כאשר שואלים אותי על קידום עסקים בגוגל אז עוד לפני שאני משיב אני שואל:
עם יד על הלב, כמה פעמים בחיים שלכם ערכתם חיפוש בגוגל ועברתם לעמוד התוצאות השני? ולשלישי? ולעמוד התוצאות הרביעי?
וודאי לא תופתעו לשמוע שמרבית המשיבים ענו לי "כמעט אף פעם לא", "אולי כמה פעמים בודדות", או "זה משהו שאני לגמרי יכול לספור על יד אחת".
ואכן, זה המצב. רובנו מבלים שעות ארוכות מול המסך, מופגזים במידע וגירויים, אין לנו זמן, חשק, קשב וסבלנות להשקיע זמן רב מדי בחיפוש מידע ואנחנו מצפים לקבל תשובות מדויקות ומהירות לשאלות שלנו.
זה לא שאנחנו עצלנים, פשוט אלו הסטנדרטים בעולם המודרני.
















זה התחיל עם גוגל, שכל הזמן משפרת את האלגוריתם שלה על מנת לספק לנו תוצאות כמה שיותר מדויקות במהירות הגבוהה ביותר, ואם נודה על האמת, כך עובדים האלגוריתמים של כל החברות שהגיעו אחרי גוגל: פייסבוק, מנועי חיפוש אחרים כגון בינג, אינסטגרם, לינקדאין וכו'.
בואו נתמקד לרגע בנושא שלשמו התכנסנו
אבל, בואו, לא התכנסנו כאן היום כדי לדבר על פייסבוק או שיווק ברשתות חברתיות, אנחנו כאן כדי לדבר על קידום עסקים בגוגל, ואם נשוב לשאלה איתה פתחתי את הכתבה אז קידום עסקים בגוגל פירושו להביא את אתר העסק לעמוד התוצאות הראשון בגוגל ושם להתברג בתוצאות הראשונות, כאשר גולשים מקלידים מילות חיפוש מסוימות.
כי מי שלא נמצא בעמוד הראשון לא באמת קיים. כי כפי שכבר הבנו, מעטים הם הגולשים שמגיעים לדפי התוצאות השניים, השלישיים או הרביעיים.

אז איך עושים את זה? איך מקדמים עסקים בגוגל?
יש כמה אפשרויות, אסקור אותן ממש בשורות הבאות, כדי שתוכלו לבחור את האפשרות המתאימה ביותר עבור העסק שלכם.
קידום אתרים: קידום עסקים בגוגל בתוצאות האורגניות, ללא תשלום ישיר לגוגל
קידום עסקים בגוגל מאפשר לבעלי אתרים להשתלב בתוצאות הטבעיות (=האורגניות) בגוגל. כדי להגיע לעמוד הראשון בתוצאות האורגניות בגוגל במילות מפתח מסוימות צריך:
- לבצע מחקר מילות מפתח יסודי. זאת על מנת להבין אילו מילות חיפוש גולשים נוהגים להקליד כאשר הם מחפשים שירות או מוצר הדומה לזה שאתם מציעים. בהתאם למסקנות המחקר מאפיינים את האתר, מכינים לו דפי נחיתה ועל פי מחקר מילות המפתח גם כותבים לאתר.

- לערוך אופטימיזציה פנימית לדפי האתר. לאחר ביצוע מחקר מילות מפתח יש מלא כל מיני אלמנטים באתר, לרבות: תיאור (בשפה המקצועית: מטה דיסקריפשיין), מילת מפתח (בשפה המקצועית: מטה קיוורד) וכותרת (מטה טייטל, בשפה המקצועית) אלו הם חלק מהגדרות שחובה לבצע בקידום אתרים.
יש להקפיד על קישורים פנימיים בין דפי האתר השונים, לשלב מפת אתר, לדאוג שיש כותרות 1H, 2H וכו', לשלב תמונות עם אלמנטים, להשקיע בעיצוב, לצקת תוכן מעניין ומשכנע, לוודא שקוד האתר תקין, שהאתר מותאם למסכים ולרזולוציות השונות של המכשירים השונים ועוד.

- לפרסם את האתר "בחוץ". לשם כך יש להשקיע בפרסום האתר, בהשגת קישורים חיצוניים שיובילו לאתר שלכם, להגדיל את נוכחות האתר ברשת, ליצור שיתופי פעולה עם בעלי אתרים אחרים, לשלב את פרסום האתר בעמודי הרשת החברתית של העסק וכו'.
פעולות אלו ושלל פעולות קידום נוספות יכולות להעלות את דירוג האתר בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל, להביא אותו לדף התוצאות הראשון ואף למקומות הראשונים בעמוד התוצאות הראשון, מה שמבטיח חשיפה גדולה של האתר לגולשים המחפשים מילות חיפוש רלוונטיות לעסק שלכם.
עם זאת, חשוב להבין שקידום אורגני בגוגל כרוך בזמן, בסבלנות ובהשקעה, כך שלא ניתן ליהנות מתוצאות מיידיות.

זה עמוד התוצאות הראשון בגוגל שנחשף לגולשים המקלידים "חופשה בפרובנס". ניתן לראות כי עמוד התוצאות הראשון כולל אך ורק תוצאות אורגניות, לא ממומנות.
קידום עסקים בגוגל בתוצאות האורגניות זהו שירות שניתן על ידי מקדמי אתרים – בתשלום, אך יש גם לא מעט בעלי עסקים שמקדמים את האתר שלהם בעצמם לאחר שלמדו קידום אתרים אורגני, וכך הם למעשה חוסכים כסף אבל לא חוסכים זמן.

