מתחילים עכשיו לבנות אסטרטגיה שיווקית לעסק, ואין לכם מושג מאיפה להתחיל ומה לעשות? ברגע שיש מוצר או שירות מוגדר, קחו יועץ שיווקי, שיעזור לכם להטמיע אותו בפלטפורמות שאתם צריכים להיות בהן. בכתבה הבאה, אעזור לכם להגדיר טיפ-טיפה, מה אתם צריכים.
תתעכבו על בניית קו מיתוג אחיד
ביצעתם פרסום ממומן, פניתם דרך רשימת מיילים או חברים, או עשיתם כל פעילות שהיא – תחשבו שהאדם המיועד צריך לראות אתכם (ואת המסרים שלכם) כמה פעמים בשביל להבין שהוא אכן צריך את זה. אנסה להדגים את התהליך המחשבתי שאדם עובר, לפני שהוא מגיע לרכישה מכם.
- אני לא יודע שהמוצר הזה קיים בכלל.
- אה, וואלה? יש משהו שעושה את הדבר הזה?
- אולי אני צריך את אותו מוצר. [אופציונלי, כמובן] אשתי תאהב את זה בתור מתנה.
- אין לי רעיונות למה לקנות לאשתי ליום ההולדת.
- איך זה יכול להיות שראיתי את הדבר הזה רק פעם אחת? איך קוראים לו?
- או, יופי. אילו פרטים נוספים יש? האם זה עונה על הצרכים שלי?
- האם מדיניות המשלוחים והביטולים מקובלת בעיני? היא הגיונית ונראית סבירה?
- המחיר זה משהו שאני יכול לעמוד בו?
- אוקיי, הזמנתי. בוא נראה מתי זה מגיע. מקווה שזה יגיע בזמן ולא יהיו לי צרות.
- יופי, הגיע!
נתתי דוגמה למשפך שיווקי, ונקודות שאתם צריכים לקחת בחשבון בפאנל שלכם, כשאתם בונים אותו. תבינו שעל כל שאלה ותהייה כזו, יש מישהו שעומד מאחורי המסך ובתת-מודע, מנסה להבין למה הוא צריך את מה שאתם מוכרים. למה זה מעניין אותו. אנחנו חווים 7,000 מסרים פרסומיים ביממה. המוח חייב לסנן ולנוח, ולחשוב אך ורק על מה שיכול להתאים לו באותו הרגע.
במהלך כל מסר שיווקי שהלקוח מקבל כדי לענות לעצמו על השאלות האלה, אתם חייבים קו מיתוגי אחיד, עם צבעוניות ולוגו שהולך עם כל הפרסומים שלכם. שיידעו, אתם מוכרים את המוצר.
בנו מאגרי מידע
נשמע מפוצץ, נכון? אבל רשימת מיילים, הטמעת פיקסלים ותוכנות מעקב וכיוצב', כבר נשמע פחות מפוצץ. במדריך שלי ביוטיוב על איך להטמיע פיקסל בוורדפרס ובוויקס, תוכלו להתחיל להתנסות בהקמת מאגר מידע משלכם, תוך כ-10 דקות. אני מוציא את עניין ה-iOS 14.5, שזה כבר קצת יותר מורכב.
כמו שציינתי, כל אדם שפונה אליכם – שמרו את הטלפון והמייל שלו, לטובת דיוור עתידי. זה מה ש'מבשל' לקוחות, הרבה פעמים. לי יש ערוץ טלגרם משלי, וכמה פעמים כבר קיבלתי פניות שהן לא מהעולם הזה. ממליץ בחום.
חשבו על מהלך יוצא דופן עם יועץ שיווק
קל להעתיק פרסומות. כל מה שצריך זה לראות אותן, לשמור, ולחפש מישהו שיעשה כמעט בדיוק את אותו הדבר, בצבעוניות שלכם. עכשיו, נשאלת השאלה: האם המהלך הזה מתאים לכם? האם אותה פעילות יכולה לעבוד עבור העסק שלכם? סביר להניח שלא. כשכתבתי לכם על קו מיתוג אחיד, הוא צריך ללוות אתכם גם בבניית המסרים השיווקיים. כל רגע כזה הוא מבוא לסרטון, גרפיקה או כל מאמר שתוכלו להגיד בו: "אני האדם המתאים ביותר לתת לך את השירות, עכשיו שלם לי כמה שאני רוצה". בהדרכה כאן תוכלו לראות את בנק המסרים שאנחנו מייצרים יחד, ומבינים במה נצטרך לנקוט.
