כשבוחרים לקדם כל עמוד אינסטגרם, יש כמה שלבים: נראות, תוכן, פעילות, מעורבות ושיתופי פעולה. שיטת 5-השלבים הללו לשיווק דף אינסטגרם עזרו לי ב-96% מהפעמים. איך עושים את זה? אני מרחיב במדריך הזה. וכמובן, הפתעה בסוף.
שיווק דף אינסטגרם – נראות ומיתוג
הבסיס של הבסיס של הבסיסים. יצרתם תוכן מסוים, כמה סטוריז עסיסיים ומעודדים מעורבות, כמה פוסטים שמניעים לפעולה אבל… כל פעם דף האינסטגרם נראה כאילו הוא מייצג עסק אחר. קניתם בקאנבה את המנוי של 13$ ושיתפתם אותו עם חברים, ופעם אחת העלאתם פוסט בצבעוניות של כחול כהה + כתום, פעם אחת צהוב + ירוק, ופעם אחת בורדו ושחור – כמו הצבעים של הסוכנות שלי, אקיורייט דיגיטל. אז כל פעם אתם משקפים ומראים את המודעות, הלכה למעשה, לקהל אחר.
חובה להמשיך עם אותה נראות, אותו קו עיצובי, ואותם מסרים, לאורך זמן מה. היופי? אנשים מתישהו יודעים שמדובר בטביעת האצבע של העסק שלך. אפשר לקחת דוגמאות רציניות של מיתוג עוצמתי, ואני אוהב ספציפית את העבודה שעשו עם קרלסברג. גילוי נאות? לא הבירה האהובה עלי, בלשון המעטה. עוד גילוי נאות? הם הצליחו לקבל בעלות על המילה "Probably", בגלל ששנים הלכו עם הסלוגן "Probably the best beer in the world".
הם ייצרו סלוגן, דף המסרים שלהם עבד שעות נוספות, ונכון שמדובר באמירה טיפה בעייתית, אבל הם מנסים לגבות אותה בפרסום. מוזמנים לראות דוגמה למה שעשו בעולם הכדורגל:
מתלבטים איך לייצר מיתוג טוב? מוזמנים לראות קצת יותר פרטים בחברת המיתוג שלי.
תוכן
אחרי שהצלחנו לייצר נראות אחידה ובנק מסרים שעובד חזק, עכשיו המטרה היא להסתובב סביב הסלוגן ודף המסרים. בנימין נתניהו עושה את זה נהדר, וזה למה הוא מכונת שיווק. בעולם התוכן, כמה שיותר דברים שמייחדים אתכם. לאחרונה הבחור שאומר "פינוקים" נפטר, וזה היה סימן המסחר שלו. היה לי לקוח ש"מכירות בשיטת הגישור" זה הטרייד מארק שלו. הוא באמת הוציא על זה סימן מסחר.
הקפידו להעלות תוכן בעקביות. גם פיד, בעיקר סטוריז וגם Reels. ככה אנשים יכירו אתכם טוב יותר. עם האמצעים החדשים (יחסית) שיש לאינסטגרם בשביל לקדם את עצמכם, תוכלו להגיע מהר יחסית למצב בו מציעים לכם להשתתף בסרטונים, בפודקאסטים וביוזמות נוספות. כשתשלבו בין תוכן טוב לנראות טובה, יבינו מהר שמדובר פה בעסק רציני.
עוד בנושא פרסום בסטורי
פעילות
הקפדתם לייצר תוכן מגניב, גם אם לא מדובר בהפקות הטובות ביותר? נהדר. עכשיו המטרה שלכם זה לייצר פעילות, גם אם היא 'פיקטיבית' יחסית. באחד הפוסטים האחרונים שלי בפייסבוק דאגתי לשלוח התלבטות שיוצרת מעורבות לכמה אנשים בווטסאפ. כמה קבוצות חברים, כדי שירימו לי. הפוסט הזה היה ער במשך 4-5 ימים, והיו בו למעלה מ-300 תגובות. בסביבות ה-50% שלי.
