fbpx

פרסום באינטרנט לעסקים קטנים

פרסום באינטרנט לעסקים קטנים | סער ברעם

במרחב האינטרנטי כולם שווים – עסקים קטנים יכולים לפרסם באותן המדיות הדיגיטליות ובאותן הדרכים בהם מפרסמים העסקים הגדולים ותאגידי הענק. כיום עסק קטן כגדול, יכול לפרסם את עצמו בגוגל, בפייסבוק, באינסטגרם, ביוטיוב ובפלטפורמות נוספות, לבצע קמפיינים ממומנים, לקדם את האתר באמצעות מילות חיפוש בגוגל ועוד. מה הן הדרכים האפקטיביות ביותר לפרסום באינטרנט לעסקים קטנים שמוכיחות את עצמן שוב ושוב בקרב עסקים קטנים? אספתי אותן כאן לפניכם, גזרו ושמרו (:

היתרונות עבור עסק קטן – שיווק דיגיטלי לעומת מסורתי

עסק קטן הוא בעל משאבים פרסומיים מוגבלים ובדרך כלל לא יכול להרשות לעצמו לבזבז משאבים באפיקי פרסום שאינם ממוקדים די הצורך.
בעוד בטלוויזיה, בעיתון וברדיו הפרסום הוא לא מספיק ממוקד, פרסום באינטרנט לעסקים קטנים מאפשר להגיע לקהל הספציפי שמתעניין במוצרים ובשירותים, ללא צורך בבזבוז כספים ומשאבים. כוחן של הרשתות החברתיות בכך שהן מאגדות נתונים רבים על המשתמשים, מה שמאפשר למפרסמים לחשוף את הקמפיינים לקהל הרלוונטי ביותר מבחינת גיל, מגדר, תחומי עניין, עיסוק, מגורים, סטטוס משפחתי ועוד.

קידום אורגני – כדי שכולם יוכלו למצוא אתכם

רוב הלקוחות שלכם מחפשים אתכם בגוגל לפי הביטויים השונים שהם מקלידים בשורת החיפוש.
לכן, חשוב שאתר הבית או העמוד של העסק שלכם יופיע בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש או לפחות שיהיה ניתן למצוא אותו בקלות, והוא לא יהיה זרוק אי שם הרחק בעמוד 17…
קחו בחשבון שככל שאתם תופיעו בעמודים רחוקים יותר, כך פחות ופחות אנשים יתעניינו ויגיעו לאתר שלכם.
עבודת הקידום האורגני מבוססת על סט של פעולות עקביות, חלקן טכניות, שיש לבצע בהתמדה כדי להשיג תוצאות:

  • בחירת מילות מפתח – בחירה נכונה של מילים וביטויים שסביר להניח שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יקלידו כאשר הם מחפשים את השירותים והמוצרים שאתם מוכרים. המטרה היא שאם למשל יש לכם עסק שמוכר אביזרי אופנה לתינוקות – כאשר יקלידו בגוגל "אביזרי אופנה לתינוקות" שהעסק יתברג במקום גבוה מספיק כדי שיקליקו עליו ויגיעו לאתר שלכם.
  • תוכן איכותי – כאשר גולש רושם בגוגל "עורך דין כפר סבא" הוא מצפה לקבל את עורכי הדין המובילים באותו אזור גיאוגרפי. גוגל הוא בעל אינטרס להציג לגולש את האתרים עם המידע הרלוונטי ביותר, כשאחת הדרכים הבולטות לעשות זאת היא באמצעות תוכן איכותי. על מנת להצליח בתהליך הקידום, צרו תוכן מגוון ומעניין המכיל את ביטויי החיפוש הרלוונטיים עבורכם.
  • קישורים – המלצות של אתרים אחרים על האתר שלכם הם בין הגורמים החשובים ביותר בהצלחת מאמצי הקידום שלכם. הקישורים מסייעים לגוגל להבין את הקשרים העסקיים של האתר, ואת הכוח שלו, וככל שהם יותר טבעיים ורלוונטיים כך הם מסייעים לעסק להתקדם יותר.
    הנה דוגמא טובה לשילוב קישורים בתוכן באתר שלי:
דוגמא לאנקורים פנימיים באתר | סער ברעם

פרסום באינטרנט לעסקים קטנים יכול להתבצע ע"י בעל העסק עצמו, אך כדי להשיג תוצאות איכותיות ולקוחות רלוונטיים וכדי שהחיפוש האורגני יעבוד לאורך זמן, רצוי מאוד לשכור איש מקצוע שמתמחה בקידום אתרים.
קראו עוד על קידום אורגני בגוגל.

