שיווק עסק

בואו נדבר קצת עובדות.
על פי האתר The Marker, מדי שנה נסגרים כ-40,000 עסקים, שמפנים את מקומם לעוד עשרות אלפי בעלי עסקים חדשים ש"קופצים ראש" לתוך מסע העצמאות המטורף.
חלקם הגדול, למרבה הצער, סוגרים את העסק תוך 5 שנים וחוזרים להיות שכירים.
האם יצא לכם לשאול את עצמכם פעם מדוע הם עושים זאת?
אני בדקתי וחקרתי, ולאחר מכן גיליתי שסגירת עסקים רבים נובעת מטעויות בשיווק ופרסום.
בכתבה הנוכחית, בחרתי להציג 9 טעויות נפוצות אצל בעלי עסקים בשיווק עסק.
אם תקחו מכאן לפחות טעות אחת ותפעלו לתקן אותה, אני את שלי עשיתי.
בואו נתחיל-

טעות מספר 1 בשיווק העסק – להשקיע הרבה כסף באתר שלא מוכר

כל נכס שאתם יוצרים בדיגיטל, ויהא זה אתר תדמית, דף נחיתה או אתר חנות, חייב לייצר עבורכם תוצאות בסופו של יום.
לכן, בעת תכנון האתר שלכם, יהיה עליכם לבנות אותו בצורה כזו שהלקוח יהיה מעוניין להשאר ולהשאיר פרטים.
הרבה מאוד בעלי עסקים משקיעים סכומי עתק באתר יפה ומרשים, אך הקשר בינו ובין מכירות מקרי בהחלט.
כדי לבנות אתר שממיר את הגולשים האקראיים ללקוחות משלמים, נדרשת אסטרטגיה מקיפה. זה דבר, שמשום מה, הרבה בעלי עסקים בוחרים לוותר עליו.

מה אומרים עלי לקוחות שקיבלו ממני שירות?

טעות מספר 2 – פיתוח שירותים ומוצרים ללא בדיקת השוק

אם יש לכם רעיון טוב למוצר או לשירות, הדבר הראשון שתעשו יהיה לבנות טבלת כדאיות קטנה.
יהיה עליכם לבדוק לאיזה קהל המוצר או השירות מתאימים, והכי חשוב- האם יהיה להם ביקוש?
חשוב מאוד לבדוק שהשוק מוכן לקבל את מה שאתם מציעים, וללא בדיקה יסודית ומקיפה, אתם עלולים להשקיע משאבים רבים בפיתוח מוצר או שירות שתפסידו עליהם בהמשך.

טעות מספר 3 בשיווק העסק – לא להשקיע זמן בשיווק ובמכירות

בדרך כלל זה הולך כך – בתחילת הדרך בעל העסק פועל נכון, הוא משקיע בשיווק ומכירות בפלטפורמות שונות ומתמלא בלקוחות.
עקב העומס שנוצר, הוא מפסיק לחלוטין בפעילות השיווקית, ועם הזמן הוא נותר ללא לקוחות קבועים ועם בור כלכלי.
בעל העסק נלחץ, משנס מותניים וממשיך לשווק, וכך העסק מתמלא שוב בעבודה.
התנהלות זו יוצרת מצב של "רכבת הרים" בעסק, ושורת ההכנסות גם היא מושפעת מהשינויים הקיצוניים: פעם יש כסף ופעם אין.
חיים בחוסר וודאות, ומצב הרוח של בעל העסק בהתאם.
חשוב להדגיש שהשקעת זמן בשיווק ומכירות אינה מותרות, אלא היא הלב החי והפועם של העסק. חייבים להקציב לכך זמן מדי יום, ואם אינכם מוצאים את הזמן – מנו אדם אחר שיהיה אחראי לכך.

רוצה לדעת כמה כל ליד/מכירה תעלה לך?
93% מהעסקים יכולים לקבל תוצאה טובה יותר ממה שקורה כרגע!

טעות מספר 4 – פרסום אורגני ללא קידום ממומן בפייסבוק

פייסבוק היא חברת ענק שמתפרנסת מתקציבי פרסום שבעלי עסקים משקיעים אצלה בכדי להגיע לקהל המטרה שלהם.
רוב בעלי העסקים לא מודעים לעובדה, שאם עד לפני מספר שנים היינו מעלים פוסט בעמוד עסקי עם 1000 עוקבים והיינו מגיעים לרובם,
בשנתיים האחרונות, פייסבוק צמצמה משמעותית את החשיפה האורגנית כמעט ל-0, ולכן אם נעלה פוסט בעמוד העסקי ולא נשקיע בשיווק ממומן כדי להגיע לקהל שלנו, אף אחד (כמעט) לא יראה את התוכן שלנו.
אז מה הדרך המומלצת לפרסם בפייסבוק? לשלב בין שתי השיטות- להעלות כמות יפה של פוסטים בשבוע, יחד עם פוסט ממומן מדי פעם.

