יועץ קידום אורגני

הדבר הכי קל בקידום אורגני הוא לקנות קישורים מאתר א', לבקש מאמרים מאתר ב', לבנות היררכיה נכונה באתר ג', ולמתקדמים בינינו גם לשפר את הצבעוניות של האתר. אבל איך יועץ קידום אורגני הופך אתר סביר לממיר?

יצירת המציאות של הגולש

אז כמו שכתבתי בתחילת המאמר, יש כמה קריטריונים לקידום אורגני. הדבר הראשון הוא ההבנה מה הגולש רוצה, ומה אנחנו רוצים שיעשה. אני ממליץ, בשלב הזה, תמיד לראות מהן התוצאות הראשונות שעולות בחיפוש. האם הן תוצאות אינדקס? (נגיד: איזי או זאפ), האם הן מרכיבות בעיקר מדיה? (תמונות או וידאו), האם טקסטים הם החשובים? קודם כל, הבנה טובה של מה הגולש מחפש ומהי התוצאה הטובה ביותר עבורו.

מה אומרים עלי לקוחות שקיבלו ממני שירות?

תתפלאו! התוצאה הראשונה בחיפוש היא לא התוצאה הטובה ביותר, אלא התוצאה הכי פחות גרועה. זה קצת שונה ממה שסביר שחשבתם עד עכשיו, כי אתם יכולים להשקיע 50,000 שקלים על קידום עמוד בודד, ובסוף… זה היה 49,000 ש"ח יותר מדי. אז שימו לב לדבר הבא. הכי חשוב בעולם הקידום האורגני הוא התכנון וההבנה של הגולשים.

דוגמה: יש לי לקוח שהגיע למקום ראשון בגוגל אחרי חודש אחרי שהעלנו עבורו את האתר במונח "ייעוץ נומרולוגי". הוא התאים בצורה המיטבית לחיפוש.

ייעוץ נומרולוגי קונסול

אם אני מסכם את הסעיף הזה, אגיד את הדבר הבא: דעו לאזן בין כמות ההשקעה, התחרות, התכנון למונח עצמו. בקלות תוכלו להגיע למקומות ראשונים במונחים פחות תחרותיים, ולהמיר אותם לכאלה שמכניסים כסף.

התוכן המתאים ביותר

אצלי באתר, אין סודות. שימו לב שאתם מחפשים בגוגל את בונת הציפורניים הקרובה ביותר לביתיכם. אתם תקבלו כמה תוצאות בדרך כלל: גוגל לעסק שלי, אתרי אינדקס וכמה בודדות שהן באמת עשו מעל ומעבר כדי להיות במקומות הראשונים. תבינו שבשביל להיות במקום הראשון צריך להיות:

  1. ההתאמה הכי טובה מבחינת התוכן בתוך האתר.
  2. להיות זמין לתת את השירות.
  3. לתת את השירות ברמה טובה וסבירה, ובמחיר נכון (כדי לעמוד ב-2).
  4. הגולש צריך להבין בתוך האתר עצמו על מה מדובר, איך עושים את זה, למה ובאמת לבחור בך.
  5. אסור לו לחזור חזרה לחיפוש ולחשוב מחדש, כי אז… לא תהיה מקום ראשון.

לפעמים כדאי ללכת עם החיפוש, ולפעמים כדאי לייצר יש מאין. באתר https://d.accurate.co.il , אתר ניסיוני ויזמי שלי, התחלתי להכניס מונחים שונים ומשונים. גיליתי שמחפשים את "מה זה נבדה" במונח "השתקמה לך הנבדה" יותר מדי פעמים, לפעמים עשרות ולפעמים מאות חיפושים בחודש. נגיד ומצאתי את המונח הנ"ל והצלחתי להסביר אותו, יכול להיות שאוכל להטמיע שם Google AdSense, ולהרוויח מזה שאנשים מחפשים את המונח עצמו. כסף או לא?

68% מהעסקים עוזבים את חברת השיווק שלהם תוך חודש בגלל פער בתוצאות
לכן הם נמצאים בלופ אינסופי של החלפת חברת דיגיטל, ייאוש ותסכול.
רוצה להכיר את ׳סער ברעם׳, חברת הדיגיטל שאורך חיי הלקוחות שלה גבוה?

מדוע האתר שלי לא ממיר מספיק?

