חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בניית אסטרטגיה שיווקית לעסק

בשוק של היום, עסק שמתנהל ללא אסטרטגיה דיגיטלית, הוא, חד וחלק, עסק ללא בסיס.
אסטרטגיה דיגיטלית היא המצפן, המתווה יעדים שבעל העסק מעוניין להשיג: יצירת לקוחות חדשים, מכירות, מודעות למותג ועוד, ומכוון אותו בדרך להשגתם. אסטרטגיה מסודרת מאפשרת לבעל העסק להתמודד עם אתגרים, לצלוח משברים ולסדר את מערך השיווק בעסק כך שיפעל לפי תוכנית סדורה וברורה הכוללת מטרות ויעדים מדידים.

אסטרטגיה שיווקית מתוכננת מראש תאפשר לבעל העסק להגיע ביעילות לקהל היעד שלו, באמצעות פלטפורמות השיווק המועדפות.

מה אומרים עלי לקוחות שקיבלו ממני שירות?

איך יוצרים תשתית אסטרטגית בשתי דקות?

אם נתמצת את בניית האסטרטגיה השיווקית (מה שפחות מומלץ, אך בכל זאת נעשה לצורך כתיבת המאמר), נוכל להישען על שלושת העקרונות הללו:

  • לקוח אידיאלי – חשבו על הלקוח הפוטנציאלי שלכם ונסו לדמיין מה מאפיין אותו, מה הם תחומי העניין שלו, בן כמה הוא, מה המצב הסוציו אקונומי שלו, מה הם הצרכים שלו והבעיה שהמוצר או השירות שלכם מסוגלים לפתור עבורו.
  • בניית מוצר או שירות – בנו עבורו מוצר או שירות שיתאימו עבורו ויפתרו עבורו בעיה מסוימת שהוא מתמודד עמה.
  • כתבו  – USP (Unique Selling Proposition כלומר הצעת ערך) שתגרום לו לרכוש את המוצר או השירות שבניתם.
אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל

בואו ניקח דוגמא מהשטח: יוצר קומיקס בנה מוצר מבטיח של סדנאות קומיקס עבור ילדים בגילאי 7-12 (במקרה הנוכחי, קהל היעד האידיאלי אינו הילדים!)

  • הלקוח האידיאלי – במקרה זה הלקוחות הם דווקא ההורים, שמעוניינים להעניק לילדים שלהם זמן איכות, ומרחב יצירתי לתרגל וליצור יצירות קומיקס בעצמם. מדובר באנשים קרייריסטים עסוקים מהמעמד הסוציו אקונומי הגבוה, שלא תמיד מוצאים את הזמן לשבת עם הילדים שלהם לזמן איכות.
  • בניית מוצר – המוצר שיוצר הקומיקס מציע הוא סדנאות מוקלטות לאיור קומיקס, שמאפשרות לילדים ליצור ולצייר בזמן הפנוי, ללא תלות בהורים.
  • ה-UPS שנבחר לצורך העניי ן- סדנאות מוקלטות לאיור ולקומיקס שיאפשרו לילדים שלכם לצייר בקצב שלהם ויתנו להם את המרחב היצירתי לתרגל, לשפר ולנסות שוב ושוב –מרחב יצירתי לילדים וזמן פנוי להורים!

68% מהעסקים עוזבים את חברת השיווק שלהם תוך חודש בגלל פער בתוצאות
לכן הם נמצאים בלופ אינסופי של החלפת חברת דיגיטל, ייאוש ותסכול.
רוצה להכיר את חברת הדיגיטל שזמן הלקוחות הממוצע שלה גבוה?

נשמע די קל, לא?