טעות מספר 5 – לנסות לפרסם בעצמכם בפייסבוק ובגוגל

אין לי שום דבר נגד עבודה עצמאית של בעלי עסקים. להיפך, לפרסם בעצמכם יכול להיות רעיון די טוב אם אתם מוכרים קורס או אם אתם עסק בחיתולים,
אבל כשהעסק צובר תאוצה עם עובדים ולקוחות, אתם עשויים למצוא את עצמכם עסוקים מעל הראש.
לכן, עשו לעצמכם טובה, ושלמו לסוכנות פרסום שיודעת את העבודה, או שתביאו אדם שיהיה אחראי על תחום הדיגיטל.
הידע המקצועי הזה פשוט שווה לכם כל שקל.

68% מהעסקים עוזבים את חברת השיווק שלהם תוך חודש בגלל פער בתוצאות
לכן הם נמצאים בלופ אינסופי של החלפת חברת דיגיטל, ייאוש ותסכול.
רוצה להכיר את ׳סער ברעם׳, חברת הדיגיטל שאורך חיי הלקוחות שלה גבוה?

טעות מספר 6 – להקציב תקציב דל לשיווק העסק

לא, לא תצליחו להביא מספיק לקוחות לעסק ב-1000 ₪ בחודש לפרסום בפייסבוק ובגוגל. פשוט לא תצליחו לקבל מספיק חשיפה מתקציב כה דל.
אני תמיד אומר לבעלי עסקים – כל מי שמשקיע בהתחלה, זוכה לראות את הפירות בהמשך.
תקציב פרסום התחלתי שמאפשר לבעל עסק לייצר תוצאות וללמוד איך לקוחות מגיבים לפרסום, מתחיל מ-4000 ₪ בחודש ועולה כשמתחילים לייצר תוצאות.
זה נשמע אולי הרבה אם אתם בעלי עסק חדש, אבל כאשר מתחילים לראות תוצאות, ההשקעה מחזירה את עצמה יפה.
בתמונה: אני בודק תקציב פרסום, ומתלבט איך לומר ללקוחה שהיא חייבת להשקיע קצת יותר כדי לראות תוצאות

סער ברעם - מומחה שיווק דיגיטלי

טעות מספר 7 בשיווק העסק – לפרסם בלי למדוד את התוצאות

טעות קריטית נוספת שהרבה מאוד בעלי עסקים נופלים בה, היא לפרסם בלי לעקוב ולמדוד את התוצאות.
אתם חייבים לדעת כמה עולה לכם לייצר לקוח שרוכש מכם בסופו של דבר. זו הדרך היחידה לדעת האם ההשקעה בפרסום אכן משתלמת עבורכם.
על הדרך, תוכלו גם ללמוד דבר או שניים על קהל היעד שלכם, ועל מה שמומלץ לשפר.

טעות מספר 8 – לפזר את הביצים ביותר מדי סלים

פגשתי יותר מדי בעלי עסקים שפיזרו את ביצי הפרסום בכמה סלים, וכתוצאה מכך לא קיבלו מספיק חשיפה באף אחת מפלטפורמות הפרסום.
כל אחת ממערכות הפרסום, ותהא זו פייסבוק, גוגל, לינקדאין או אינסטגרם, צריכה לראות שאתם הולכים להשקיע סכומים יפים כדי שהיא תחשוף אתכם לקהל היעד בצורה מיטבית.
תקציב פרסום נמוך מדי של כ-40 ₪ ביום, מאותת לענקיות הפרסום שאתם בעלי עסקים קטנים שכמעט ולא כדאי להתעסק איתם.

מעוניינים לשמוע עוד על שיווק עסק
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

טעות מספר 9 – לא למכור שוב ללקוחות שרכשו מכם בעבר

וואו, על הנושא הזה אני יכול לדבר שעות. למכור ללקוחות עבר (Up Sale) או לייצר מוצרים מיוחדים ללקוחות חוזרים, זה הבסיס לכל עסק בריא.
עסק איכותי חייב שיהיה לו מגוון שירותים ומוצרים שהוא יכול להציע ללקוחותיו.
אם למשל, אתם חברה לכתיבת תוכן, תוכלו להציע ללקוחות שלכם תכנים לאתרים, ואם הם לא מעוניינים, צריכה להיות לכם חבילה מוכנה של כתיבת פוסטים שתוכלו להציע להם "בשלוף".
חשבו על כך רגע, גם אתם עושים את רוב הקניות שלכם בעסקים שכבר קניתם אצלם בעבר. בדומה לכך, גם הלקוחות שלכם מחפשים אנשי מקצוע אמינים עליהם יוכלו לסמוך, ולרכוש מהם שוב ושוב ושוב.

טיפים לשיווק העסק - סער ברעם

שיווק העסק -לסיכום:

סקרתי כאן כמה טעויות נפוצות שבעלי עסקים נופלים בהם בעת שיווק עסק, הגורמות להם להפסיד זמן וכסף רב.
למרות שגם אתם אולי נופלים בהן מדי פעם, זכרו כי טעויות הן חלק בלתי נפרד מעשיה. החוכמה היא ללמוד מהן, ולנסות להימנע מטעויות בעתיד עד כמה שניתן.
זיהיתם את עצמכם בתוך אחת הטעויות? עכשיו זה הזמן לפעול.
אם אתם זקוקים לעזרה, נשמח לעמוד לשירותכם.

מדריכי שיווק נוספים שיעזרו לכם למכור יותר