יועץ דיגיטל

כשאתם לוקחים יועץ דיגיטל, אתם הולכים להתחשב במדיניות פרסום של גופים שעד כה עדיין לא הכרתם, בלהגיע לקהל שאולי צריך אתכם, והדובדבן שבקצפת: אתם תיקחו מישהו שמבין יותר מכם לעשות עבודה שלדעתכם, הוא צריך לדעת אותה ב-100% ולא צריך את שיתוף הפעולה מצדכם. עכשיו אתם יודעים: כדאי שתכירו אחרת

עוד לפני שמתחילים במידע: כל הכבוד לאתרי האינדקס שבטח אפשר לראות הרבה יועצים ולא להבין הרבה מהם. למי שהולך לאתרי אינדקס ולא מקבל מספיק ידע בקשר לאדם שצריך להיות אחראי להכנסות, פניות, הבנה כללית, מגמה ושיווק של העסק או החברה – כדאי שתכירו את הדברים קצת יותר טוב מזה בכל הקשור ליועצי דיגיטל.

מי לוקח יועץ דיגיטל?

ניסיתי לייצר כאן כמה דמויות בולטות, כמובן, מוזמנים לחלוק עלי ולפנות אלי בעניין ולהגיד לי – סער, גם אני פונה וזה השוני.

מה אומרים עלי לקוחות שקיבלו ממני שירות?

מנהלי שיווק או סמנכ"לי שיווק

תחום השיווק הולך והופך יותר גדול. יש את "העולם הישן", כמו טלוויזיה, רדיו, שלטי חוצות, עיתונים ועוד. יש את "העולם החדש-ישן" שהוא כל מה שקשור בעולם החדש, אבל קשה למדוד אותו. פוסטים בלינקדאין, בקבוצות בפייסבוק. "העולם החדש" הוא הפרסום הממומן שברגע שמגדירים את הכל כמו בספר, אז מקבלים את התוצאות. אנשי השיווק, שיש להם מושג בכל מה שקשור בעלות-תועלת, תמחור, מסרים והצגת המוסרים, צריכים להסתייע באיש דיגיטל (שגם לו ידע נרחב בהרבה תחומים תחת מטריית הדיגיטל) שיעזור להם לאפיין ולבסס את עולם הדיגיטל ומה מתאים עבורם.

לדוגמה, מוזמנים לקרוא את המאמר הבא, ולהבין למה התחום כל כך רחב.

בעלי עסקים ממוקדי-שיווק

אז בדומה לסעיף הקודם, יש בעלים שהמומחיות שלו היא לטפל בעולם השיווקי. אחד מלקוחותינו, שותף בחברת פינטק, הוא מנהל מוצר במקור והוא מרכז את השיווק אצלו. אני עוזר לו לקבל החלטות מושכלות, מכווין אותו לתוצאות הנכונות ומגדיר יעדים. הצוות שלי מנהל עבורו את הקמפיינים ואנחנו מצליחים להגיע להישגים וליעדים שאנחנו רוצים להגיע אליהם.

בקרה על סוכנויות אחרות

לסוכנויות שונות יש שיטות עבודה שונות. אם בסוכנות שלי פיתחתי שיטת עבודה ייחודית שעובדת בפייסבוק (תוכלו לראות בסיום הפסקה אודותיה), סוכנויות יעבדו בשיטה אחרת. במקרה שלי, אני תמיד אוהב לראות ולהבין לעומק את אופי העבודה של סוכנויות שונות, בשביל לדעת האם זה מתאים לעסק הספציפי, ואולי גם לקחת שיטות עבודה. לעתים נדירות, אני מופתע לטובה.

איך לבחור יועץ דיגיטל

אז כמו שכתבתי במאמר יועץ SEO, עדיף לקחת שני דברים בחשבון: מחויבות, רצון ללמוד ולהעמיק בעסק חדש, וכמובן גולת הכותרת – הבנה בעולמות המקבילים ונכונות לקחת את הידע צעד אחד קדימה.

הדבר השלישי שתקף לכל תכנית שיווקית ולכל יועץ, הוא הגדרת מטרות ויעדים. אין מצב שיוצאים לפרויקט או לעבודה עם יועץ או עם ליווי שיווקי כלשהו בלי ההבנה של התמונה ומה אנחנו מנסים להשיג.

68% מהעסקים עוזבים את חברת השיווק שלהם תוך חודש בגלל פער בתוצאות
לכן הם נמצאים בלופ אינסופי של החלפת חברת דיגיטל, ייאוש ותסכול.
רוצה להכיר את ׳סער ברעם׳, חברת הדיגיטל שאורך חיי הלקוחות שלה גבוה?

במה לגעת קודם?

אז כמו שכתבתי גם במקומות אחרים, ההבנה 'במה לגעת' ולחפור לגביה, היא חשובה בעיני. חובה להבין מסגרת או תבנית עבודה. מתחילים מהדברים הבאים:

  1. הבנת העומק והרוחב של המוצרים.
  2. הכרות ודאטה הכרחי על קהל היעד הקיים, ואם אין, יוצרים קבוצות מיקוד.
  3. הצעה עסקית משתלמת במיוחד ובנק מסרים שמתאים לה.
  4. בניית תכנית שיווק ופרסום שנותנת מסגרת לפעילות בדיגיטל.
  5. הקמת תשתית שיווקית שעוזרת לצוות המטפל ולצוות הבקרה.
  6. בניית הנכסים הדיגיטליים, העלאת קמפיינים וכיוצב'.
  7. אופטימיזציה ומעקב.

לדוגמה, מוזמנים לראות את הסרטון שלי שמדבר על אופטימיזציה לקמפיינים בפייסבוק:

איך להפוך קמפיין ממוצע להצלחה מסחררת?

רוצים להתייעץ עם יועץ דיגיטל? מוזמנים לשוחח איתי בטלפון 077-8040280.

מעוניינים לשמוע עוד על יועץ דיגיטל
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

עוד בנושאים קרובים: