פייסבוק ללא ספק ביססה את מעמדה כפלטפורמת הפרסום החזקה והמובילה בעולם.
מעסקים קטנים ועד חברות ענק, תאגידים וגופי ציבור, יותר ויותר עסקים משתמשים בפייסבוק כערוץ שיווקי מרכזי.
מה הופך אותה לכלי אדיר? היא מאפשרת מיתוג, חשיפה רחבה ומאפייני פרסום מתקדמים כמו פילוחי קהל יעד ממוקדים ועוד. איך עושים את זה נכון? הכל בכתבה שלפניכם.
תרשו לי לשאול אתכם שאלה
כמה שעות ביום, בממוצע, אתם נמצאים בפייסבוק? שעה, שעתיים?
אז ככה, על פי הנתונים האחרונים יותר מ-5 מיליון ישראלים עושים שימוש יומיומי בפייסבוק ומקדישים לו בממוצע 4 שעות ביום! הסיבה שאני חולק אתכם את הנתונים האלו, די פשוטה. כולנו, בעלי עסקים ולקוחות כאחד נמצאים בפייסבוק ומבלים בו, לא מעט זמן. ועם המידע הזה בשילוב מערכת פרסום עם מגוון כלי עזר המאפשרים פילוח קהלי יעד, תזמוני מודעות ועוד פיצ'רים רבים, לא ממש מפתיע שפייסבוק הפכה לכלי שיווקי חזק. כיצד ממנפים את כל היתרונות הללו לטובת העסק ומהו שיווק נכון בפייסבוק?
שיווק נכון בפייסבוק – מה חשוב לדעת
אחד היתרונות הגדולים של שיווק בפייסבוק הוא שהוא מספק מענה לכל סוגי העסקים ונותני השירות, מהספר שלכם ועד הבנק, ללא קשר להיקף הפעילות העסקית, או לגודלם הפיזי. יתרה מכך, באמצעות שיווק נכון, גם העסק הזעיר ביותר, יכול לייצר לעצמו מיתוג וזהות עסקית מנצחת.
איך? די בפשטות. למעשה, פרסום בפייסבוק נגיש כמעט לכולם וההסברים על האופן בו ניתן לפרסם, די פשוטים וברורים.
תוכלו לעשות זאת בעצמכם, או להיעזר באיש מקצוע, שיוכל לדייק את התהליך ולבנות אסטרטגיה דיגיטלית עבור העסק. הנה השנקל שלי בנושא:
דף עסקי ממותג שמזוהה עם העסק
הדף העסקי שלכם הוא החזות של העסק. מעין חלון ראווה דיגיטלי, אם תרצו. לכן, חשוב מאוד לבנות דף פייסבוק עסקי ולדאוג לו למיתוג ראוי.
מהו מיתוג ראוי? קאבר (תמונת רקע), לוגו, פלטת צבעים ייחודית וכד'. את הדף נבנה כמובן באופן שיתאים לפרסום בפייסבוק, ימשוך את עין הגולשים ויעביר מסר ברור ועקבי של ערכי העסק עם צבעים מתאימים, שמזוהים עם ערכי המותג.
הנה דוגמא מהדף העסקי שלי, סער ברעם, מומחה לשיווק דיגיטלי:
תוכן רבותיי, תוכן
אף אחד לא ייפול כאן מהכיסא אם אומר לכם שתוכן ייחודי, מעניין ומקורי הוא אחד הקלפים החזקים שיש לנו כבעלי עסקים בעיקר בתחום הקידום בפייסבוק.
כתיבת תוכן אותנטי ומסקרן תסייע לכם להגדיל חשיפה למוצרים ולשירותים שלכם, ליצור עניין אצל הגולשים וחיבור אישי עם הקהל שלכם. אם תעבדו נכון ובאופן עקבי, החיבור הזה יניב פרי.
במאמרים אחרים שלי, נתתי דוגמא למבנה נכון של תוכן, אותו תוכלו לשלב בפוסטים האורגניים שלכם – התחילו את הפוסט עם הפואנטה הסופית המעוררת דרמה וריגוש, לאחר מכן עברו לשיח ישיר עם הקורא ובסופו של דבר הניעו לפעולה.
עקביות היא שם המשחק
הבסיס של שיווק נכון בפייסבוק, ובכלל לכל תהליך שיווקי ועסקי, הוא סבלנות ועקביות.
אם אתם חושבים שמספיק להעלות פוסט פעם בחודש, או ארבעה בשבוע כשיש לכם השראה, זו ממש לא הדרך.
ככל שתהיו עקביים ותקפידו לשתף בפוסטים בתדירות נכונה, כך תגדילו את הסיכוי להגדיל את הנראות שלכם, החשיפה למוצרים ולשירותים שלכם וכמובן בהמשך, גם את הלקוחות. בשורה התחתונה, אם אתם לוקחים את עצמכם ברצינות ומשווקים נכון, כך בדיוק תשתקפו בעיני הלקוחות שלכם.
צרו אינטראקציה עם הלקוחות שלכם והניעו לפעולה
פייסבוק ,שתבורך, לא רק מאפשרת לנו ליצור אינטראקציה בלתי אמצעית עם הגולשים שלנו, היא אפילו מעודדת אותנו (ואותם) לכך.
ואם נותנים לכם, לא תיקחו? הקשר הבלתי אמצעי הזה טומן בחובו פוטנציאל אדיר לערוץ תקשורת מול הלקוחות, ביסוס האמון ואיכות השירות ועוד ועוד.
איך מייצרים אינטראקציה מול הלקוחות? מניעים אותם לפעולה, מזמינים אותם לשתף בחוויות אישיות, מתייעצים איתם בנושא אישי או מקצועי, מבקשים את דעתם על מהלך כזה או אחר ועוד אפשרויות כיד הדמיון ובהתאם למוצר או לשירות שלכם.
הנעה לפעולה היא אחד האמצעים החשובים אשר עומדים לרשותנו כבעלי עסקים ובאמצעותם נוכל לעשות שיווק נכון בפייסבוק. למעשה, היא משמשת כערוץ ישיר מול הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ומאפשרת לכם להנגיש להם את המוצרים והשירותים שלכם.
הנה דוגמא למאסטרית בתחום השיווק והפרסום, רוזין רוזנבלום, שמלמדת עסקים איך לפרסם את העסק שלהם באמצעות שיווק אותנטי:
לסיכום, שיווק נכון בפייסבוק הוא תהליך הדרגתי שחשוב להשקיע בו מחשבה ומאמץ ולבנות אותו באופן הנכון. אם תפעלו בעקביות ולאורך זמן, ההצלחה מובטחת.
הסתבכתם? מתלבטים מה נכון עבורכם? אני כאן לכל שאלה.