בכתבה הנוכחית נדבר על קידום פוסט בפייסבוק, ננתח מדגם של מספר פוסטים מצליחים בפייסבוק, ונבדוק אילו כלים יכולים לסייע לנו לקדם כל פוסט שאנו מעלים בפייסבוק באופן אורגני, כך שיזכה ליותר מעורבות וחשיפה מצד הגולשים.
השיטה שאני עובד איתה בפוסטים שאני עצמי מעלה לדף העסקי שלי, היא שיטה הנקראת מ.כ.ת.ב כלומר, שיטה המבוססת על מסר עוצמתי שמעניק לגולשים ערך,
לאחר מכן מביא להזדהות עמוקה עם הפוסט ובסופו של דבר גורם להם לשתף את הדברים גם הלאה.
באופן כללי, אני חושב "שנוסחת הקסם" מבוססת בעיקר על פוסטים שהם פחות מכירתיים, כאלו שמעניקים לגולש ערך משמעותי שמשתמר בזכרונו זמן רב לאחר שסיים לקרוא את הפוסט.
בואו ננסה לנתח כמה פוסטים שהצליחו לעשות זאת:
מרגש ומסקרן – פוסטים מהסוג שלא תרצו להחמיץ
הפוסט הראשון שבחרתי להביא לפניכם, למעשה מסקר אירוע שמעניין אנשים רבים –
אחרי שתי לידות של בנות, הדוגמנית המוכרת והפופולרית בר רפאלי ילדה בן. הפוסט עצמו מרגש, מניע לכתבה בפנאי פלוס וכולל תמונה מעוררת עניין.
באופן כללי, פוסטים המשלבים אלמנטים חברתיים כמו חתונות, לידות וכדומה עם תמונות מתאימות, יזכו לחשיפה גדולה יותר בפייסבוק. מדוע? בפייסבוק רלוונטיות זה שם המשחק, וככל שהפוסט שתעלו יהיה רלוונטי ומתאים לאווירה הכללית של הגולשים, כך הוא יזכה לחשיפה גבוהה יותר.
פוסט נוסף שמשחק על הרגש של הגולש ובניגוד לאחרים לא מבוסס על קידום אורגני בפייסבוק, הוא "עוזרים לאלחנן לנצח את הסרטן", למרות שהפוסט יצא מדף עסקי קטן יחסית, יש בו את כל האלמנטים כדי להפוך לפוסט מצליח:
- הפוסט מתחיל מהסוף עם מסר עוצמתי
- הפתיח מסקרן, ועונה לגולש על השאלה – למה כדאי להמשיך לקרוא?
- חיבור לסיפור האישי עם סטוריטלינג – לאחר מכן אלחנן מחבר אותנו לסיפור האישי והנוגע ללב שכולל התמודדות עם מחלת הסרטן
- החלק האחרון – בסופו של דבר הוא מבקש תרומה להצלת חייו עם הנעה חזקה לפעולה
הדוגמא השלישית שבחרתי להביא לפניכם היא של נועה ירון דיין, כוכבת ילדים ושחקנית לשעבר, שהפכה לאייטם תקשורתי, לאחר ששיתפה את כל עם ישראל בדף הפייסבוק בסיפור גירושיה ובחזרה בשאלה של בן זוגה יובל.
הסיפור נסקר בהרחבה בסדרת רשת, שזכתה למיליוני צפיות ושיתופים.
הסיפור עצמו, נגע בליבם של רבים כשהוא מתזכר אחת מהסוגיות הבוערות ביותר במדינה: הפער בין הציבור החרדי לציבור החילוני.
קידום פוסט בפייסבוק – לפני ואחרי
פוסטים נוספים המשתלבים נהדר בפיד הפייסבוק שלנו, אלו פוסטים המשלבים סרטונים המציגים תהליך עם תוצאה ברורה. בדרך כלל מדובר בסרטונים הרצים במהירות, או סרטוני סטופ מושן, המדגימים לצופה מה יקבל אם יזמין את השירות/המוצר.
פוסטים בסגנון זה מסקרנים מאוד את הגולשים, ובדרך כלל זוכים למעורבות רבה וחשיפה.
סטוריטלינג – פוסטים המחברים את הגולש לסיפור האישי שלכם
קידום פוסט בפייסבוק: דוגמא נוספת לפוסט מצליח (יש עוד המון כאלה בעמוד) היא מהעמוד של יזמניק, בבעלות דימה קגן, משווק ובונה אתרים, אחד הרציניים בעולם המדיה.
הפוסטים בעמוד העסקי ובעמוד האישי של דימה מבוססים בדרך כלל על סטוריטלינג, הם חושפניים ומעניינים (הפחד הכי גדול שלי בחיים הוא חוסר וודאות…),
ובדרך כלל יש בהם ערך עצום לגולשים שממשיכים לקרוא עד לסוף הפוסט.
בכתיבה לפייסבוק ובכלל בימינו, הדרך הטובה ביותר לחבר לקוחות פוטנציאליים למוצר או לשירות שלכם היא לגעת בעדינות בלב שלהם. לשוחח על דברים שמעסיקים אותם, תוך חשיפה מסוימת של החיים האישיים שלכם.
שאפו דימה, ככה עושים את זה נכון!
קידום פוסט בפייסבוק – כמה שיעורי בית ממני לסיום
אם אתם מעוניינים ליצור פוסטים מעניינים ומניעים לפעולה בעמוד העסקי שלכם, אני מציע שתקחו כמה מסיפורי החיים המעניינים ביותר שלכם "ותרוצו" עליהם.
תוכלו לראות בקלות לאן פוסטים כאלו לוקחים אתכם, וכיצד הם יוצרים במהירות רבה התעניינות בקרב העוקבים שלכם.
(מניסיון אישי שלי, לפוסטים כאלו יש פוטנציאל חשיפה ומעורבות כמעט כמו לפוסטים ממומנים כשהם מועלים בטיימינג הנכון).
חשבו על אירועים שיש בהם כמה שיותר פלפל, שהם כמה שיותר מסקרנים ואישיים.
אחרי שתבצעו את השיעור הזה, שאלו את עצמכם מספר שאלות:
- מה הסיבה שהגולש הממוצע ירצה לקרוא מה שכתבתם?
- מה הוא הולך לקבל כתוצאה מקריאת הפוסט?
- מהי ההבטחה המיוחדת שיש בפוסט?
- מה ההנעה לפעולה המשולבת בפוסט (למשל, קראו עוד על השירות המלא לעסקים כאן).
זקוקים לעזרה בכתיבת הפוסטים? רוצים להעביר הילוך ולקדם את עצמכם בפייסבוק באופן אורגני וקידום ממומן בפייסבוק? אני מזמין אתכם להרים אליי טלפון לשיחת ייעוץ או להשאיר פרטים אצלי באתר.