מומחה לשיווק הוא עוזר חיצוני, שמטרתו להוציא לפועל יעדים שיווקיים בעסק. יש לו מעין ראיית "פוקוס לייזר" בכל הנוגע לשיווק: הוא מבין עסקים, מזהה טרנדים ויודע איך להניע את הלקוחות לרכישה ועל מה כדאי לשים את הפוקוס.
בשורה התחתונה, מדובר באדם שאחראי להפוך את הלקוחות המתעניינים של העסק ללקוחות רוכשים שממליצים הלאה.
כשמאחורינו ייעוץ שיווקי לאלפי עסקים, נוכל לסייע גם לעסק שלכם להפוך למבוקש יותר ובעל לקוחות נאמנים. אז מה הוא מומחה לשיווק ומה תפקידו? כל זאת ועוד בכתבה שלפניכם.
לפני הכל, בואו נבין טוב יותר מה תפקידו של מומחה לשיווק
לאחר שהבנו באופן כללי מה תפקידו של מומחה השיווק, בואו נרד קצת יותר לעומק.
משרדי הפרסום והדיגיטל הם למעשה הזרוע המבצעת של העסק בכל הנוגע לפרסום ברשתות החברתיות.
גופי הפרסום מקבלים "בריף" מצד הלקוח ומשם ממשיכים לזיקוק הרעיון והמסר הקרייאטיבי בהתאמה לקהל היעד, התקציב והמדיה הספציפית.
כאן לרוב נוצר פער מסוים בתוך העסק – לעיתים קיים חוסר הבנה של קהל היעד, אסטרטגיה לא מדויקת או אי הבנה של המתחרים. בשל כך מהלכים שיווקיים רבים אינם צולחים.
כאן בדיוק נכנס מומחה השיווק לתמונה- מטרתו לגשר על הפער בין משרד הפרסום לבין הלקוח. בזכות ההבנה השיווקית והידע במגוון תחומים, הוא יכול לסייע לבעל העסק לקבל החלטות טובות יותר, ולהגביר את סיכויי הצלחת המהלך השיווקי.
כך תדעו שאתם זקוקים למומחה לשיווק
יש מספר סיבות עיקריות לקחת מומחה לשיווק לעסק. הנה כמה דוגמאות:
- אתם בשלבים ראשונים של בניית העסק, ורוצים לבצע מהלכים שיווקיים מסודרים כבר מההתחלה.
- יש לכם מנכ"ל לענייני שיווק בחברה (CMO-(Chief Marketing Officer אך הוא זקוק לאדם נוסף כדי להתייעץ איתו ולחדד מחדש את המסרים השיווקיים של העסק או החברה.
- מהלכי שיווק רבים אינם צולחים, למרות שהמוצרים או השירותים שלכם מצוינים.
- יש לכם מוצר ייחודי בעסק שאף אחד לא מכיר היטב, ואתם רוצים להתחיל לחשוף אותו בצורה משמעותית לקהל היעד.
- אם העסק שלכם מעוניין לחסוך בהקמת מחלקה נוספת ועדיין להגדיל את ההכנסות. יכול להיות שהעסק עובד מעולה, אך יועץ שיווקי יכול לפתוח נישות חדשות ותחומי עיסוק חדשים.
לדוגמא: Google מפות ואפליקציית Waze הם שני מוצרים שונים בבעלות גוגל אך בעלי מטרה זהה. הם פונים לקהלי יעד שונים לגמרי באמצעות המבנה שלהם, העיצוב, הנגישות ואפילו הסאונד.
בעוד שרוב האנשים בישראל מעדיפים להעזר ב-Waze בדרך שלהם, בחו"ל למשל, מפות גוגל הן שימושיות לא פחות. במקום לחפש מיקום במפות הלא נוחות שמחולקות בנמל התעופה, בחו"ל מעדיפים להקליד את כתובת המלון בגוגל מפות ולשמור בקליק את כל האטרקציות המעניינות לשימוש מאוחר.
- אין לכם הגדרה מדויקת לתקציב השיווק, והוא נקבע לפי "הרגשה אישית"
- אם אתם מעוניינים להכנס לשווקים חדשים או לפנות לקהלים נוספים שטרם פניתם אליהם בעבר.
- כל מהלכי השיווק של העסק משפיעים לזמן קצר בלבד. כאשר אין שיווק אינטנסיבי, אין לקוחות.
כמה פלטפורמות חשובות שכל מומחה שיווק רציני צריך להכיר
באיזו פלטפורמה נכון לבצע את המהלך השיווקי הבא של העסק? אין תשובה אחידה שתהיה נכונה עבור כלל החברות. בכמה חברות שאני מכיר, מבצעים קידום בלינקדאין ונעזרים ברשת העסקית כפלטפורמה המרכזית לביצוע כל מהלך שיווקי.
הרבה חברות נעזרות בפרסום בפייסבוק כדי להעביר את המסרים שלהן ויש כאלה שמנצלות את הנהירה ההמונית של האנשים לתוצאות הראשונות של מנוע החיפוש גוגל.
בגדול, על מומחה לשיווק להכיר ולהתמצא בפלטפורמות הבאות:
- גוגל
- פייסבוק
- לינקדאין
- אינסטגרם
- יוטיוב
- אתרי מסחר שונים (דוגמת eBay, Amazon וכדומה)
- שיווק באמצעות SMS ומייל
- טלוויזיה
- רדיו ופודקאסטים
- שיווק באמצעות שילוט חוצות
ישנן פלטפורמות נוספות בהן ניתן להעביר את המסרים הייחודיים של העסק, דוגמת טיקטוק, סנאפצ'ט, פליירים, טלפונים חמים ללקוחות ועוד. כאשר מבינים את העקרון השיווקי העומד מאחוריהן, מבינים איך הכל עובד ויכולים לתת מענה רחב יותר בהכוונה וייעוץ עבור העסק.
אילו כלים חשוב שיהיו למומחה השיווק שלכם?
- ידע והבנה של התנהגות גולשים וצרכנים
- הבנה בכל הקשור לעולם הדיגיטל והאוטומציה כדי לשפר תהליכים תוך עסקיים
- הבנה בכלים למעקב המרות כמו Google Analytics – ללא הכרות מעמיקה עם כלי המעקב של גוגל, לא ניתן לדעת איזה מהלך היטיב עם העסק, ואיזה פחות.
- הבנה ברשתות חברתיות – יצירת קמפיינים ומהלכים שיווקיים בגוגל, פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם.
- ידע בסיסי בעיצוב ובשפה גרפית
- הבנה בפירמידת מאסלו – כאשר יודעים למי משווקים, קל יותר להתאים את המסרים השיווקיים. כל שעלינו לעשות הוא להצליב בין ערכי העסק לבין הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי.
- הבנה בכלים טכנולוגיים חדשים דוגמת גוגל טרנדס, קיצור קישורים של Bitly ועוד.
יש עוד שלל כלים שחשוב שמומחה השיווק יהיה בקיא בהם, אבל בגדול זה סדר העבודה:
הטמעת כלי מעקב וניתוח > פירמידת מאסלו >גוגל טרנדס >תוכן ומדיה איכותיים.
למה כדאי לכם לבחור בנו כמומחי השיווק עבור העסק שלכם?
כשמאחורינו 1000+ עסקים ופרויקטים שקידמנו בצורה ייחודית, והנענו יחד תהליכים שיווקיים משמעותיים, נוכל להסתכל על העסק שלכם מבחוץ ולזהות הזדמנויות עסקיות.
נכניס לעסק חשיבה רעננה ויצירתית, שתוכל להפוך את העסק או הארגון למבוקש יותר, כזה שמכתיב את הקצב בשוק התחרותי של היום.
רוצים לקרוא עוד על מה שיש לנו להציע? הקליקו כאן.