חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יחסי ציבור

באילו סיטואציות כדאי לקחת חברת יחסי ציבור? האם יחסי ציבור דיגיטליים עדיפים על מדיה? אנסה לענות על כל השאלות במאמר הבא.

בתור חברה לשיווק דיגיטלי, והנטייה הברורה של העדפת הדיגיטל על העיתונים, טלוויזיה, רדיו ושלטי חוצות: עדיין עולם יחסי הציבור האנלוגיים רחוק מלגווע. אפרט במאמר הקרוב מדוע אני חושב כך.

ליווי משברים הוא תמיד מעבר לדיגיטל

אחרי שנפגשתי עם עשרות (ואולי מאות) אנשים בעולם היח"צ, הבנתי שליווי משבר של אדם מסוים הוא תמיד מעבר לדיגיטל. אחרי כמה וכמה לקוחות שנפגעו, בצדק או שלא בצדק, מחלקת יחסי הציבור יודעים מהי דעת הקהל. הם גם יודעים איך לשנות אותה מהר, ולעזור בקבלת החלטות מורכבת.

קמפיינר בעולם הדיגיטל לא מוכשר לעשות כן, שכן הוא מתחלק לכמה תפקידים עיקריים:
א. העולם הטכני, של מעקב המרות, מדידה, בקרה וניהול נתונים וקהלים.
ב. העולם הקריאייטיבי, בו הוא צריך להמציא את העסק מחדש, בכל פעם.
ג. אם הוא ממש מוכשר, הבנת העולם העסקי והצעות עסקיות.

ובקיצור, מדובר על איש של ביצועים ומודעות, ופחות שליטה ברזי המחשבה הנוכחיים. אם כבר לקחתם את חברת הבת של קבוצת סער ברעם, תקבלו מעטפת שלמה שכוללת יחסי ציבור בשלל עולם המדיה.

מה אומרים עלי לקוחות שקיבלו ממני שירות?

האם יחסי ציבור הוא אך ורק נחלת העסקים הגדולים?

בכלל לא. גם עסקים בינוניים וחברות קטנות יכולים להשתמש ביחסי ציבור לצרכיהם. במהלך בו הופעתי בערוץ 12 תחת המאמר "פייסבוק מתנכלת לנו" בשיא הקורונה, רציתי להכנס לתודעת הציבור ולהראות להם: אתם לא לבד. גם העסקים הקטנים סובלים, ובעיקר מחוסר מענה, יחס ועזרה בתחום שלהם.

יותר קל לעשות יח"צ לעסקים גדולים שיש להם תקציב מיועד לכך ברמה השנתית, אבל גם ברמת העסק הבינוני: אני מציע שכדאי לחשוב בכיוון. עסקה מפייסבוק עושה את היום, מגוגל – את השבוע. מלינקדאין ומיח"צ – יכולה לשנות את החיים, כפי שקרה לחבר טוב שלי.

אנחנו מבצעים התאמה אישית של חבילות יחסי ציבור לעסקים. מעניין אותך? שלח פרטים כאן.

68% מהעסקים עוזבים את חברת השיווק שלהם תוך חודש בגלל פער בתוצאות
לכן הם נמצאים בלופ אינסופי של החלפת חברת דיגיטל, ייאוש ותסכול.
רוצה להכיר את חברת הדיגיטל שזמן הלקוחות הממוצע שלה גבוה?
  1. באיזה שלב כדאי לקחת יחצ"ן?

אם אנחנו שמים בצד את המסיבות הקשוחות של הגילאים הצעירים, אני ממליץ לקחת יחצ"ן שיתפקד גם כאיש אסטרטגיה בהרבה שלבים בעסק. הנה כמה מהם:

  1. הנחלת מוצר או שירות חדשני – שאף אחד לא מכיר.
  2. פתיחת מקום לשיתופי פעולה מול חו"ל.
  3. הגעה לאמצעים וחשיפה לקהל שלא כל כך מכיר אותך.
  4. שינוי תדמית כללית של החברה.

ויש עוד הרבה הזדמנויות לעשות שינוי משמעותי בחברה.

למרות הרלוונטיות שהולכת ויורדת עם הזמן [מצורף גרף של Google Trends], העסקים הרציניים בחיים לא יוותרו על אסטרטג הולם ברשתות.

4. שיתוף פעולה

בחברת השיווק הדיגיטלי אותה אני מנהל, החלטנו לצאת במהלך לחברות מתבססות וגדלות, ולהציע להם שירות נוסף – בנוסף לדיגיטל, שירות יחסי ציבור. נגדיר יחד את המסרים לתקשורת, נצליח להביא את האנשים קדימה, ונבנה עבורם שריון חסין למשברים קשים ביותר.

לפרטים נוספים – השאירו פרטים בטופס המצורף.

מעוניינים לשמוע עוד על יחסי ציבור
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

מאמרים קשורים