בשלב הזה אני מגייס כלים יותר מקצועיים לשורותיי. אני משתמש בכלים שיכולים להקליט גלישה, כמו HotJar (למתמצאים יותר) וגם ל-Windows יש כלי חינמי בשם Clarity – שם מגניב לכל הדעות. אחרי שמטמיעים את אחד משני הכלים הללו, מקבלים תובנות חשובות מכמה כלים. לי יש 2 מקורות מידע עיקריים, וגם בהם אני לא משתמש מספיק.

מקור המידע הראשון הוא Heatmaps – מפות חום. מהן אני יכול לדעת איפה גולשים הכי הרבה, איפה הצופה נמצא הכי הרבה, ומהו הכפתורים שהוא נוטה ללחוץ עליהם. אחרי שאני יודע את זה, אני שואל את עצמי: האם זה מה שאני רוצה שהגולש ילחץ עליו?

צילום מסך HOTJAR
צילום מסך HOTJAR

מקור המידע השני שלי הוא אשכרה לשבת לראות הקלטות גלישה. אין כמו הדבר הזה בשביל להבין – מאיפה הגולש הגיע, מה הוא יודע, מה הוא קורא ומבין, ובסופו של דבר – האם התוכן רלוונטי עבורו.

דוגמה: היה לי לקוח שהוא מטפל בחרדות. הוא כתב מאמר מקיף על ציפרלקס, תרופה מוכרת נגד דיכאון. האנליטיקס הראה 8:30 דקות בעמוד. לכאורה, משוגע, נכון? כל מי שבתחום השיווק וניתוח הנתונים יודע ששמונה וחצי דקות זה נתון מעולה. אז למה העמוד בכלל לא המיר? פשוט. אחרי שמונה וחצי דקות בקריאה רגועה (עבורי), המידע הפך למכירה, והגולשים נטשו את העמוד.

המסקנה שלי: סטודנטים ואנשים שצריכים מידע כזה או אחר על ציפרלקס, נכנסו לקרוא את המידע של אותו לקוח שלי. הלקוח שלי נתן להם את המידע שהיו צריכים, והם התאדו משם, כי הם לא צריכים טיפול נגד דיכאון וחרדות. [לכאורה]

רוצה לדעת כמה כל ליד/מכירה תעלה לך?
93% מהעסקים יכולים לקבל תוצאה טובה יותר ממה שקורה כרגע!

50,000 צבעי הרכישה של אמזון

בחברות ענק כמו אמזון, קל לבחון כלים לאורך כל הפלטפורמות. הם הציבו שחקן חזק כדי לראות – מהו הצהוב\כתום שהכי מתאים לרכישה? ואני מניח שעד היום הם עושים ניסויים מדי פעם. הם גילו שגם במנעד הקטן של צבע כפתור הרכישה – יש השפעה על כלל האתר, ההכנסות והקונים. אני ממליץ לעשות מדי פעם חידושים באתר שלכם, כמו שעשיתי לאחרונה עם עמוד 'צור קשר' שלי, עם עמודי מאמרים, פורטפוליו ועוד.

למה לוקחים יועץ קידום אורגני

הסיבה יחסית ברורה. יש דברים שאתם לא יודעים להגיד בעצמכם, ואלה שאתם כן יודעים – דורשים הרבה מחשבה וזמן. אני פה בשביל לחסוך לכם את המחשבה והזמן, ולהפוך את מה שכתבתי כאן למשנה סדורה באתר שלכם. כל אתר צריך להמיר, וברמה טובה. הרי הפואנטה היא שאתר יכניס חזרה את הכסף שהוצאנו עליו, בין אם בזמן העבודה שלנו, ובין אם בכסף.

מעוניינים לשמוע עוד על יועץ קידום אורגני
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

לא הצלחתם להגדיל את ההכנסות? אשמח לעזור. הצוות שלי ואני נותנים שירות לחברות וארגונים בדיגיטל – איפיון, בנייה ועיצוב אתרים תוך דגש על חווית המשתמש, שיווק ברשתות חברתיות, קידום במנועי חיפוש, יצירת תוכן לעסקים ואוטמציות מורכבות. רוצים להשיג יותר מכירות ויעדים נוספים? דברו איתי בטלפון 077-8040280.

מאמרים ומדריכים בנושאי SEO: