האם איש שיווק הוא המענה לכל הצרות בעסק? ובכן, לא. אבל יש דברים שאנשי שיווק יודעים לעשות, וזה: לבנות תהליכים שיווקיים, להחליט מה הצרכן הולך לעשות, לפשט תהליכים ולהרים את התפוצה להמון אנשים. פישטתי את זה עבורכם.
מה זה איש שיווק
איש שיווק הוא אדם שמטרתו להגדיל את התפוצה לקהל היעד הרלוונטי של מוצר\שירות\עסק\יוזמה כלשהי. את הגדלת התפוצה הוא עושה בפלטפורמות שונות, עם תתי-מטרות שונים. יכול להיות שהוא רוצה להגדיל את כמות האנשים שזוכרים את היוזמה, ויכול להיות שהוא ייקח את עצמו למקום אחר לגמרי – של פניות למכירת המוצר. הוא אחראי לכל המשפך בו אנשים מתחילים להכיר את העסק, את המוצר, מעלה את הצורך, ומגדיל את הסיכוי מ-0% לכמה שיותר גבוה שאדם יקנה אותו.
למה צריך בכלל איש שיווק
אני אומר שצריך איש שיווק משתי סיבות: האחת, חוסר בזמן. השנייה, חוסר בידע. שתיהן, אגב, סיבה אחת. כי אם היה לכם זמן ורצון לרכוש את אותו הידע, אז הייתם עושים את זה. בהרבה פעמים, בעל העסק לא יכול לנצח על כל המקהלות האלה. תחשבו שיש אינסוף פלטפורמות שיווקיות, שכל אחד בעל מומחיות בפלטפורמה ספציפית, ולכן הוא יודע להציע לכם אודותיה. מכיוון שבצוות שלי יש מומחים בכמה פלטפורמות שונות, אז אני יודע להציע לכם אודות כל פלטפורמה.
הדבר הראשון שעושים עם איש שיווק הוא הבנת המוצר והצורך של הלקוחות. הדבר הראשון שאני מציע לעשות הוא בניית אווטאר לקוח, בהנחה והמוצר\שירות כבר קיים אצלכם. אחרי שתבינו מי צריך לקבל אותו, תוכלו לגעת בחלקים הכי כואבים במבנה האישיות שלו. נסו לפגוע באדם אחד בלבד. דמיינו את אותו דוד, בחור חרדי בן 34, נשוי + 6, שגר בפ"ת במעמד סוציו אקונומי נמוך יחסית, שרוצה לקנות דירה באזורים הדתיים יותר של פתח תקווה והסביבה. דמיינו את יהלי, ילד בגיל 12 שרק עכשיו הוריד טיקטוק, והוא רוצה להיות הכי IN בכיתה אחרי שעבר חרם. חשבו על אריק, בן 66 שיוצא לפנסיה עוד כמה שנים, עם דירה, ורק רוצה את הנוחות בבית שלו באזור השרון.
אחרי שתגעו בכל אחד מהם, תבינו מה חשוב להם לראות במוצר ספציפי, למה הוא מתאים להם, ומהם הפלטפורמות שהם נמצאים בהן. אז דוד יחפש דברים בגוגל, יהלי יטחון את כל הטיקטוק והאינסטגרם, ואריק יהיה בפייסבוק. כל אחד נמצא בשלב אחר של החיים שלו. מתאים לכל אחד מסר אחר. כל אחד מה רוצה לחיות חיים טובים יותר, או להמנע מלחיות חיים טובים פחות. זה מה שמתחילים איתו, בעולם השיווק.
פלטפורמות רלוונטיות לשיווק
ובכן, עולם השיווק מתחלק לכמה פעילויות.
- Offline – טלוויזיה, רדיו, עיתונים, פלאיירים, כרטיסי ביקור וכד'.
- Online – כל זרועות השיווק הדיגיטלי (מה שאנחנו מתעסקים בו בסוכנות שלי): קידום אתרים, שיווק ברשתות חברתיות, פרסום בערוצי מדיה שונים. פייסבוק, גוגל, לינקדאין, אינסטגרם, יוטיוב, טיקטוק, טאבולה, אאוטבריין ועוד ועוד…
- יח"צ – כל הקשור לכתבות תדמית, וחלקו נכנס לעולם האופליין והאונליין. באופליין – השתתפות בתוכניות בוקר. באונליין – פרסום ממוקד בתוכנות מסרים מיידים.
- לידים קרים \ חמים – קניית מאגרי מידע וטיפול טלפוני בפניות. לעתים יותר, לעתים פחות טובים.
לכל פלטפורמה כזו יש מומחה, הבנות שונות ומשונות, והתאמה למה שאתם צריכים. יש לצוות שלי ולי מאגרי דאטה להרבה תחומים ואנחנו משתמשים בהם עבור לקוחותינו.
ניסיון רלוונטי
אחרי שעברנו את החלק האסטרטגי, בוחרים איש שיווק לפי שלושה דברים: ניסיון בפלטפורמה שהוא מציע עבורך, ניסיון בתחום שאתה צריך אותו בו, ואולי הכי חשוב מבין השלושה – מוטיבציה וחיבור אישי. יש, והרבה, אנשים שמוכנים לעשות הרבה בשבילכם וללמד אתכם את עקרונות השיווק בתהליך. איש שיווק אמור לעזור להבין דברים נוספים, שלא ידעתם. לפתוח אתכם לתובנות שלא היו חשופות עבורכם.
רוצים לקבוע פגישה ולקבל כמה תובנות על התחום שלכם? https://meet.alai.co.il
בפלייליסט הבא, תוכלו לראות ניסיון רלוונטי בתחום. היופי הוא שמקבלים את כל הידע מרוכז, ענייני, ב-66 סרטונים. רק לאנשים עם לב חלש וסבלנות גבוהה.
האם עדיף איש שיווק או חברת שיווק
אין לזה תשובה אמיתית, ברורה, וכנה. ההבדלים הגדולים הוא שלחברת שיווק בדרך כלל יש משאבים רבים יותר מאיש שיווק פרטני, וכוחות כמעט בלתי מוגבלים בעולם המדיה. אם אני משווה את עצמי, חברת בוטיק כיום, לחברות הענק במשק, תוכלו לראות את ההבדל הבא: מוטיבציה. כאשר חלק מהאנשים מוותרים על הלקוחות שלהם, אני דואג להתעקש ולהגיד: זה הדבר הנכון לעשות, לא משנה מה תגיד. אם ללקוח יש תקציב לבצע את מה שאני מייעץ לו, אנחנו מגיעים לתוצאות יחסית מהר.
צריכים איש שיווק? אשמח לעזור. הצוות שלי ואני נותנים שירות לחברות וארגונים בדיגיטל – שיווק ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים. רוצים להשיג יותר מכירות ויעדים נוספים? דברו איתי בטלפון 077-8040280.