ברגע שנסגרים על המסרים השיווקיים שלכם, יש לכם מאין מסגרת, בה תוכלו להשתגע. לדוגמה, סדרת הפרסומות של רועי כפרי עבור מילקי הייתה היסטרית. הוא לקח אספקט מסוים באריזה והפך אותו לפרסומת שלמה. היופי בפרסומות שלו הוא שהן די מטומטמות. אם תרצו לראות, מוזמנים:
והנה מגיעה ההתלבטות הרצינית.
סער בחייאת סער, אנחנו לא שטראוס. מה אפשר לעשות עם תקציב קטן?
או, נהדר. זו השאלה הבאה שרציתי לענות עליה, והיא התלבטות של הרבה עסקים. כמה להשקיע בשיווק? קצרים בכסף? ובכן, זו התקופה הכי טובה להשתלט על הקידום האורגני. כשמייצרים המון סרטונים ותוכן, ומתכוננים למהלך שיווקי רחב-היקף, אז מבינים את הדבר הבא: אתם לא חייבים לשלם את כל הסיפור הזה מהכיס שלכם. אתם יכולים לעשות דברים כמו:
- ערוץ יוטיוב משגשג. אגב, עדיף באנגלית, במיוחד אם המוצר גלובלי.
- טיקטוק זה מקום לחשיפה אורגנית משוגעת.
- פרסום גרילה בקבוצות בפייסבוק. את זה כדאי לעשות בעדינות ולקרוא את החוקים של הקבוצות הפעילות הגדולות.
- התאמת תכנים לאינסטגרם, ותחזוקת פרופיל 'משפיע'.
- ניהול אתר תוכן מרשים.
על הנייר, הדברים הללו לא טומנים בחובם תקציבי ענק. אם אתם יודעים לעשות מסקנות בעצמכם, 1+1, תוכלו להתקדם יחסית מהר. אפילו יותר מהר ממה שאני אוכל לעשות עבורכם. כל נישה דורשת מומחיות.
למה לקחת אותי בתור היועץ השיווקי שלך
תחשבו שאת שני השלבים הראשונים אני יכול לבנות יחד איתכם. את השלב השלישי אנחנו עושים בתהליך שממנו מסיקים מסקנות ולומדים כל הזמן. אחת המנטרות שאני מנגן לסטודנטים שלי היא, "מי שעושה – נכשל. ומי שנכשל – לומד". זה גם מה שאני אומר עבורכם. מי שלוקח ייעוץ שיווקי בלי איפיון מוגדר של הצרכים, הרצונות והיכולות, יטעה בדרך וילמד. אני רוצה שתלמדו איך לשווק את העסק שלכם, ואעזור לכם בתהליך. אני מספק לכם קיצור דרך.
מה המחיר של יועץ שיווק לעסקים קטנים
הליווי שלי מתחיל מ-3,500 ש"ח + מע"מ בחודש וכולל פגישה אחת שבועית. הפגישה הזו עוזרת לסכם, לבדוק, לנתח ותמיד לרוץ הלאה. יש אחרים שייקחו יותר ופחות, תלוי לפי כמה הם מעריכים את הזמן שלהם בבניית כל התהליך השיווקי.
לבחור יועץ שיווקי שנכון עבורך: בגדול, מי שלא יסכים איתכם כמעט אף פעם, חוץ מעל היכולות שלכם. הצרכים והרצונות משתנים בהתאם למה שמגדירים בפגישה הראשונה. היכולות, נגיד שעתיים ביום, גם ישתנו, אבל נמצאות במקום מסוים איתם הגעתם לאן שאתם נמצאים היום. זה הדבר היחיד שאפשר להגיד עליו, במעמד הפגישה, ש"זה מה יש".
מחפשים ליווי מקצועי? הצוות שלי ואני נותנים שירות לחברות וארגונים בדיגיטל – שיווק ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים לעסקים קטנים ויצירת תוכן לעסקים. רוצים להשיג יותר מכירות ויעדים נוספים? דברו איתי בטלפון 077-8040280.