חברת קידום בגוגל היא אחד הנכסים החשובים ביותר עבור בעל עסק. כיום, בעלי עסקים רבים סוברים משום מה שאם יקראו מאמרים באינטרנט על קידום אתרים לעסקים, הם יוכלו לבצע את תהליכי הקידום בכוחות עצמם ויחסכו עלויות. ראשית, בהחלט יש בעלי עסקים שהצליחו לקדם את האתר שלהם בכוחות עצמם, תוך עבודה סיזיפית וממושכת, אך זה לא נפוץ כלל. בנוסף, זה דורש זמן רב, התמקצעות, כלים מתאימים, צבירת ידע וניסיון וכן הלאה. כבעלי עסקים עסוקים סביר להניח שאין לכם יותר מדי זמן לעסוק בזה, ותרצו לאפשר לחברה מקצועית לטפל בעניין.
כדי לנסות למזער את הנזקים ולא ליפול על חברה לא מקצועית לקידום אתרים, שעשויה לבזבז לכם הרבה מאוד זמן וכסף, החלטתי לחשוף אתכם ל-5 טעויות נפוצות שבעלי עסקים עושים בעבודה מול חברת קידום בגוגל. לקרוא, ללמוד וכמובן, לא לעשות (:
טעות מספר 1 בעבודה מול חברת קידום בגוגל: לחתום על הסכם קידום לא ברור
הסכם מסודר בין חברת קידום בגוגל לבעל העסק הוא הכרחי מאוד. אף אחד מהצדדים לא רוצה להגיע לבית משפט עקב אי הבנה, והסכם עבודה מסודר יכול למנוע הרבה מאוד אי הבנות, טכניות וכלכליות.
כך למשל, הסכם התקשרות יכלול את כל השירותים שהחברה מספקת במדויק, בלי להשאיר מקום לאי הבנות. הוא יכלול לוחות זמנים לביצוע העבודה, מתי יונפקו דו"חות ותשלום מדויק אותו אמור בעל העסק לשלם עבור השירותים שהוא מקבל.
מעבר לכך, הסכם מסודר מבטיח מראש למנוע מצבים לא פשוטים הנגרמים כתוצאה מאי הבנות.
אני מאמין שגם אתם נתקלתם בחברות המעוניינות לנקום בלקוחות שעזבו אותם, כשהן מוחקות קישורים שהן בנו במסגרת הקידום, מוחקות את האתר וכן הלאה. בעיני זה מעשה שלא יעשה, וגם אם אין סעיף כזה בהסכם, כדאי לנסח על מנת שתוכלו להבטיח שהתוצרים עליהם שילמתם יובטחו לכם בשלמות.
טעות מספר 2: ללכת שולל אחרי הבטחות
מי מאיתנו לא נתקל בחברות קידום אורגני, המבטיחות לכם את המקום הראשון בגוגל ועוד בזמן קצר (מספר שבועות- חודש). מי מכם שמבין דבר או שניים בקידום אתרים יודע שדבר כזה לא אפשרי. עבודת קידום אורגני (בשונה מקידום ממומן) היא תהליך ממושך והדרגתי, הכולל מחקר מילות מפתח רלוונטיות ללקוח, מחקר מתחרים, שיפור האתר והתאמתו לאלגוריתם של גוגל ופעולות נוספות שמסייעות לשפר את מיקום האתר במנוע החיפוש.
ניתן להבחין בניצני תוצאות הקידום הראשונות כעבור מספר חודשים, בהנחה שעובדים כמו שצריך, ובטח ובטח לא אחרי מספר שבועות בלבד.
טעות מספר 3: ללכת עם חברת קידום בגוגל שלא מציגה לכם תיק עבודות
טעות נוספת שרבים נופלים בה היא לעבוד עם חברת קידום בגוגל המתחמקת מלהציג תיק עבודות מסודר. הטענות לכך עשויות להיות שונות ומגוונות: לקוחות החברה לא רוצים להיחשף, לא הספקנו לעדכן את המידע, רק התחלנו לעבוד עם הלקוחות האלו ועוד ועוד…
שלא תבינו לא נכון, זה בסדר שחלק מהלקוחות לא מעוניינים להיחשף בתיק העבודות של החברה, אבל אי אפשר להציג את עצמכם כחברת קידום איכותית באמת עם 2 לקוחות.
טעות מספר 4: עבודה עם חברת קידום בגוגל שלא מופיעה בגוגל עבור אף ביטוי משמעותי
כידוע, הרבה פעמים הסנדלר הולך יחף, וגם רבים מהמקדמים בגוגל הם "יחפנים", כלומר כאלו שמקדמים נפלא את הלקוחות שלהם, אבל בקידום שלהם עצמם הם הרבה פחות משקיעים, ולכן זה לא סימן שהם לא מקדמים בצורה טובה.
עם זאת, כאשר החברה לא מופיע בגוגל עבור אף ביטוי משמעותי (קידום אתרים, קידום ממומן בגוגל, מקדם אתרים בגוגל וכדומה), נורה אדומה בוודאי צריכה להידלק אצלכם.
טעות מספר 5: חברה שעושה שימוש בטכניקות לא אתיות ולא מוסריות
איך אפשר לבדוק זאת? די בקלות למען האמת.
שאלו את החברה אותה ברצונכם לבדוק באילו אסטרטגיות היא נוקטת כדי לקדם את הלקוחות, ובקשו שהתשובה תהיה בשפה ברורה ומובנת. אם החברה נוהגת בשקיפות עם לקוחותיה לא אמורה להיות לה בעיה לענות על השאלה הזו בפירוט, אך אם החברה עושה שימוש בטכניקות קידום לא אתיות, מומלץ מאוד שלא תמשיכו איתה.
רוצים לראות איך סייענו ללקוחות שלנו להתקדם בגוגל ולקבל יותר טראפיק לאתר שלהם? בקרו בתיק העבודות שלנו. יש לכם שאלות נוספות? אנו מזמינים אתכם ליצור קשר באתר, בדף הפייסבוק או בטופס צור קשר.
בקרו בדף הבית לקריאת שירותים נוספים שאנו נותנים ללקוחותינו וכן, טיפים, המלצות ומידע בכל מה שחם בעולם השיווק הדיגיטלי.