מאז כניסתה של גוגל לחיינו, האופן שבו אנו מתנהלים השתנה לחלוטין. בעבר, היינו הולכים מחנות לחנות כדי למצוא את המוצרים שאנו צריכים, והיום אנחנו אפילו לא צריכים לצאת מהבית כדי לעשות את זה. ענקית החיפוש הנודעת הפכה למקור מרכזי של מידע וגם קניות – מה שהביא בעלי עסקים רבים להקים עסק מקוון לממכר שירותים ומוצרים שונים.
כיום, אם אתם כבעלי עסקים רוצים להצליח, אתם לא יכולים לוותר על נוכחות דיגיטלית. אבל, זה רק הצעד הראשון בדרך להצלחה; כדי לגרום לאנשים לשים לב לאתר/עמוד מכירות שלכם, אתם צריכים להשתמש בדרכים שונות ומגוונות. שיטות שיווק שונות במנועי החיפוש וברשתות החברתיות יעזרו לכם במשימה, וברשימה מטה נתתי לכם טעימה של השיטות שחובה להכיר:
שיווק במנועי חיפוש
כדי לשווק את העסק שלכם באופן מקוון, אתם לא יכולים לוותר על שיווק בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים. כשאנשים מחפשים שירות או מוצר כלשהו, הם מקלידים מילות חיפוש לתוך מנועי החיפוש, ותוך מספר שניות עולות להם אלפי, אם לא מיליוני תוצאות. מן הסתם אנשים לא יגללו לעמוד ה-100 בחיפוש, גם אם יש שם עסקים איכותיים, כך שחשוב שתהיו בעמוד הראשון בגוגל.
איך תעשו את זה? באמצעות שיווק ממומן או שיווק אורגני במנועי החיפוש. בשיווק ממומן אתם תצטרכו ליצור מודעות או פרסומות שיצוצו כאשר אנשים יחפשו מילים שקשורות לעסק שלכם. המודעות האלו מופיעות בראש החיפושים, ועל החשיפה הזאת צריך לשלם; בכל פעם שמישהו ילחץ על הפרסומת/מודעה שלכם – אתם תשלמו סכום מסוים לגוגל (לפי סכום שקבעתם מראש).
שיווק לא ממומן (קידום אורגני) מתמקד באיכות ולא בכמות. בשיטה הזאת אתם צריכים לדאוג שאתר העסק שלכם יהיה כמה שיותר איכותי. איך בדיוק מודדים איכות. גוגל קבעה גם לזה פרמטרים: תכנים איכותיים, תמונות חדות, מילות חיפוש רלוונטיות, קישורים חיצוניים ופנימיים, ועמידה בתנאים נוספים יגרמו לדירוג גבוה של האתר שלכם, וזינוק של האתר לעמוד הראשון בגוגל.
שיטות שיווק ביוטיוב
גם יוטיוב מהווה מקום שבו תוכלו לפרסם את העסק שלכם בצורה יעילה במיוחד. מדובר בפלטפורמת הווידאו הגדולה בעולם, ואתם יכולים לקדם את העסק שלכם בעמוד ייעודי שתקימו ביוטיויב. איך תעשו את זה? באמצעות פרסום של סרטונים שמעניקים לקהל היעד שלכם ערך מוסף. אם למשל יש לכם עסק למוצרי קוסמטיקה, אתם יכולים להעלות סרטונים על מוצרים לעור רגיש, כיצד להתמודד עם נזקי השמש, כיצד להתאפר לאירועים שונים, ועוד. בשיטה הזו אתם לאו דווקא "דוחפים מוצרים" לקהל היעד, אלא נותנים לו מידע שיגרום לו להבין שהעסק שלכם קשוב לצרכיו, וזה בהחלט יעיל בחזית השיווק. קראו עוד על שיווק ביוטיוב
שיווק ברשתות חברתיות
לא חשבתם שלא נדבר על רשתות חברתיות, נכון? אי אפשר לדבר על שיטות שיווק יעילות בלי לדבר על הרשתות החברתיות שמושכות מיליארדי גולשים מדי יום. ברשתות האלה אתם יכולים להקים עמוד שכל כולו מוקדש לעסק שלכם, ולהיות בקשר מתמיד עם הלקוחות. פייסבוק, אינסטגרם, ודומותיהן מאפשרות לכם גם לבצע ניתוח של קהל היעד שלכם, וללמוד מה ההעדפות שלו. הודות לכך, אתם יכולים להעלות פוסטים אינפורמטיביים ושיווקיים, ולערב את קהל היעד בעמוד שלכם. באמצעות כפתור יצירת קשר, שאילת שאלות בפוסטים מתגלגלים, הצעת מבצעים, הגרלות שדורשות שיתוף של העמוד ולייקים – אתם תוכלו לשווק את העסק שלכם בצורה יעילה במיוחד.
קראו גם על:
שיווק ברשימות תפוצה
אתם וודאי מכירים את המיילים שנכנסים ביום בהיר לתיבת הדוא"ל שלכם. במקרים רבים אלו שירותים שנרשמתם אליהם, ובמקרים אחרים מדובר בדואר ספאם. נכון, סביר להניח שאתם מתעלמים מהמיילים האלו, אך יש אנשים רבים שלא עושים זאת. בכל הנודע לשיווק ברשימות תפוצה, יש למספרים כוח אדיר. אתם יכולים לשלוח מיילים על מבצעים, מבצעי יום הולדת, הנחות, והפתעות שונות ישירות למייל של קהל היעד שלכם. רבים יתעלמו מהמיילים, אבל גם אחוז קטן ששם לב למיילים שלכם הוא בעל השפעה גדולה על ההצלחה שלכם.
שיווק באמצעות מערכות אוטומציה
אוטומציה שיווקית מאפשרת לכם לקדם את העסק שלכם בצורה יעילה, ועם כמה שפחות רעשי רקע. מערכות אוטומציה עובדות עבורכם, והן מספקות לכם מידע וכלים למציאת לקוחות חדשים ושמירה על קשר עם קהל היעד שלכם. באמצעות המערכות האלו אתם יכולים לקבל לידים על אנשים שיכולים להתעניין במוצרים/שירותים שלכם, להשתמש בבוטים כדי לנהל שיחות עם לקוחות, ולשמור על קשר בצורה אופטימלית.
שיטות שיווק וקידום כיום הן הרבה יותר מתקדמות לעומת מה שהיו בעבר. חמש השיטות שציינתי כאן הן רק חלק ממערך השיטות שמאפשרות לכם לקדם נכסים דיגיטליים. כל שיטה דורשת מומחיות ומקצוענות, ובדיוק לשם כך אני מקדיש את זמני בקידום לקוחותיי. אם אתם רוצים לשווק את העסק שלכם ולא יודעים מאיפה להתחיל – פנו אליי לקבלת ייעוץ מקצועי שיאפשר לעסק שלכם להתקדם בעולם המהיר של היום.