fbpx

שיווק משפיענים

שיווק משפיענים | סער ברעם

מהם היעדים שכדאי להשיג באמצעות שיווק משפיענים? איך זה משפיע על כל עסק? מי שמחפש את אותם 'משפיענים' צריך לדעת מה הוא מקבל, ולעגן את כל הדברים האלה בהסכמים מסודרים. מכאן, השמיים הם הגבול!

מהם משפיענים?

לפי הכל כדאי להכיר – מול מי אתם הולכים לעבוד? אז משפיענים הם יוצרי תוכן בפלטפורמות מסוימות שמעבירים מסרים לקהל אוהדים נאמן. בין אם מדובר על דוגמניות אינסטגרם, גיימרים ביוטיוב, או אנשים שמצליחים לייצר צחוקים בטיקטוק. אתם משתמשים באותו קהל של משפיענים, בפרסומות גלויות וסמויות, בשביל שהם ימכרו את המוצרים שלכם. או… יתנו להם יותר מודעות.

למה הם עושים את זה?

בדרך כלל משפיענים מתפרנסים על בסיס עסקים ומפרסמים. אם, לצורך העניין, ניקח משפיענים גדולים מחו"ל ונצמיד להם בקבוק קטן מזכוכית של קוקה קולה, מדובר באחלה אמצעי להשקה של בקבוקי הזכוכית. קוקה קולה משלמת להם סכום יפה, והמוצר החדש שלהם עלה לתודעה שלנו. לכאורה, כולם מרוויחים. בפועל, הם משתמשים בקהל העוקבים שלהם בשביל לבצע פעולות מסוימות.

אני מכיר עסק שעשה עם זה משהו

יש עסק שאני מכיר שהמודל שלו הוא כזה: הגרלות באינסטגרם באמצעות משפיענים > העוקבים של המשפיענים מבצעים 'מעקב' אחרי חשבונות העסקים שמשתתפים בהגרלה > העסקים מרוויחים עוקבים במחיר נמוך יחסית לשוק, ובמיוחד עבורם > הלקוחות הסופיים מקבלים את המוצרים של ההגרלה. בקיצור, עסק שנשמע מעולה על הנייר, בטח בתקופה הזו.

מהן התועלות משיווק משפיענים?

אמרתי את זה כבר מקודם, אבל שיווק לקהל יעד מוגדר לפי תחום עניין יכול להיות טוב לכל עסק. הבעיה היחידה היא – הדאטה נשאר אצל המשפיען, ויכול להיות שגם החומרים. דאגו שהחומרים שאותו 'משפיען' יוצר יהיו בבעלותכם בסיום ההתקשרות! ככה תוכלו להשתמש בהם עוד הרבה זמן לאחר מכן, והכלי הזה הוא הוכחה חברתית מוצקה, שיכולה להיות אחלה "תומך סגירה" עבור העסק שלכם. התועלות הן חשיפה גדולה, יכולת לבחור קהל ממוקד, ותוצאות כמעט מיידיות.

איך מצליחים לייצר שת"פ איכותי ומשתלם עם משפיען?

הדבר הראשון הוא שיחה. האם אותו משפיען מוכן לעבוד איתכם. אתן לכם כמה טיפים, קחו אחד מהנישה שאתם צריכים. אני לא אוהב לתת דוגמאות מהמשפיענים המוכרים יותר, ה'סלבים', ואני מעדיף להכיר לכם כמה אנשים שעושים עבודה מטורפת ומוכרים בזכות הפעילות שלהם. ללא טלוויזיה או דברים חיצוניים.

מחפשים מישהו בעולם הטכנולוגיה + ישראלי? נסו, לדוגמה, את צביקה, שבמקרה אני מכיר אותו אישית.

שיווק משפיענים לדוגמה | סער ברעם

רוצים להכנס לתחום הלייף סטייל ולא יודעים איך? אני מציע לדבר עם אירה סימונוב, חברה טובה שלי.

מתוך העמוד של אירה סימונוב
מתוך העמוד של אירה סימונוב

נסו להבין מהן התועלות שתקבלו באמצעות הפעילות, ואל תניחו הנחות מראש. עוקבים? הכנסות? תודעה? כל דבר כזה יש לו תרגום להכנסות, ואתם צריכים לדעת את זה.

עדיין לא יודעים מה חשוב בעבודה מול משפיענים? אנחנו נשמח לעזור. הצוות שלי ואני נותנים שירות לחברות וארגונים בדיגיטל – שיווק ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים. רוצים להשיג יותר מכירות ויעדים נוספים? דברו איתי בטלפון 077-8040280.

מאמרים נוספים בנושאי שיווק

לשיחה טלפונית איתנו
שתפו:

תוכן עניינים

פוסטים נוספים באותו בנושא
מנהל סושיאל

מהו מנהל סושיאל, מה הוא עושה ביום-יום? אז בניתי את המשרה של מנהל סושיאל עבורך, ומה אנחנו נותנים בסוכנות – כדי לאפשר לעצמך להבין מה

איש שיווק

האם איש שיווק הוא המענה לכל הצרות בעסק? ובכן, לא. אבל יש דברים שאנשי שיווק יודעים לעשות, וזה: לבנות תהליכים שיווקיים, להחליט מה הצרכן הולך

ניהול סושיאל

אחד המקצועות המתפתחים בעשור השני של המאה ה-22, ואחד המוכרים בעשור השלישי של המאה ה-22, הוא מנהל סושיאל. אז מה זה מנהל סושיאל, ואיך מצליחים

אסטרטגיה שיווקית

איך מייצרים אסטרטגיה שיווקית שמצליחה? מעבר לתבנית הנכונה, אין נוסחה מוצלחת לתחום מסוים. כמו שאשאל אתכם – איך מתמחרים מוצר? התבנית ידועה, אבל יש הרבה

Call Now Button