"נו, אז מה קרה מזה", אתם שואלים? קיבלתי 3 פניות, פה-לאוזן (הטובות ביותר, מיודעינו), מחברים שמכירים אותי. אפילו מישהו שהייתה איתי בתיכון הפנתה אלי לקוח מעניין! הרבה אנשים שאני מכיר ראו אותי מספר פעמים, ולמרות שלחלק יצאתי מכל החורים, חלק עניינתי ונזכרו בי.
ובסיכום הסעיף, תקפידו על:
- לענות לכל מי שמגיב לכם, ועדיף לשאול אותו שאלה, גם אם הוא שולח אימוג'י. זה מייצר עוד מעורבות ועוד תגובות.
- לתת דגש על אנשים שיש להם יחס עוקבים\נעקבים חיובי, ולהתחיל בקטן. לייק פה, לייק שם, ואז להתחיל תגובות.
- לצפות בסטוריז של חברים שלכם, כדי שיבינו שאתם מעניינים אותם.
- לשלוח הודעות פרטיות למי שהסטוריז שלו עניין אתכם.
- למי שאין כוח ורוצה להפעיל רובוט לאינסטגרם, מוזמן לפנות אלי.
מעורבות
הסעיף הזה דומה לסעיף "פעילות". מה השוני? לעורר מעורבות, כבר בפוסט עצמו. לא חסרות אופציות: סקרים למיניהן (כן\לא, שחור\לבן), סרטונים שמבקשים את חוות דעתכם, פוסטים שמעודדים לתייג חבר או פרופיל אחר. כל הנעה לפעולה כזו או אחרת מביאה כ-50% יותר מעורבות (בפעם האחרונה שבדקתי), ועשויה להגדיל לכם את המעורבות והמכירות.
איך עושים את זה בעדינות ועדיין נשארים בחיים? מוזמנים להתייעץ >> https://meet.alai.co.il
שיתופי פעולה
שיווק דף האינסטגרם לא רק תלוי בכם. אם תוכלו לייצר כמה שיתופי פעולה עם עסקים שדומים לשלכם, או עם אנשים שממש כרגע עכשיו היום זה הזמן שמשתפים איתכם פעולה, מעולה. כן, גם אם יש להם מספר עוקבים נמוך משלכם. תתפשרו. מה שיקרה, יחסית מהר, אתם תיחשפו לאותם אנשים שעוקבים אחרי שיתופי הפעולה שלכם.
אם אתם אנשים שנותנים שירותים יחסית 'יוקרתיים', תבינו מה הערך של כמה לקוחות טובים מכל שיתוף פעולה שכזה. לצורך העניין, עורכי דין פליליים שמשתפים פעולה ביחד עם עורכי דין לענייני משפחה. זה דוגמה שכאילו לא מתאימה כל כך לאינסטגרם, אבל יכולה להיות מדהימה, מכיוון שאף אחד לא עושה את זה!
זה השלב "האחרון", למרות שמטפחים את כל הדברים האחרים בשביל להגיע לשלב הזה. אם הגעתם לשלב שיתופי הפעולה, סביר להניח שכבר עשיתם כמה פרויקטים מהאינסטגרם שלכם.
ההפתעה בסוף: משהו שלא כתבתי כאן במדריך הוא האפשרות לצאת ב'יוזמות' כאלה ואחרות. אם אתם אנשים חיוביים והעוקבים שלכם אוהבים את התוכן שלכם, אין סיבה לא לעשות את זה. צאו ביוזמות חדשות, נסו שירותים חדשים, והעוקבים שלכם (כמו מדוורים) באינסטגרם הם ברמת מעורבות גבוהה, אין סיבה שלא תוכלו להרוויח מזה במישורים אחרים!
חברת שיווק הדיגיטלי שלי נותנת שירות לעסקים וחברות באינסטגרם, ברשתות חברתיות, בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים. רוצה להוריד את העול הזה מהראש שלך? דברו איתי בטלפון 077-8040280.