כל מה שיש לי להגיד על התהליך הזה: קורה המון. בדרך כלל פרסום בקבוצות בפייסבוק מכניס לקוחות לעסק שלך, ואז אתה מתקשר אליי: "נחסמתי משיתוף בקבוצות".
הנעה לפעולה אמיתית
חבר שעובד בתחום דיבר איתי על זה, וזו הייתה ההנעה לפעולה האמיתית לכתוב את המאמרון. הוא בעל חברת פרסום שהתמקצעה בגיוס עובדים בפייסבוק. הוא משתף בהמון קבוצות, ופעולת השיתוף היא חלק ניכר מהעבודה שלו. היינו ביחד בקורס בבצפר, הלכנו לכיוונים קצת שונים, ומדי פעם אנחנו מתייעצים אחד עם השני. הוא התקשר אליי בעניין החסימות מקבוצות פייסבוק לאחרונה.
הוא אמר לי שאחרי מספר שיתופים מועט מאוד פייסבוק החליטו שהם חוסמים אותו. אז שאלתי אותו את השאלות שאתם רואים במאמרים שלי: "הוספת שורת טקסט?", "כיוונת לקהל היעד הנכון?", "התנהגת כמו רובוט?" ולצערי התשובות היו הפוכות ממה שאני מלמד. האלגוריתם של פייסבוק נוהג לראות מקרים כאלה, ולפסול את המשתמש.
ההקבלה שלי לסגנון הפרסום שלו הייתה: עלונים פרסומיים על הרצפה.
אני זוכר, שבתור ילד, היו נותנים ליחצ"נים של השכבה לחלק עלונים, ולמי שלא היה לו כוח כל כך – פשוט זרק באוויר וקיווה שאנשים יגיעו למסיבה הגרועה התורנית. וככה בדיוק זה מצטייר.

השיתוף בקבוצות ללא כתיבת שורת מלל אישית לכל קבוצה עושה לך נזק. תחשבו שבמהלך עבודה השיווק שלכם, משהו כמו 20% נתקע בגלל שלא הייתם זהירים. העבודה שלכם בדרך כלל גם לא תניב שום פרי ולא תקדם אתכם לשום מקום. חבל להתקע בלי לשתף בקבוצות טובות שלא יגיעו לשום מקום כי… נחסמתם. אז אני מציע לעשות כמה דברים: