fbpx

שיווק ממומן בגוגל

שיווק ממומן בגוגל | סער ברעם

השיווק הממומן בגוגל, הוא תהליך הדרגתי ומובנה במהלכו משלם בעל העסק לגוגל עבור הצגת מודעות או תמונות ממומנות, שהקלקה עליהם מובילה לדף נחיתה שהוגדר מראש.
המודעות עשויות להיות מוצגות ברשת החיפוש (כלומר, במנוע החיפוש עצמו, מעל אוסף התוצאות האורגניות) או ברשת המדיה כחלק מאירוח מודעות של Adsense שהתקשרו עם גוגל בתוכנית מפרסמים. ראו דוגמא:

דוגמא שיווק ממומן בגוגל | סער ברעם
דוגמא שיווק בגוגל | סער ברעם

הפרסום מתבצע באמצעות מערכת PPC (Pay per click), ומבוסס על פרמטרים שונים כמו ביטויי המפתח ששולבו בקמפיין, מבנה, עיצוב, חווית משתמש ורלוונטיות דף הנחיתה, איכות המודעה, הביצועים של שאר המודעות ועוד.
בכתבה הנוכחית אספק לכם רקע על שיווק ממומן בגוגל, נבדוק כיצד הוא יכול לסייע עבורנו כבעלי עסק ומהן אפשרויות הפרסום בו.
קחו נשימה עמוקה, מיד מתחילים.

שיווק ממומן בגוגל – איך גוגל בוחרת אילו מודעות להציג לגולשים?

לפני שאענה על השאלה החשובה הזו, יש לזכור דבר אחד חשוב – גוגל היא עסק, בדיוק כמוני וכמוכם. כעסק מבוסס, גם היא מעוניינת להרוויח כמה שיותר. מסיבה זו, גוגל תדאג להציג לגולשים במנוע החיפוש אך ורק מודעות שהסיכוי שיקליקו עליהן יהיה גבוה.
כל הצגה של מודעה לא אפקטיבית, שהגולשים כלל לא יטרחו להקליק עליה, היא בזבוז שטח פרסום משווע מבחינתה.
כאמור, פרמטרים שונים משפיעים על שיווק ממומן בגוגל כמו ביטויי המפתח, מבנה דף הנחיתה, איכות המודעה ועוד, ואלו יקבעו בסופו של דבר את דירוגה של כל המודעה מול המודעות האחרות המתאימות לאותה שאילתא (מה שכותבים בשורת החיפוש).

במה שונה הקידום האורגני מהקידום הממומן בגוגל?

כשאנו מזכירים את הביטוי "קידום אתרים אורגני", אנו מתכוונים למעשה לכל הפעולות שיש לבצע על מנת להביא למקסום החשיפה של אתר האינטרנט שלנו במנועי החיפוש. התוצאות האורגניות, תמיד תופענה מתחת לתוצאות הממומנות בגוגל, אלא אם לא הוגדרה מודעה לביטוי הספציפי. בקידום אורגני החשיפה אינה מוגבלת לקמפיין בלבד, ואתם יכולים לפתח נכס שיניב הכנסות יציבות לאורך זמן. ברוב המקרים, צורת קידום זו מפתחת את הערך של האתר ומעניקה לכם לידים בשלים יותר.
שיווק ממומן בגוגל, לעומת זאת, הפרסום מתנהל בשיטת המכרז שבו מספר מפרסמים מתחרים על שטח מצומצם.
מודעות הקידום הממומנות תמיד יופיעו בראש תוצאות החיפוש, כיוון שלגוגל יש אינטרס למקסם את הרווחים שלה (כל קליק על תוצאה ממומנת, מכניסה לגוגל עוד כסף).

דוגמא קלאסית ליישום שיווק ממומן בגוגל

כדי להמחיש את נושא הקידום על בוריו, חיפשתי בגוגל את הביטוי פיצה בהוד השרון, ומצאתי את המודעות הללו:

מודעת ממומן בגוגל | סער ברעם

המודעות הללו מקודמות בגוגל ומוצגות לפי סדר מסוים, בהתחשב בביטויי חיפוש ישירים או עקיפים שהוגדרו, המחיר ששילם בעל המודעה ופרמטרים נוספים.
כבעלי הקמפיין המפרסמים פיצה בהוד השרון, ומגיעים לקהל מסוים של גולשים, תוכלו לקבל שפע של מידע, שהשפעתו רחבה הרבה יותר מאשר הקידום הממומן בגוגל עצמו. במהלך הקידום תוכלו לקבל מידע רחב על החשיפות, ההמרות וההקלקות ולהעזר בו להתווית אסטרטגית קידום בהמשך. כך למשל, תוכלו ללמוד בקלות על קהל היעד שלכם, על המתחרים ובסופו של דבר להצליח יותר בשיווק האתר או העסק.

יתרונות נוספות של שיווק ממומן בגוגל

ניטור ומעקב – אם נשווה את אופי הפרסום לפרסום מודעה בעיתון, כשמפרסמים מודעה בעיתון, לא נוכל לדעת בוודאות מי קרא אותה ומי החליט לפנות אליכם בעקבותיה (אלא אם כן הוא יספר לכם על כך).
שיווק ממומן בגוגל שנעשה בשילוב כלים מתקדמים לניטור ומעקב כמו גוגל אנליטיקס או גוגל אדוורדס, יכול לאפשר לכם לבדוק את כמות החשיפות לכל מודעה, מספר הלחיצות ומספר ההמרות לכל מודעה.
כך תוכלו להתרשם בקלות מן ההחזר על ההשקעה, ולשפר את הקמפיין שלכם בזמן אמת כדי להשיג תוצאות טובות יותר.
תוצאות מהירות – גם אם האתר שלכם משתרך הרבה מאחורי המתחרים שלכם, קידום ממומן בגוגל מאפשר לכם ליצור ולבסס נוכחות באופן יעיל ומהיר.
בניגוד למאמצי הקידום האורגני שעשויים לדרוש השקעה אדירה כדי להביא תנועת גולשים לאתר, שיווק ממומן בגוגל מאפשר לכם להרחיב את קהל היעד שלכם בקלות הרבה מעבר לאלו שכבר מכירים אתכם.
המינוס כאן הוא שלעיתים אתם נדרשים למכור את השירותים והמוצרים שלכם כמו בשוק, אבל לפעמים תרצו לנסות למכור ולשווק דווקא בשיטה זו.
מתי? למשל אם אתם בתחילת הדרך ומעוניינים לקבל הכנסות בזמן קצר ובתהליך מהיר.

אילו הכנות כדאי לבצע לפני הקידום הממומן?

הכינו את המזומנים והיתרה בעו"ש שלכם 🙂
וחוץ מזה:

  • הכינו את דף הנחיתה או האתר שלכם – זה הדבר החשוב ביותר, כיוון שהם חלון הראווה העיקרי בשיווק ממומן בגוגל.
  • צריך לדאוג שכבר מהרגע הראשון שהאדם נכנס לאתר, נעניק לו את כל המידע כדי שיסגור את העסקה. אם יש לכם ספק, דאגו לשלוח את הדף לחברים שמבינים עניין ולשאול אותם לדעתם.
  • פרופיל הלקוח הקלאסי של אדם שהגיע דרך הקידום הממומן הוא ספונטני וזריז, בדרך כלל לא חושב או מתלבט, אלא ממהר לסגור עסקה עם בית העסק האטרקטיבי ביותר, ולכן ככל שהאתר או הדף שלכם יהיו אטרקטיביים יותר, כך תצליחו יותר.
    טיפ ממני: בקשו מבונה האתרים שיוצר את דף הנחיתה שיעניק לכם גישה לשינויים במידה ותצטרכו בהמשך לשנות טקסטים או תמונות.
  • Benefits & Features- הציגו את החוזקות והתועלות של המוצר או השירות שלכם ללקוח שלכם, בצורה ברורה וישירה ככל האפשר. צרו פלואו מסודר עם אזורים ליצירת קשר שיעניקו ללקוחות הפוטנציאליים שלכם תמריץ להשארת פרטים.
  • (כאן תוכלו לקרוא עוד על מה כדאי שיהיה בדף הנחיתה שלכם).

איך קובעים כמה כסף להשקיע בקמפיין?

