תחום התיירות הוא אחד מהתחומים הפופולריים ביותר בעולם בכלל ובישראל בפרט.
במדינה הקטנה שלנו יצר הנדודים חזק מאי פעם, וכעת ביוני 2021 – תחום התיירות חוזר בהדרגה למפה.
פעמים רבות נשאלתי האם שיווק אתרי תיירות שונה משיווק של אתרים רגילים. למרות שיש כמה קווים משותפים בין שיווק "רגיל" ובין קידום אתרי תיירות, שיווק של אתרים שמתמקדים בתיירות, פנים או חוץ, הוא שונה ומאתגר מבחינות רבות. אם יש לכם אתר שעוסק בתיירות או שאתם רוצים להקים אתר כזה, חשוב שתכירו את האתגרים שעומדים בפניכם.
במאמר הבא אני סוקר את הקושי הקיים בשיווק אתרי תיירות, וגם מסביר איך ניתן להתגבר עליו בצורה מיטבית.
למה קשה לשווק אתרי תיירות?
תחרות, תחרות ותחרות – זו הסיבה לכך שאתרי תיירות מהווים אתגר הן עבור בעלי האתרים והן עבור מקדמים.
כיום ישנה הצפה של אתרים שעוסקים בתיירות פנים וחוץ, וקשה לבלוט בשטח כשמכל עבר צצים אתרים שעוסקים בטיולים. מלבד כמות האתרים הללו, יש גם סוגים רבים של אתרי תיירות, כמו אתרים שעוסקים ביעד ספציפי, אתרים שמשווקים צימרים, אתרים שנותנים מידע לתיירים, אתרים שמקדמים מלונות ועוד.
כאשר אנשים מחפשים מונח שקשור לתיירות, כמו "טיסות לאמסטרדם", יעלו בפניהם תוצאות רבות שכולן עוסקות בטיסות לאמסטרדם. איך אפשר לגרום לאתר שלכם להיות בין התוצאות הראשונות? כל התשובות לפניכם.
סודות השיווק של אתרי תיירות
תנו לכסף לדבר
בכל הנוגע לשיווק אינטרנטי של אתרי תיירות, חשוב להכין מראש תקציב שיווק מכובד. אם אתם רוצים להבטיח שהאתר שלכם יהיה בעמוד הראשון בגוגל, השקיעו בקידום כדי להביא את האתר שלכם לקדמת הבמה.
מאמרים בתחום התיירות הם תמיד מבוקשים, וישנם אינספור נושאים שאפשר לכתוב עליהם במאמרי קידום אורגני. לכן, אם אתם רוצים לקדם אתר תיירות – השקיעו במילה הכתובה. מאמרים איכותיים שנותנים לקוראים ידע וערך מוסף על יעדים שונים או טיפים לטיולים יביאו לכך שגוגל ידרג את האתר שלכם במקום מכובד. חשוב שהמאמרים יהיו מנוסחים היטב ויכתבו בצורה מקצועית כדי להביא לתוצאה הרצויה.
בדיקת המתחרים
רוצים לשווק מנוע השוואת מחירי טיסות? או אולי אתר שמשווק צימרים בארץ?
לפני שאתם עושים פעולה כזו או אחרת, חשוב שתכירו את המתחרים שלכם: בדקו איך האתרים שלהם בנויים, כיצד אתם יכולים לבדל את עצמכם מהתחרות, אילו מאמרים טרם נכתבו על ידי המתחרים, וכל פרט נוסף שיאפשר להם להקים אתר עם כמה שפחות מתחרים.
אם יש תחרות עזה בתחום שאתם מעוניינים בו, השקיעו בקידום ממומן בגוגל וגם בקידום אורגני כדי שתוכלו להתחרות בהם.
יצירת חוויית מובייל מיטבית
אנשים רבים בודקים טיסות, מלונות, צימרים, ופרטים אחרים בעולם התיירות עם מכשירים ניידים.
לכן, חשוב במיוחד שתיצרו חוויית מובייל נעימה ככל שניתן עבור קהל היעד שלכם.
כאשר אתם מקימים אתר שעוסק בתיירות, או משדרגים אתר קיים, חשוב שהוא יהיה מותאם למכשירים ניידים בצורה אופטימלית.
מה זה אומר? התאמה לגדלי מסך שונים, טעינה מהירה של עמודים, תמונות וסרטונים באיכות גבוהה, גלישה אינטואיטיבית ועוד.
עליכם לוודא שהניווט באתר שלכם יהיה נעים ככל שניתן, בלי להעמיס על הגולשים מבחינה ויזואלית. ככה הם יישארו בתוכו למשך זמן ארוך יותר, והסיכוי שהם יזמינו דרכם טיסה או חופשה גדל באופן משמעותי.
התאמת האתר לעונת התיירות
עולם התיירות הוא עולם דינמי במיוחד שיש בו עונתיות בלתי רגילה.
בחודשים מסוימים ישראלים מעדיפים לטוס לאירופה, ובחודשים אחרים הם יעדיפו יעדים חמים יותר – כמו תאילנד.
כדי להישאר במשחק וגם לנצח בו, אתם צריכים להיות מודעים לטרנדים החמים בכל חודש וחודש. העונתיות הזו משפיעה על התוכן שאנשים מחפשים; כלומר, בכל עונת תיירות יש מונחי חיפוש פופולריים אחרים. כדי לשווק את האתר שלכם בצורה מצליחה, חשוב שתבצעו מחקר של מילים בכל חודש וחודש, ואפילו לעתים קרובות יותר כדי להכניס את מילות המפתח הללו לאתר שלכם.
השקעה בקישורים חיצוניים
נכון, לתוכן יש משמעות אדירה בעולם של שיווק אתרי תיירות, אבל גורם חשוב נוסף שאתם צריכים לשים לב אליו הוא נושא הקישורים החיצוניים. הקישורים האלו, המכונים Backlinks, הם קישורים של אתרים חיצוניים שמובילים לאתר שלכם. ככל שיהיו יותר אתרים שמזכירים ומקשרים אליכם, כך הערך של האתר שלכם יגדל, והחשיפה אליכם תגדל בהתאם.
שיווק אתרי תיירות לסיכום:
שיווק אתרי תיירות הוא אולי תחום מעט מאתגר, אך לא בלתי אפשרי. אם תנתבו את המשאבים שלכם למקומות הנכונים, תוכלו לחסוך כסף מצד אחד, ולהרוויח כסף רב מהצד השני.
לכל שאלה על שיווק אתרי תיירות, אתם מוזמנים לפנות אלינו, ולגלות מה אסטרטגיית השיווק הטובה ביותר לשיווק האתר שלכם.