פרסום באינטרנט לעסקים קטנים – קידום ממומן בגוגל

כשנקליד ביטוי חיפוש בגוגל, נוכל לצפות למספר סוגי תוצאות.
התוצאות העליונות אינן תוצאות אורגניות, אלא הן תוצאות ששילמו עבור הצגתן, כלומר הן לא נובעות רק מבחירה נכונה של מילות חיפוש אלא הן מבוססות גם על תשלום לגוגל כדי שיציג את האתר במיקום עליון בתוצאות החיפוש.
היתרון בקידום ממומן בגוגל הוא שהלידים בדרך כלל בשלים מאוד לרכישה, ואנו מציעים ללקוח שירותים או מוצרים שאנו בטוחים שיהיה מעוניין בהם.
בונוס למוגבלים במזומנים: פרסום ממומן מתבלט בכך שהוא מאפשר לכם להשיג תוצאות תוך זמן קצר מאוד, לעומת הקידום האורגני בגוגל שכולל רצף פעולות שבדרך כלל ניתן לראות את תוצאותיהן לאורך זמן, כך שאם אתם מוגבלים במזומנים, זה האפיק עבורכם.

מודעות ממומנות בגוגל

פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים

פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים בא לידי ביטוי בעמוד העסקי, בקבוצות, בכתיבה של פוסטים מעניינים, ובקמפיינים ממומנים שבנויים היטב.
עם זאת, אם אתם חנוקים עם תקציב מוגבל, תשמחו לדעת שעסק קטן יכול לקדם את עצמו בפייסבוק גם בלי קמפיין ממומן באמצעות מגוון של דרכים ושיטות.
המצרך הבסיסי שדרוש לעסק שלכם הוא דף עסקי בפייסבוק.
יש לטפח את העמוד, למלא את השדות השונים באינפורמציה רלוונטית, להעלות פוסטים מעניינים שמספקים ערך ושמושכים את העין, ולא עמוסים מדי.
פרסום בקבוצות פייסבוק – שווה להשקיע פסקה נפרדת על הנישה הזו, שכן תוכלו גם להשיג לא מעט לקוחות דרך פרסום ופעילות בקבוצות פייסבוק שנוגעות לתחום של העסק (כאן תוכלו לקרוא על כללי מפתח ראשונים בפרסום בקבוצות).
כיוון שפייסבוק היא פלטפורמה סופר פופולרית, אין כמעט תחום שנעלה על הדעת שלא יהיו בו עשרות קבוצות שנועדו לספק מידע לחברים בהן.
אם תצליחו להבין מה מעניין את חברי הקבוצה, תוכלו לשתף בה פוסטים רלוונטיים או לענות לחברי הקבוצה באמצעות מידע אינפורמטיבי בתגובות, או באמצעות שיתוף סרטונים וכתבות מהבלוגים שלכם שיסייעו לכם בסוגיות שונות שמטרידות אותם. הנה דוגמא טובה לכך, מקבוצת הדיגיטליות שהיא קבוצה המאגדת נשות תוכן:

פרסום באינטרנט לעסקים קטנים - אינסטגרם

פרסום באינטרנט לעסקים קטנים – פרסום באינסטגרם

אינסטגרם נרכשה ע"י פייסבוק לפני כמה וכמה שנים, וכיום היא פלטפורמה חברתית נהדרת לעסקים קטנים, והיא חלק בלתי נפרד מקשת האפשרויות הדיגיטלית שיש להתייחס אליו כאשר מדברים על פרסום באינטרנט לעסקים קטנים.
באינסטגרם יש נוכחות רבה של צעירים, ואם זה הקהל שלכם, זו פלטפורמה מעולה עבורכם.
תוכלו לנהל עבור העסק עמוד עסקי, להעלות סרטונים, תמונות מושקעות ואף לשדר סרטונים חיים ולהעלות תכנים לסטורי – תוך תיוג נכון שיחשוף אתכם ללקוחות חדשים.
קחו כמה טיפים ממני לפרסום באינסטגרם נכון בלי לבזבז יותר מדי כסף:
תמונות ברזולוציה גבוהה – היכנסו לראשו של הלקוח הפוטנציאלי, וחשבו איזו תמונה תגרום לו לעשות לכם "לייק", מהו הויזואל שיעשה לו חשק ויניע אותו לפעולה הרצויה.
הוסיפו קישור רלוונטי לפוסט שלכם שיוביל את הגולש לעמוד הרכישה של המוצר או לאתר שלכם
הוסיפו האשטגים פופולריים ותיוגים גיאוגרפיים כדי שיקל על הגולשים למצוא אתכם.
שתפו את התמונות מהאינסטגרם בפלטפורמות אחרות: פייסבוק, טוויטר, טיק טוק ועוד.
וחשוב מכל – היו קריאטיביים. אל תגבילו את עצמכם לשיטת פרסום אחת יבשה. נסו כל מיני שיטות שונות, וצרו ערך מוסף עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. כך תהפכו אותם לעוקבים נאמנים יותר עבור המותג שלכם.

מודעות באינסטגרם

פרסום באינטרנט לעסקים קטנים – לא רק פייסבוק ואינסטגרם

ה'עושר' הדיגיטלי מאפשר לכל עסק לחשוף את עצמו גם באמצעות סרטונים, שהם אמצעי ויראלי שזוכה לחשיפה גבוהה, הרבה יותר מתמונות או אותיות כתובות.
בפייסבוק, ביוטיוב, בטיקטוק ובלינקדאין תוכלו לפרסם סרטונים, ולהגיע באמצעות עבודה נכונה אל הקהל הרלוונטי עבורכם. שימו לב כי לא כל עסק קטן זקוק לנוכחות בכל הפלטפורמות, מה שגם דורש זמן והשקעה לא מעטים, ולכן חשוב שלכל עסק תהיה אסטרטגיית שיווק ותוכן דיגיטלית מותאמת עבורו.

לסיכום, פרסום באינטרנט לעסקים קטנים הוא כמו אוויר לנשימה. חשוב מאוד שלעסק קטן תהיה נוכחות באינטרנט וברשתות חברתיות – ובלי להשתמש בכלים הנכונים הוא לא ישרוד זמן רב. כדי להצליח דרושה התמדה השקעה והבנה של הסביבה הדיגיטלית אך ללא ספק ההשקעה תשתלם לטווח הארוך.
אם אתם מרגישים שאתם זקוקים לעזרה ולליווי מקצועי כדי לקחת את העסק שלכם קדימה ולבנות תוכנית שיווק ואסטרטגיה נכונה לדיגיטל – אני כאן עבורכם.
אשמח לסייע לכם שלב אחרי שלב בשיווק העסק שלכם בצורה הנכונה והמדויקת ביותר עבורכם.

לשיחה טלפונית איתנו
שתפו:

תוכן עניינים

פוסטים נוספים באותו בנושא
מנהל סושיאל

מהו מנהל סושיאל, מה הוא עושה ביום-יום? אז בניתי את המשרה של מנהל סושיאל עבורך, ומה אנחנו נותנים בסוכנות – כדי לאפשר לעצמך להבין מה

איש שיווק

האם איש שיווק הוא המענה לכל הצרות בעסק? ובכן, לא. אבל יש דברים שאנשי שיווק יודעים לעשות, וזה: לבנות תהליכים שיווקיים, להחליט מה הצרכן הולך

ניהול סושיאל

אחד המקצועות המתפתחים בעשור השני של המאה ה-22, ואחד המוכרים בעשור השלישי של המאה ה-22, הוא מנהל סושיאל. אז מה זה מנהל סושיאל, ואיך מצליחים

אסטרטגיה שיווקית

איך מייצרים אסטרטגיה שיווקית שמצליחה? מעבר לתבנית הנכונה, אין נוסחה מוצלחת לתחום מסוים. כמו שאשאל אתכם – איך מתמחרים מוצר? התבנית ידועה, אבל יש הרבה

Call Now Button