בואו ניכנס ישר לתוך חשבון המודעות שלנו ונבנה קמפיין חדש. מטרת הקמפיין לא מעניינת אבל בואו נפלח ונסנן את הקהל, כדי שנבצע קידום בפייסבוק בלי ערבים בצורה יעילה.
למה פייסבוק מביא תושבים ערבים
קודם כל בואו נדבר על עניין התחרות – האם באזור שלכם יש יותר עסקים המתחרים על אותו שטח פרסום דיגיטלי? אם התשובה היא חיובית, אז התחרות תהיה על התצוגה בפרופילים של המשתמשים שלכם. בהנחה ופייסבוק רוצים להביא לכם כמה שיותר לקוחות רלוונטיים בעלות הכי זולה (כי יש גם לפייסבוק אינטרס מאוד ברור שתשתמשו בפלטפורמה הפרסומית שלהם – זה מכניס להם כסף). שני הגורמים הללו מובילים ליותר קהל לא רלוונטי לראות את המודעות לעסק שלכם ובהמשך קהל ערבי.
















מהם תחומי העניין שאפשר להוציא
כשניכנס לחלון תחומי העניין, תהיה לנו אופציה להוציא קהלים מסוימים ממש מתחת. באנגלית זה נקרא Exclude Audience. כל מי שתזינו שהוא מעוניין בנואשאים הבאים, יסונן מהמודעות שלכם. הנה כמה אופציות לסינון קהל בשביל לקבל קידום בפייסבוק ללא ערבים:
- אל ג'זירה (Al Jazeera / Al Jazira)
- ארביק צ'אט אלפבט (Arabic Chat Alphabet)
- רמאללה (Ramallah)
- שכם (Nabulus/Shchem)
- ג'נין (Jenin)
- טלוויזיה פלשתינית (Palestine TV)
- קבוצת הכדורגל של פלסטין (Palestine Football Team)
- *מדינת פלסטין (State of Palestine)
- כווית (Kuwait)
יש אנשים שמוסיפים בסינון האזורי את הגדה המערבית (Palestine). קחו בחשבון שזה יכול גם להוריד בסינון אנשים שגרים באזור ואינם ערבים; כל מי שגר באריאל, מעלה אדומים או גוש עציון.

תחומי עניין שלא תמיד כדאי להשתמש בהם כדי להוציא
*כדאי לשים לב שיש נושאים שגם ישראלים מתעניינים בהם כמו מדינת פלסטין ודברים כאלה. יש דברים לא להוציא כמו רצועת עזה (Gaza Strip) או העיר עזה (Gaza City) בגלל שיש הרבה מאוד ישראלים שמתעניינים בהם. כדאי לנסות לכוון לידוענים שכישראלים לא נכיר, תוכניות ערביות פופולריות או ניבים שלא נשתמש בהם. כדאי פחות ללכת על תחומי עניין שאנחנו כישראלים מתעניינים בהם גם לשלילה; בין אם זה שליטים דומיננטיים בעולם הערבי או מאפייני תרבות נפוצים (לדוגמה, אוכל ערבי).
שיטות מקוריות בשביל להתגבר על פרופילים בעייתיים
נגיד והשתמשנו בכל המסננים הללו ולא קיבלנו את התוצאות הרצויות, ניתן לצרף תחומי עניין כלליים המוניים (טכנולוגיה, כלכלה, עסקים, מוזיקה, אוכל והלאה) כאמצעי סינון נוסף. עושים את זה באמצעות הוספת אנשים שגם מתאימים (Include people that also match) ואז פרופילים לא פעילים או מזויפים פשוט לא נכנסים למודעות הללו, בגלל שאין להם באמת תחומי עניין כלליים כלשהם והם מיועדים לדבר אחד ספציפי.
תחשבו מחוץ לקופסה בזמן שאתם מבצעים קידום בפייסבוק בלי ערבים
כשאתם פותחים את העסק שלכם, תחשבו מי הוא הלקוח הכי מתאים לעסק שלי ואיך אני מגיע אליו. כחלק מעניין של אסטרטגיה בשיווק בכלל, אתם צריכים לחשוב מה מאפיין את הלקוח שקונה בעסק שלכם ואין מה לעשות, מגזר ודת נכנסים למשוואה הזאת בקלות.