אם אתם בעלי עסקים, אני לא צריך להגיד לכם עד כמה שיווק בפייסבוק הוא חשוב. אלו מכם שרוצים להקים או לקדם אתר חנות לא יכולים לוותר על פרסום באחת הפלטפורמות הגדולות בעולם. ממש כמו פרסום בגוגל, גם שיווק בפייסבוק יכול להכניס לכם סכומים נאים – אם עושים אותו נכון. אז, כמה יעלה לכם שיווק בפייסבוק ואיך המחיר נקבע בכלל? – כאן אגלה לכם את התשובות.
נתחיל מהסוף: כמה עולה שיווק בפייסבוק?
כמו שאמרתי בפתיח, שיווק בפייסבוק דומה לשיווק ממומן בגוגל – גם מבחינת התמחור. למה אני מתכוון? לזה שאין מחיר קבוע ואחיד לפרסום בפייסבוק. זוכרים את ההשוואה בין גוגל לפייסבוק? בואו נחזור אליה לרגע. בקצרה – קידום ממומן בגוגל דורש תשלום לענקית הגלישה העולמית. כשאתם מקימים קמפיינים בגוגל, אתם קובעים מראש תקציב לקידום. ברגע שאתם מגיעים לתקציב – אתם יכולים להפסיק את הקידום או לעשות כך שהוא יעצור באופן אוטומטי.
כלומר – הסכום שתשלמו על פרסום העסק שלכם תלוי אך ורק בכם. מנגנון הפרסום והתשלום הזה קיים גם בפייסבוק. אתם אלו שקובעים כמה תשלמו על קידום, כשהמחיר יכול לנוע בין כמה מאות שקלים ועד כמה אלפים ועשרות אלפים.
אין רף עליון לתקציב הפרסום בפייסבוק. אבל, אני ממליץ בחום שכן תקבעו סף תחתון סביר. אם תשלמו כמה עשרות שקלים בלבד על פרסום ביום, הקמפיינים שלכם לא ימריאו.
איך נקבע מחיר הפרסום בפייסבוק?
אז, עניתי לכם בינתיים על השאלה כמה עולה שיווק בפייסבוק: הוא עולה כמה שתהיו מוכנים לשלם. ועכשיו שאתם יודעים את פיסת המידע החשובה הזו, נתקדם לגורמים שמשפיעים על התמחור:
הקהלים שאתם פונים אליהם
ככל שקהל היעד שלכם נחשק יותר – כך תצטרכו לשלם יותר עבור פרסום בפייסבוק. קהלי היעד של קמפיינים משפיעים במידה ניכרת על מחירי פרסום בפייסבוק, וחשוב לקחת זאת בחשבון. כך למשל, צעירים בני 15-18, שיש להם כוח קנייה אדיר (דרך הוריהם כמובן) מהווים קהל יעד נחשק. אם תרצו לפנות לקהל היעד הזה, אתם תצטרכו לשלם יותר לעומת בני 50-60 שמבצעים פחות רכישות אונליין.
סוג הקמפיין
בפייסבוק, לא כל הקמפיינים שווים, ולא כל לחיצה על מודעת שיווקית היא זהה. העלות שתצטרכו לשלם עבור כל לחיצה שונה בהתאם למטרה שלכם. אם אתם רוצים להפנות אנשים לאתר חיצוני, המחיר להקלקה יהיה שונה מקמפיין שבו אתם מפנים אנשים לדף הפייסבוק שלכם. כלומר, המחירים משתנים בהתאם לקמפיינים ולמטרה שלהם.
מיקום המודעה בפייסבוק
בטח שמתם לב שפייסבוק עברה לא מעט שינויים מאז שהיא יצאה לאוויר העולם. הרשת החברתית הייתה "נקייה" יחסית בתחילת דרכה, ולא היו בה קמפיינים רבים. מאז עברו פרופילים רבים מתחת לגשר, וכמעט כל חלקה נקיה בפייסבוק מעוטרת במודעות וקמפיינים. המיקום של מודעות ופרסומים משפיע גם הוא על מחיר השיווק בפייסבוק.
מרבית המודעות של דפים עסקיים מופיעות בצדי המסך, כחלק מהפיד או בשני המיקומים. פרסום בצידי המסך עולה פחות לעומת פרסום בפיד עצמו, כך שהמיקום הזה מתאים לעסקים עם תקציב מוגבל יחסית.
זמן הפרסום
במהלך השנה יש תקופות רבות שבהן אנשים עושים יותר קניות מהרגיל. בלאק פריידי, תקופת החגים, התקופה לפני תחילת הלימודים, ועוד הן תקופות לוהטות מבחינת קניות. בכלכלה כמו בכלכלה, כאשר יש דרישה גדולה למשהו – מחירו עולה בהתאם. מבחינת קמפיינים, אם אתם רוצים לפרסם את העסק שלכם בתקופות חשובות במהלך השנה, זה יעלה לכם יותר לעומת ימי חול רגילים.
אבל רגע, איך מקימים קמפיין בפייסבוק?
כפי שראיתם, יש מספר גורמים שמשפיעים על עלויות פרסום בפייסבוק. כאן ציינתי את הגורמים המרכזיים, אבל חשוב שתדעו שהם לא היחידים. אז, אחרי שהחלטתם לקדם את העסק שלכם בפייסבוק, חשוב שתדעו כיצד לעשות זאת. באופן כללי, עסקים קטנים או עסקים עצמאיים יכולים לקדם את עצמם במערכת Ad Manager הבסיסית. לעומת זאת, עסקים גדולים חייבים להשתמש ב-Power Editor המורכבת יותר.
למרות שזה כרוך בעלויות, לא מומלץ לוותר על פרסום בפייסבוק. מדובר בפלטפורמה פופולרית עם מיליוני חברים ברחבי ישראל שמבלים בה לא מעט שעות. אבל, אתם חייבים להיות מאורגנים כשאתם משיקים קמפיינים בפייסבוק.
לפני כל פרסום, אתם צריכים לבחון את קהל היעד שלכם, את העדפותיו, לחשוב למי אתם רוצים לפנות, מתי אתם רוצים להשיק את הקמפיין, ועוד. למרבה השמחה, פייסבוק כוללת כלי ניתוח שמאפשרים לכם לעשות זאת בקלות יחסית. כדי להפיק את המיטב מהקמפיינים שלכם, אני ממליץ בחום לעשות עבודת מחקר לפני כן. אם אתם לא יודעים כיצד לעשות זאת וכיצד למקסם את תקציב הפרסום שלכם, אשמח לעזור לכם במשימה ולענות לכם על כל סוגיה בנושא פרסום בפייסבוק.