קידום עסקים בגוגל אדס – קידום ממומן
קידום עסקים בגוגל אדס, משמעו קידום אתר העסק במערכת הפרסום המתקדמת של גוגל, הנקראת גוגל אדס (פעם נקראה גוגל אדוורדס). מערכת פרסום זו למעשה מאפשרת לבעלי עסקים שיש להם אתר, עמוד נחיתה או בלוג לפרסם מודעות בתשלום.
מודעות אלו מופיעות בעמודי התוצאות של גוגל, בראש העמודים בדרך כלל, לעיתים תכופות הן מופיעות עוד לפני התוצאות האורגניות, וניתן לראות שהן מודעות פרסום ממומנות, כי רשום מעליהן "מודעה".

מודעות הפרסום הממומן במערכת גוגל אדס מוצגות בדרך כלל בראש תוצאות החיפוש והן נחשפות ראשונות בפנים הגולשים.
היופי במערכת הפרסום של גוגל הוא שגוגל היא מבין החברות הראשונות להציע מודלים חדשים של תשלום עבור הפרסומים.
מודלים שמאוחר יותר אומצו על ידי מנועי חיפוש אחרים, אתרים אחרים ורשתות חברתיות. מודל התשלום של גוגל מאפשר לבעלי אתרים לקבוע את התקציב היומי שהם רוצים להשקיע, את התקציב לכל פעולה וגם ניתן לבחור מבין כמה סוגי פעולות לשלם עליהן: תשלום פר קליק, תשלום פר חשיפה, תשלום פר המרה (תשלום רק כאשר לקוח ממלא טופס, מבצע מכירה וכו'). כלומר קידום עסקים בגוגל דרך מערכת גוגל אדס אפשרית לבעלי תקציבי ענק אך היא גם זמינה ופתוחה בפני בעלי תקציבי פרסום קטנים ובינוניים.
עוד כמה יתרונות לקידום ממומן בגוגל אדס
אפשר לקבוע תזמון של מודעות פרסום לשעות מסוימות, לתאריכים מדויקים, אפשר למקד את הפרסום לקהל יעד מסוים, על פי פילוחים של מיקום גיאוגרפי (מדינות, ערים), גילאים, תחומי עניין, נשים או גברים ועוד ועוד פילוחים שעוזרים למקד את מאמצי הפרסום בקהל הנכון, מבלי לבזבז כסף על הצגת מודעות לקהל שאינו רלוונטי.
כמו כן, השקת קמפיין ממומן בגוגל מאפשר חשיפה מיידית. לא צריך להמתין כמה חודשים כפי שקורה בקידום אורגני עד שהאתר יתקדם, מודעות הפרסום בגוגל אדס נחשפות לקהל באופן מיידי כמעט, לאחר סיום הגדרת הקמפיין.
כמו קידום אתרים בתוצאות האורגניות, גם קידום עסקים בגוגל אדס, מבוסס על מחקר מילות מפתח, כך שהמודעות נחשפות אך ורק בפני גולשים שהקלידו מילות חיפוש שאתם הגדרתם. כלומר, גם כאן יש הזדמנות לחסוך כסף ולמקד את פרסום המודעות לקהל בעל נכונות גבוהה לרכוש ולשמוע את מה שיש לבעלי העסק להציע.
ניתן ללמוד קידום עסקים בגוגל אדס ולנהל בעצמנו קמפיינים ממומנים, אך יש גם מומחי גוגל אדס מוסמכים המעניקים שירותי פרסום ממומן בגוגל – בתשלום.
אז מה עדיף – קידום עסקים בגוגל אדס או בתוצאות האורגניות?
כששואלים אותי מה עדיף – קידום עסקים בגוגל אדס או קידום אתרים אורגני , זה בדיוק כמו שישאלו "את מי אתה יותר אוהב – את אבא או את אימא?". זו שאלה שאין לה תשובה, כי לכל אחד מערוצי הקידום יש את היתרונות שלו.
קידום עסקים בגוגל אדס אמנם מעלה את הסיכוי שמודעת הפרסום תיחשף במיקום גבוהה בדף התוצאות, מכיוון שגוגל מציגה בראש תוצאות החיפוש מודעות ממומנות ברוב המקרים, ורק לאחריהן היא מציגה את התוצאות האורגניות. אך מנגד, תוצאות אורגניות נתפסות על ידי גולשים כאמינות יותר, כסמכותיות יותר. גולשים מבינים שהאתרים שהגיעו לראש תוצאות החיפוש הטבעיות הם אתרים איכותיים שניתן לסמוך עליהם.
לכן, אם יש תקציב פרסום בינוני או גדול אז ההמלצה שלי היא לשלב גם קידום עסקים בגוגל אדס וגם קידום אתרים אורגני – בו זמנית. כך נהנים ממקסימום חשיפה של העסק בגוגל. אם יש תקציב נמוך אז כדאי להתנסות ב-2 סוגי הקידום, לסירוגין, ולבדוק איזה ערוץ קידומי מניב את התוצאות הטובות ביותר עבור העסק שלכם. אין כאן תשובה אחת ויחידה, ייתכן ועבור עסק אחד קידום עסקים בגוגל אדס יוליד יותר לידים והמרות, בעוד שעבור עסק אחר – קידום אורגני יניב יותר לידים והמרות.
רוצים לדעת מהו אפיק הקידום המתאים עבור העסק שלכם? זה הזמן ליצור קשר ולקבוע שיחת ייעוץ ממוקדת.