לפני הכל, אני ממליץ לנתח את מילות המפתח, ולבדוק עד כמה התחום שלכם תחרותי.
כך למשל, לא דומה קמפיין בגוגל לקורס אנגלית (בעלות של 4 ₪ לקליק) לתחום הרבה יותר תחרותי כמו עו"ד להלבנת הון. בתחום השני, נדרש להשקיע תקציב גבוה יותר כדי להצליח להשיג לידים איכותיים.

בססו לכם אסטרטגיה מסודרת לשליטה בתקציב

מומלץ להתחיל את הקמפיין בתקציב נמוך: אם התוצאה חיובית, ניתן להגדיל את התקציב כדי לקבל יותר. בנוסף, ניתן לבצע עריכה ואופטימיזציה בזמן שהמודעות שלכם כבר רצות כדי למצות את התקציב עד תומו, למשל:
לו יצוייר שהחלטנו שאנו שמים 200 ביום על פרסום בגוגל של מוצרי חנות הרהיטים שלנו, נוכל לפצל את התקציב בכמה צורות:

אם אנו מוכרים מוצרים- שווה לנו להשקיע בקמפיין גוגל שופינג. כל שעלינו לעשות הוא לשתול קוד של גוגל באתר, וגוגל ידע שעליו לקחת מוצרים מתוך האתר עצמו ולהציגם בין תוצאות החיפוש.

מודעת מוצרים בגוגל | סער ברעם

מודעה ברשת החיפוש – אפשרות נוספת לניצול התקציב, היא ליצור מודעה אחת או שתיים ברשת החיפוש, בדיוק כמו הדוגמא שהצגתי לכם קודם עם הפיצה.
קמפיין רימרקטינג ברשת המדיה – אפשרות שלישית לניצול התקציב שלנו, היא באמצעות יצירת קמפיין ברשת המדיה.

קמפיין רימרקטינג | סער ברעם

המודעה של Creative Digital באמצע היא מודעת גוגל.
גם את זה אנחנו עושים, מודעות כאלו (בשיטת רימרקטינג) יכולות לרדוף אחרי לקוחות שכבר היו אצלכם באתר, ולסייע להם לרכוש מכם.
זה למעשה היתרון המרכזי של שיווק ממומן בגוגל, שכמעט בלתי אפשרי למצוא בערוצי שיווק אחרים, ולכן הגמישות בתקציב היא יתרון אדיר לבעל העסק, המאפשרת לו לקדם את הקמפיין כפי רצונו וצרכיו.

ניהול נכון של שיווק ממומן בגוגל דורש הבנה עסקית, ידיים מקצועיות, הבחנה בין קהלי יעד השונים ומחקר מתחרים מקיף. בתהליך שכזה ניתן לייצר גם בתקציב פרסום נמוך יחסית גידול של מכירות, ולפתח את העסק בצורה הדרגתית ובטוחה.
רוצים לקבל טיפים נוספים והכוונה לגבי קמפיין בגוגל? אני כאן כדי לעזור.

מדריכים נוספים שיעניינו אותך

לשיחה טלפונית איתנו
שתפו:

תוכן עניינים

פוסטים נוספים באותו בנושא
בניית אתרים מקצועיים

רושם ראשוני נמשך לנצח. כשגולש חדש מגיע לאתר שלכם, מה לדעתכם תהיה התגובה הראשונית שלו?זו השאלה היחידה שעליכם לענות עליה, בכנות ככל האפשר, על מנת

בניית אתר רספונסיבי

הסיבה שאתם רוצים אתר רספוניסיבי הוא כי 70% מהגולשים באתרים השונים, עושים זאת דרך מכשירים ניידים. אם אתם צריכים הוכחה לחשיבות בניית אתר רספונסיבי אז

בניית אתר לעסקים קטנים

בניית אתר לעסקים קטנים הפך בשנים האחרונות לכלי שיווק פופולרי מאוד, הודות להבנה של בעלי עסקים קטנים שכל עסק צריך אתר כיוון שמרבית הלקוחות הפוטנציאליים

מעבר לווטאספ
1
זקוקים לייעוץ?
היי!
שלחו לי הודעה זריזה, אני זמין תמיד!
Call Now Button דילוג לתוכן