האמת היא שלא בדיוק, כי בתחושת הקלות המטעה הזו נופלים רוב בעלי העסקים. בשעה שרוב בעלי העסקים מחזיקים בידע בסיסי על הלקוחות והצרכים שלהם, בשלב מסוים העניינים מתחילים להסתבך, בפרט כאשר קיימים כמה וכמה שירותים ומוצרים וכמה וכמה אפיקי שיווק רלוונטיים.
לכן, השלבים שציינו הם הבסיס, ומשם נדרש לפתח את האסטרטגיה.
ללא בניית אסטרטגיה שיווקית לעסק מורחבת, בעל העסק לא יוכל ליצור לעצמו בידול או קונספט ייחודי, וכך יפסיד לקוחות פוטנציאליים (רוב לקוחות מעדיפים לפנות לאנשי מקצוע המתמחים בתחום ספציפי).
בנוסף, שיווק ללא הגדרות ברורות ויעדים, לא תאפשר לבחון ולמדוד את הנתונים ולעקוב אחריהם. בבניית אסטרטגיה שיווקית לעסק בסוכנות שלנו, אנו בונים יעדים מדידים, המופיעים כערכים כספיים, נפח המכירות, כניסות לאתר, אחוז חדירה, כמות לידים ועוד.

בניית אסטרטגיה שיווקית לעסק – מה הן פעולות השיווק שנבצע?

לא נאריך בכתבה הנוכחית על בניית היעדים השיווקיים עבור העסק, אבל כן ניגע, ממש על קצה המזלג, בהחלטה החשובה: פעולות השיווק שיש לבצע במסגרת האסטרטגיה השיווקית.
בשלב הזה, לוקחים כל אחת מהמטרות שקבענו, בוחרים את ערוצי השיווק שנרצה לפעול בהם (אלו יכולים להיות פלטפורמות כמו פייסבוק, גוגל, אינסטגרם, רשימת דיוור, SMS ועוד) ופורטים אותם לפעולות השיווק שיש לבצע כדי להגיע למטרה.
כדי להמחיש, נעזר בדוגמא שבה הגדרנו עבור לקוח יעד ברור: הגדלת הכניסות לאתר ב-10% בפרק זמן של חצי שנה.
הפעולות שביצענו כדי להגיע ליעד:

  • אופטימיזציה של התוכן באתר על פי מילות מפתח רלוונטיות. פעולה זו סייעה לאתר לעלות בתוצאות החיפוש.
  • כתיבת תוכן בפייסבוק שעודדה לקוחות להכנס לאתר.
  • פרסום ממומן ע"י מודעות גוגל
  • שיווק באמצעות ניוזלטר ברב מסר, עם כתיבת תוכן איכותי ומסקרן שהוביל לבלוג באתר, לדפי הנחיתה וכן הלאה.

רוצה לדעת כמה כל ליד/מכירה תעלה לך?
93% מהעסקים יכולים לקבל תוצאה טובה יותר ממה שקורה כרגע!

שלב היישום

החלק החשוב ביותר בבניית האסטרטגיה השיווקית לעסק, מעבר לכתיבה של האסטרטגיה עצמה, הוא היישום שלה.
כדאי להעזר באיש דיגיטל או בסוכנות המתמחה בבניית אסטרטגיה שיסייע לכם לייצר תובנות על קהל היעד שלכם באמצעות הכלים הרבים שיש לגוגל ולפייסבוק להציע.
כאשר יש ברשותכם מספר יעדים מדידים ותקציבים עבור כל אחד מהם, חלקו אותו ל12 חודשים ותכננו מראש:

  • מהו התקציב שיושקע בכל חודש?
  • מה יהיו המסרים הפרסומיים באותו החודש (מומלץ להיערך מראש עם הטקסטים והעיצובים)
  • אילו קמפיינים יוקמו במהלך החודש?
  • האם נוציא מיילים שיווקיים לרשימת התפוצה? ואם כן, מה התוכן שיופיע בהם?
  • מה נעשה במידה והפעולות שבחרנו לבצע לא יובילו לתוצאה הרצויה? רצוי להיעזר בתוכנית מגירה למצבים בהם נדרש לתיקון והתאמה מחדש.
מעוניינים לשמוע עוד על בניית אסטרטגיה שיווקית לעסק
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

לסיכום הדברים,

אנו מקווים שהפקתם תועלת מקריאת הכתבה, ותעזרו בכל הנקודות החשובות הללו כאשר תרצו לתכנן את השיווק בעסק שלכם.
אם תרצו שנבנה עבורכם אסטרטגיה שיווקית מדויקת ומדידה שתייצר לכם תוכנית עבודה ברורה וסדר בעסק, אתם מוזמנים לפנות אלינו (: