שיווק אורגני בפייסבוק

שיווק אורגני בפייסבוק הוא למעשה שיווק תכנים ללא תשלום, בשלל דרכים מגוונות. הקידום האורגני דורש ידע, מחשבה מעמיקה ויצירתיות כדי להצליח לבלוט על פני המתחרים.
כדי להצליח במשימה, ריכזנו עבורכם שלל עצות וטיפים שיסייעו לכם לשפר את החשיפה האורגנית שלכם במידה ניכרת, מבלי להשתעבד ל'מכונת המזומנים' של פייסבוק.
בכתבה הנוכחית ניגע בשלושה אספקטים שונים המיוחסים לשיווק האורגני: שיווק והפצה דרך הפרופיל הפרטי, שיווק בקבוצות וכמובן- שיווק בדף העסקי. מוכנים? אנחנו מתחילים.

שיווק אורגני בפייסבוק באמצעות הפרופיל האישי

הפרופיל הפרטי שלכם, הוא עמוד פייסבוק המייצג אתכם או כל משתמש אחר ברשת החברתית. עמוד עסקי לעומת זאת, המוכר גם בשם דף אוהדים, מסייע לכם בפרסום העסק בצורה יותר אגרסיבית.
יש מספר דרכים באמצעותן ניתן לעשות שיווק אורגני בפייסבוק ולהגדיל את החשיפה האורגנית דרך הפרופיל:

  • פרסום פוסטים מעניינים ואטרקטיביים – אם אנו מעוניינים שאנשים יכירו אותנו ואת פועלנו, כדאי להעלות פוסטים רלוונטיים. מומלץ להתחיל בהעלאת פוסטים רק לאחר שיש לנו מספר חברים שמכירים אותנו.
  • כשאתם מייצרים פוסטים חדשים לפרופיל האישי, אל תנסו לחקות מישהו שאתם מכירים (אפילו לא אותי 😊), אלא פשוט תהיו אתם. דברו מנקודת המבט שלכם על אירועים שמתרחשים סביבכם, ותהיו כמה שיותר אותנטיים – זו הדרך לקבל יותר מעורבות.
  • יצירת מעורבות בתגובות – כשאתם מתחילים לשווק את עצמכם ואת העסק שלכם, הגיבו במקומות רבים ככל האפשר. שיטת שיווק זו נקראת "שיווק גרילה", כלומר להגיע לעמודים מובילים ומוכרים, או לפוסטים עם הרבה מעורבות וחשיפה, ולטפטף שם את המסרים שלכם.
  • לחצן See First – כשאדם מסוים שהוא ידוע בציבור יפרסם פוסט חדש, תוכלו לראות אותו ראשונים וכמובן להגיב. אני ממליץ ליצור לעצמכם כמה הודעות קבועות שתוכלו להגיב בכל פעם כדי לעורר מעורבות.
דף הפייסבוק של ליאור פרחי
  • שליחת הודעות פרטיות או הודעות בקבוצת וואטסאפ – בחודשים האחרונים החשיפה בפייסבוק ירדה באופן משמעותי מאוד, ולכן חשוב לנצל את כל מי שמוכן לעשות לכם לייק, תגובה, או לראות וידאו שפירסמתם עד הסוף.
    אין צורך להציק יותר מדי לאנשים אחרים, אבל יכול לעזור מאוד אם תנסו לעורר אנשים למעורבות בעמוד שלכם, עם הודעות בסגנון "העלתי פוסט חדש בעמוד, מוזמן להציץ".
  • צרו שאלות מעניינות, תייגו חברים רלוונטיים בפוסטים שלכם, בקיצור – צרו באזז אמיתי סביב העשיה שלכם זה יסייע לכם בשיווק אורגני בפייסבוק.
שיווק אורגני בפייסבוק | סער ברעם

שיווק אורגני בפייסבוק באמצעות פרסום בקבוצות

יש שתי שיטות עיקריות לשיווק אורגני בפייסבוק בדף שלכם בפייסבוק באמצעות קבוצות:

  1. פרסום בקבוצת פייסבוק שיצרתם
  2. פרסום בקבוצות פייסבוק פופולריות הנוגעות לתחום העיסוק שלכם.

פרסום בקבוצת פייסבוק שיצרתם – אחת הדרכים להגדיל את החשיפה של העסק שלכם היא ליצור קבוצת פייסבוק משלכם. בקבוצה זו ניתן לייצר שיח בצורה עקבית, ובכך להראות לפייסבוק שמדובר בקבוצה פעילה ורלוונטית.
בקבוצה שלכם, יהיה עליכם להעניק ערך מוסף לגולשים. תוכלו לעשות זאת באמצעות שיח סביב נושאים מקצועיים, המלצות, טיפים ומדריכים מגוונים שיכולים לעניין את החברים בקבוצה. קראו עוד על פרסום בקבוצות פייסבוק.

