באמצעות כמה טיפים אפשר להגיע לתוצאות מצוינות במודעות ממומנות ולהביא לקוחות פוטנציאליים מפייסבוק ישר לאתר שלכם. נדבר קצת על קידום אתרים בפייסבוק – על הקהל שאנחנו רוצים להביא, מה התקציב שלנו ואיך אנחנו יכולים לקבל את התמורה הכי גבוהה עבור מה שנשלם לפייסבוק.
לפני שניכנס לפרטים, חשוב מאוד שאציין את ההבדל בין קידום אתרים בפייסבוק לקידום דף עסקי בפייסבוק. קידום אתרים בפייסבוק היא שיטה בה מקדמים אתר שלא נמצב בפייסבוק, ובכתובת ה-URL שלו אין את פייסבוק. אם יש לכם "אתר" בפייסבוק, מדובר בעצם בדף פייסבוק, אליו אנחנו מוציאים מדריכים אחרים יותר רלוונטיים.
קידום אתרים בפייסבוק דורש מאיתנו הרבה מאוד דברים. אנחנו צריכים להבין מי הקהל שלכם ולעשות למודעות שלכם אופטימיזציה; בשביל להגיע לקהל שלכם בצורה יותר יעילה. אנחנו צריכים לחשב מהי עלות המודעות שלכם ביחס לתקציב ולחשב כמה כסף יש לכם לשיווק. אנחנו גם צריכים לדעת מה לעשות עם התוצאות שלנו, ואיך באמצעותם להרוויח יותר ולבזבז פחות על המודעות שלכם.
קודם כל, בואו נדבר על קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם
ככלל, גולשים עושים פעילויות מסוימות שמתאימות לאופי שלהם וההבדלים בפעולות יעזרו לנו להבין את הקהל האידיאלי בשבילנו. בין אם זה לצפות בסרטונים של חתולים או להגיב בקבוצות של כדורסל, אנשים עושים פעילויות בהתאם לתחומי העניין שלהם. הקשר בין תחומי העניין שלהם לבין המוצר יכול לעזור לנו מאוד. בתחילת השיווק, המטרה שלנו היא לבסס אסטרטגיה דיגיטלית באמצעות הגעה לאיפיון כל כך ספיציפי עד שנבין בדיוק מי הלקוח הפוטנציאלי שלנו. במילים אחרות, אנחנו צריכים להבין מי בדיוק האנשים שצורכים את המוצר או השירות שאנחנו מציעים להם.
לפעמים עניין פילוח הקהל לא צריך להיות עניין מורכב מידי. אם אנחנו מפרסמים גן מסוים, נוכל פשוט לפרסום לכל האנשים המתגוררים בסביבת הגן הזה. הפילוח מורכב מכמה מרכיבים מעבר לתחומי עניין: גיאוגרפיה, מצב סוציו אקונומי ואפילו אפיון לפי אוכלוסייה. המרכיבים האלה יכולים לחסוך לכם הרבה מאוד כסף בפרסום בגלל שאתם פונים לקהל מאוד ספציפי ולא צריכים לפרסם מודעה בפייסבוק שהרבה יותר אנשים לא יתעניינו בה. כמובן שצריך לקחת בחשבון שהקהל בישראל הוא יחסית קטן, לכן צריך לפעמים לקחת קהל יותר גדול מהקהל שתוכנן מראש.
גם אחרי שהגענו לקהל מסוים, נדע שאפשר לפנות אליו בכמה צורות שנות בשביל לשפר בדיוק את מה שהקהל הספציפי הזה רוצה. כל פעם שאתם מפרסמים את העסק שלכם, השתמשו בכמה מודעות כדי שתדעו מה הולך יותר טוב. עם הזמן, נוכל לדעת מה הקהל שלנו אוהב יותר, ונבטל את המודעות שלא עובדות.
קידום אתרים בפייסבוק – מיקוד בתוכן
אם ניגע בתוכן עצמו; בכתיבה שיווקית ואפילו אומנותית בשביל כל מודעה עם גירוי ויזואלי נכון תיתן לכם את מה שאתם צריכים. בכל מה שנוגע לכתיבה, נשתמש בניגודיות ונראה את ההבדלים המשמעותיים ללקוח שלנו כשהוא משתמש בשירות שלנו לעומת מה יקרה אם הוא לא ישתמש בשירות שלנו. שיטה אחרת יכולה להיות תחושת הזדהות עם הלקוח, ובכך לענות על צורך או אפילו למצוקה שלו, שיטת החשיבה שבדרך כלל עובדת היא להראות את היתרון המרכזי של העסק שלכם, ולמה כדאי דווקא להגיע אליכם.
כמה כסף אני אמור להשקיע בפרסום בפייסבוק?
גרף ההשקעה הכספית לתקופה בה המודעות של קידום אתרים בפייסבוק מפורסמות צריך לרדת. בשביל פילוח קהל מהיר, אני תמיד ממליץ להשקיע יותר בהתחלה שייתן לנו אינדיקציה לגבי הקהל שלנו מהר יותר. לאחר שפייסבוק ואנחנו יודעים שפילוח הקהל הצליח, נוכל להוריד את ההשקעה במודעות ולתת להן לרוץ. זה יכול לקחת שבוע עד חודש, בסופם תקבלו הרבה מעבר למה שציפיתם.
מתי כדאי להתחיל קידום אתרים בפייסבוק?
קודם כל, במקרים בהם שאר המקומות בהם אתם משווקים פשוט לא מספיקים. המודעות בגוגל לא נותנות לכם את מה שאתם צריכים, קבוצות הנטוורקינג לא מכניסות לכם עוד לקוחות, ואף אחד לא מגיע אליכם דרך שיווק של פה לאוזן. לפעמים, אתם פשוט לא מפרסמים בפלטפורמה הנכונה, וכדאי לעשות אסטרטגיה שיווקית נכונה. כמובן שזה תלוי במחזור, בגדילה וברווחיות של המוצרים שלכם.
איך מודדים תוצאות?
איש שיווק דיגיטלי אמור לשלוח לכם כל ליד אימייל ברגע שהוא מתקבל, ואתם צריכים לחזור אליו במהרה. כמה שאתם יותר מחכים, ככה הוא פחות רוצה את המוצר שלכם, או אפילו יעבור למתחרה שלכם. יש לזה גם נקודת מבט פסיכולוגית מאוד פשוטה; הרגש כלפי מוצר או שירות מסוים משתנים ופוחתים עם הזמן. בנוסף לכך, הלקוח שלכם מחפש זמינות מיידית שלכם ולא מענה תוך יומיים שלושה.