שיווק משפיענים

מהם היעדים שכדאי להשיג באמצעות שיווק משפיענים? איך זה משפיע על כל עסק? מי שמחפש את אותם 'משפיענים' צריך לדעת מה הוא מקבל, ולעגן את כל הדברים האלה בהסכמים מסודרים. מכאן, השמיים הם הגבול!

מה אומרים עלי לקוחות שקיבלו ממני שירות?

מהם משפיענים?

לפי הכל כדאי להכיר – מול מי אתם הולכים לעבוד? אז משפיענים הם יוצרי תוכן בפלטפורמות מסוימות שמעבירים מסרים לקהל אוהדים נאמן. בין אם מדובר על דוגמניות אינסטגרם, גיימרים ביוטיוב, או אנשים שמצליחים לייצר צחוקים בטיקטוק. אתם משתמשים באותו קהל של משפיענים, בפרסומות גלויות וסמויות, בשביל שהם ימכרו את המוצרים שלכם. או… יתנו להם יותר מודעות.

למה הם עושים את זה?

בדרך כלל משפיענים מתפרנסים על בסיס עסקים ומפרסמים. אם, לצורך העניין, ניקח משפיענים גדולים מחו"ל ונצמיד להם בקבוק קטן מזכוכית של קוקה קולה, מדובר באחלה אמצעי להשקה של בקבוקי הזכוכית. קוקה קולה משלמת להם סכום יפה, והמוצר החדש שלהם עלה לתודעה שלנו. לכאורה, כולם מרוויחים. בפועל, הם משתמשים בקהל העוקבים שלהם בשביל לבצע פעולות מסוימות.

אני מכיר עסק שעשה עם זה משהו

יש עסק שאני מכיר שהמודל שלו הוא כזה: הגרלות באינסטגרם באמצעות משפיענים > העוקבים של המשפיענים מבצעים 'מעקב' אחרי חשבונות העסקים שמשתתפים בהגרלה > העסקים מרוויחים עוקבים במחיר נמוך יחסית לשוק, ובמיוחד עבורם > הלקוחות הסופיים מקבלים את המוצרים של ההגרלה. בקיצור, עסק שנשמע מעולה על הנייר, בטח בתקופה הזו.

68% מהעסקים עוזבים את חברת השיווק שלהם תוך חודש בגלל פער בתוצאות
לכן הם נמצאים בלופ אינסופי של החלפת חברת דיגיטל, ייאוש ותסכול.
רוצה להכיר את חברת הדיגיטל שזמן הלקוחות הממוצע שלה גבוה?

מהן התועלות משיווק משפיענים?

אמרתי את זה כבר מקודם, אבל שיווק לקהל יעד מוגדר לפי תחום עניין יכול להיות טוב לכל עסק. הבעיה היחידה היא – הדאטה נשאר אצל המשפיען, ויכול להיות שגם החומרים. דאגו שהחומרים שאותו 'משפיען' יוצר יהיו בבעלותכם בסיום ההתקשרות! ככה תוכלו להשתמש בהם עוד הרבה זמן לאחר מכן, והכלי הזה הוא הוכחה חברתית מוצקה, שיכולה להיות אחלה "תומך סגירה" עבור העסק שלכם. התועלות הן חשיפה גדולה, יכולת לבחור קהל ממוקד, ותוצאות כמעט מיידיות.

איך מצליחים לייצר שת"פ איכותי ומשתלם עם משפיען?

הדבר הראשון הוא שיחה. האם אותו משפיען מוכן לעבוד איתכם. אתן לכם כמה טיפים, קחו אחד מהנישה שאתם צריכים. אני לא אוהב לתת דוגמאות מהמשפיענים המוכרים יותר, ה'סלבים', ואני מעדיף להכיר לכם כמה אנשים שעושים עבודה מטורפת ומוכרים בזכות הפעילות שלהם. ללא טלוויזיה או דברים חיצוניים.

מחפשים מישהו בעולם הטכנולוגיה + ישראלי? נסו, לדוגמה, את צביקה, שבמקרה אני מכיר אותו אישית.

שיווק משפיענים לדוגמה | סער ברעם

רוצים להכנס לתחום הלייף סטייל ולא יודעים איך? אני מציע לדבר עם אירה סימונוב, חברה טובה שלי.

מתוך העמוד של אירה סימונוב
מתוך העמוד של אירה סימונוב

נסו להבין מהן התועלות שתקבלו באמצעות הפעילות, ואל תניחו הנחות מראש. עוקבים? הכנסות? תודעה? כל דבר כזה יש לו תרגום להכנסות, ואתם צריכים לדעת את זה.

מעוניינים לשמוע עוד על שיווק משפיענים
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

עדיין לא יודעים מה חשוב בעבודה מול משפיענים? אנחנו נשמח לעזור. הצוות שלי ואני נותנים שירות לחברות וארגונים בדיגיטל – שיווק ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים. רוצים להשיג יותר מכירות ויעדים נוספים? דברו איתי בטלפון 077-8040280.

מאמרים נוספים בנושאי שיווק