דוגמא טובה לקבוצה שעושה את זה כמו שצריך היא קבוצת "חובבי ריצה" בפייסבוק. אחת הסיבות המרכזיות להצלחה הכבירה של קבוצה זו, היא שהיא מצליחה לייצר ערך רב לגולשים המבקרים בה.

חובבי ריצה

פרסום בקבוצות פייסבוק פופולריות –ברגע שמשתפים בקבוצה כלשהי, פייסבוק תוהה לעצמה האם האדם ששיתף הוא רובוט. חבר טוב שלי סיפר לי שאחרי מספר שיתופים מועט, פייסבוק החליטה לחסום אותו. שאלתי אותו מה לדעתו הסיבה, ואחרי שתחקרתי אותו קצת גיליתי שהוא לא הוסיף שורת טקסט לפני השיתוף, ושיתף את הפוסטים כמו רובוט.
הדרך היחידה להימנע מחסימה, היא בכל פעם לשנות את השיתוף, וליצור כותרת מעניינת שתניע את הגולש להמשיך לקרוא את הפוסט ולעקוב אחרי העמוד שלכם.
הנה דוגמא חיה משיתוף בקבוצות של העמוד של אשתי:

שיווק אורגני בפייסבוק לדוגמא

שיווק אורגני בפייסבוק באמצעות הדף העסקי

הדרך הפופולרית ביותר לקדם את הדף העסקי בפייסבוק, היא להצמד למספר כללי מפתח:

  • תוכן רלוונטי עם ערך מוסף שייצר מעורבות, שיתוף והנעה לפעולה.
  • הגיבו לאוהדים וענו על שאלותיהם.
  • העלו בפוסט תמונות מעניינות או סרטונים המעבירים את המסר שלכם.
  • שתפו את הפוסט בקבוצות בתחום העיסוק שלכם, רצוי בקבוצות עם הרבה עוקבים.
  • עקבו אחר הביצועים שלכם באופן שוטף באמצעות כלי Facebook Insights.
  • צרו סטורי מעניין ורלוונטי.
פרסום פוסט בפייסבוק | סער ברעם

אני ממליץ בחום להעלות סטורי מעניין בכל פרסום פוסט, כך שבסופו של דבר מי שעוקב אחריכם יקבל פוסטים וסטוריז באופן שוטף. הגדירו לעצמכם שעה במהלך היום, בה תסגרו את הפינה של הסטורי לחיזוק הנוכחות שלכם בדיגיטל.
טיפ ממני: השתדלו להשתמש בתכנים מעניינים, וענו באמצעות הסטורי על השאלות: למה כדאי להמשיך לעמוד העסקי? איך הלקוח ירוויח מהשירות/המוצר שלכם?
מעוניינים לשמוע עוד על שיווק אורגני בפייסבוק? אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר כעת לקידום העסק שלכם בפייסבוק.

טיפים נוספים ומדריכים אצלי באתר

לשיחה טלפונית איתנו
שתפו:

תוכן עניינים

פוסטים נוספים באותו בנושא
שיווק באינטרנט

"שיווק באינטרנט? בחייך, אני יכול להסתדר גם בלי זה…""למי יש זמן לשיווק באינטרנט, אני צריכה לטפל בלקוחות, בעובדים, בספקים, במנהל בנק שכל הזמן מתקשר…""אני? אני

קידום סרטונים בגוגל

ג'ון סטיוארט, הקומיקאי האמריקאי הידוע צוטט כשהוא אומר "המקום הטוב ביותר להחביא גופה הוא בעמוד השני בגוגל".האמת? יש בזה משהו.כשאני, את או אתה מחפשים דבר

משרד פרסום בתל אביב

משרד פרסום בתל אביב הוא ענף די משגשג, בפרט שהעיר היא מוקד התרחשות מרכזי ומאכלסת בקרבה חלק ארי מהעובדים בשוק. למיקום יש משמעות, מעבר להילה

משרד פרסום מוביל

אם הגעתם לכאן סימן שאתם מחפשים משרד פרסום מוביל.ייתכן שיש לכם מוצר חדש שאתם רוצים לחשוף בפני כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים, אולי אתם רוצים לעשות

Call Now Button דילוג לתוכן