפרסום דיגיטלי ככלי שיווקי עיקרי למינוף, חשיפה רחבה וגיוס לקוחות. אז, מהו פרסום דיגיטלי וכיצד רותמים אותו לקידום העסק?
פרסום דיגיטלי משמש עסקים רבים בקידום מוצרים או שירותים בערוצי הדיגיטל השונים, כאשר במרכזו ניצב עקרון אחד וחשוב – האינטרנט, מנועי החיפוש והרשתות החברתיות כמקום מפגש מרכזי לבעלי עסקים ולקוחות כאחד. לכן, כבעלי עסקים, כל נכס דיגיטלי (בין אם מדובר בעמוד הפייסבוק של העסק, בלוג, פרסום ביוטיוב, באתר או כל אמצעי אחר) הוא בעל משמעות והשפעה הן על הנראות שלנו והן על היכולת שלנו להציע באופן אטרקטיבי את המוצרים והשירותים שלנו. במאמר הנוכחי בחרתי להסביר על פרסום דיגיטלי ולשתף אתכם בכמה טיפים ממוקדים לפרסום מנצח.
היכן הלקוחות שלכם? אם אתם לא שם, אתם פשוט לא קיימים
אין ויכוח על כך שפרסום דיגיטלי הוא כלי עיקרי ומהותי מתוך מגוון של פעילויות שיווקיות של עסקים רבים. לכולם ברור כי מרבית הפעילות העסקית מתבצעת שם: צרכנים, מפרסמים וכן, גם המתחרים שלכם, כולם שם. בשורה התחתונה, אם אתם לא שם, אתם פשוט לא קיימים עבור הלקוחות שלכם.
שלא במפתיע, פרסום דיגיטלי הוא פרסום המתבצע באמצעות ערוצי שיווק דיגיטליים שונים. מה כלול בהגדרה הזו? עולם ומלואו: יישומי אינטרנט, מנועי חיפוש, אתרי אינטרנט, אמצעי מדיה חברתית, ועוד. כיום קיימות אינספור פלטפורמות וערוצים דיגיטליים לשיווק העסק, החל מפרסום אורגני בגוגל, פרסום ממומן בגוגל או בפייסבוק, שיווק מבוסס תוכן ועוד היד נטויה.
פרסום דיגיטלי – מה כלול בסל?
תחת ההגדרה של שיווק דיגיטלי נוכל לציין אפיקים שונים ורבים, ריכזתי עבורכם כמה אמצעים עיקריים:
- קידום אורגני של האתר בגוגל.
- קידום ממומן בגוגל – קידום ממומן בגוגל באמצעות פרסום מודעות. מודעות יוכלו להופיע בתוצאות החיפוש בגוגל, ב-YouTube, ברשת המדיה / אתרים שותפים וב-Gmail.
- פרסום פוסטים אורגניים ברשתות חברתיות – כדוגמת פרסום בפייסבוק, פרסום אורגני באינסטגרם וכד'.
- פרסום פוסטים ממומנים ברשתות חברתיות – יצירת קמפיינים וקידום של פוסטים בתשלום.
רגע, כיצד נדע לבחור באפיק הפרסום הדיגיטלי הנכון?
כרגיל, אין תשובה אחת נכונה. מה שמתאים לעסק אחד, לא בהכרח מתאים לאחר. לכן, בחירה של אפיק פרסום דיגיטלי תלויה באופי העסק, בקהל היעד ובמטרות השיווקיות. כלומר, רגע לפני שאתם בוחרים באפיק פרסום דיגיטלי, חשוב לזהות את קהל היעד שלכם ולגבש אסטרטגיה שיווקית מתאימה.
לדוגמא, אם הקהל שלכם הוא קהל צעיר, סביר להניח שפלטפורמה כמו אינסטגרם או אפילו טיקטוק, היא הפלטפורמה הנכונה עבורכם.
טיפים מעשיים לפרסום מדויק
בכל הנוגע לפרסום דיגיטלי, קיימים מגוון כלים ואמצעים להגדיל חשיפה, לדייק אותה ולעורר מעורבות. החלטתי לשתף אתכם בכמה טיפים בסיסיים שיסייעו לכם בפרסום דיגיטלי יעיל. אני מחבב אותם פשוט מכיוון שמנסיוני למרות שהם אולי פשוטים, יש נטייה לפספס אותם.
לא לערוך את הפוסטים שלכם
כולנו טועים, אנחנו אנושיים ושגיאות הן טבעיות. לכן, חשוב מאוד לקרוא את הפוסטים שוב ושוב (ושוב) לפני הפרסום. זה אולי נראה לכם טריוויאלי, אבל תתפלאו, זו טעות נפוצה. פרסום שגוי, או פוסט לא מדויק עלול לפגוע בכם משמעותית בהמשך. בתפוצת הפוסט, בחשיפה לקהל שלכם ועוד. באופן אישי, אני יכול לשתף אתכם שאני קורא את הפוסטים שלי אפילו חמש פעמים לפני הפרסום. כן, עד כדי כך הנקודה הזו חשובה.
השתמשו בכותרות מזמינות ואקטואליות בכתיבת המאמרים שלכם
כל מאמר מתחיל בכותרת, ככל שהיא יותר רלוונטית, מעניינת וטיזרית, בהתאם לעולם התוכן שלכם, כך היא גם תגדיל את החשיפה ואת הסיכוי שעוד ועוד אנשים יקראו את המאמר. כותרות טובות מניעות לפעולה ומייצרות תנועה.
נתנו לכם לייק? הזמינו אנשים לתת לכם לייק בדף העסקי ולעקוב אחריכם
העלתם פוסט מעניין שגרף לייקים ומעורבות? מעולה! תוכלו להשתמש בפיצ'ר נהדר של פייסבוק שמאפשר לכם להזמין באופן אישי כל אדם שנתן לייק לפוסט, לעקוב אחר העמוד שלכם. ההזמנה הזו היא אמצעי יעיל ליצור אינטראקציה אישית עם אנשים ולעניין אותם בתכנים שלכם בעמוד העסקי וכמובן בשירותים ובמוצרים אותם אתם מציעים.
לסיכום:
פרסום דיגיטלי באפיקים השונים הוא אחד האמצעים היעילים, הממוקדים והנגישים שיש מבחינת תמחור, עבור עסקים קטנים כגדולים. פרסום חכם הוא פרסום מבוסס אסטרטגיה דיגיטלית, מותאם לקהל היעד, יצירתי וזורם. כמו תמיד, אני ממליץ לצאת מדי פעם מאזור הנוחות, להיות מיוחדים ושונים, לשלב נושאים חמים ומעניינים וכמובן לעבוד באופן מסודר ועקבי לאורך זמן.
יש לכם שאלות? זקוקים לחברת פרסום דיגיטלי? זה הזמן ליצור קשר.