קידום אורגני מתייחס לסך פעולות השונות שיש לבצע כדי לשפר את דירוג האתר בגוגל. כדי להגיע למטרה הנכספת, יש להשקיע ברכישת קישורים, כתיבת תוכן, התאמת האתר לאלגוריתם של גוגל ועוד ועוד. נכון להיום, יש כ-200 פרמטרים שונים המשפיעים על דירוג האתר בגוגל, וקצרה היריעה מלהרחיב על כל אחד מהם.
הדרך הקלה בכדי לקדם את האתר היא לרכוש קישורים, לבנות היררכיה נכונה באתר ולשפר את חווית הגולש. אך האם די באילו כדי לקדם את האתר?
באילו כלים מומחה קידום אתרים אורגני יכול להפוך אתר רגיל לממיר? בואו נצלול פנימה כדי להבין קצת יותר לעומק.
מה מחפש הגולש?
כפי שציינתי בהתחלה, יש מספר פרמטרים לקידום אורגני בגוגל. הראשון הוא להבין מה הגולש מחפש ומהי התוצאה המתאימה ביותר עבורו.
בשלב הראשוני אני ממליץ לבדוק את התוצאות שעולות בחיפוש עבור ביטויים מסוימים.
למשל: אם הלקוחות שלכם מחפשים את הביטוי "קניית ספה בראשון לציון" הם יקבלו בדרך כלל תוצאות אינדקס מאתרים כמו זאפ או גוגל שופינג, המורכבות בעיקר מתמונות.
גולשים שיחפשו מונח כמו "אטרקציות ליום הולדת" יקבלו בעיקר אתרי תוכן רלוונטיים ולא תמונות.
לפני הכל עלינו להבין מה הלקוח הפוטנציאלי מחפש ומה תהיה התוצאה המתאימה עבורו.
קחו לדוגמא לקוח מתחום הנומרולוגיה שדייקנו עבורו את הקידום בגוגל.
הוא השיג תוצאות מדהימות והצליח להגיע למקום ראשון בגוגל לאחר שהעלנו את אתר האינטרנט שלו תחת המונח "ייעוץ נומרולוגי". המונח והאתר עצמו התאימו באופן אידיאלי לחיפושי הגולשים.
תוכן מפוצץ ביטויי חיפוש Out, תוכן מדויק עבור האלגוריתם In
כאשר אתם מחפשים בגוגל את בונת הציפורניים הקרובה למקום מגוריכם, תקבלו בדרך כלל כמה תוצאות: אתרי אינדקס, גוגל לעסק שלי וכמה בונות ציפורניים שהשקיעו המון כדי להיות במקומות הראשונים.
אותן בונות ציפורניים עשו כל שביכולתן בכדי לעמוד בקריטריונים הללו, המשפיעים על הדירוג במנוע חיפוש:
- הן וידאו שהאתר שלהן מציג את ההתאמה הכי טובה לחיפוש מבחינת התוכן
- הן הציגו זמינות מירבית לנתינת השירות עבור הלקוחות
- הן הוכיחו שהן נותנות שירות ברמה איכותית ובמחיר נכון עבור הלקוחות
- הן גרמו ללקוחות להבין כבר בתוך האתר עצמו מה הן מציעות, ומדוע לבחור בהן.
בשורה התחתונה – תם עידן ההצפה של התוכן באתר במילות מפתח שנבחרו מראש. הצלחת התוכן נמדדת באחוזי הגולשים שמצאו בתוכן את מה שחיפשו, כלומר כאלו שהציגו את ההתאמה הטובה ביותר לחיפוש מבחינת התוכן.
מומחה קידום אתרים אורגני – לבדיקת הרגלי הגולשים
אם יש לכם אתר איכותי, אך אתם מרגישים שהוא לא מצליח להתקדם בתוצאות החיפוש, מומחה קידום אתרים אורגני יוכל להשתמש בכלים טכנולוגיים המספקים תובנות על הגלישה באתר: Hot Jar או Clarity החינמי של Windows.
מקור המידע העיקרי שנמצא בHot Jar הוא מפות החום. כאשר מתבוננים במפות החום בעין מקצועית יכולים להבין באילו עמודים וחלקי עמודים הגולשים מרבים לגלוש ומה הם הכפתורים שהם נוטים ללחוץ עליהם. לאחר בחינת הנתונים הללו, תוכלו לשאול את עצמכם: האם זה באמת מה שאנחנו רוצים? או שאולי כדאי לכוון אותם למקומות אחרים?
מקור מידע נוסף שיכול לספק לכם תובנות מעולות על הרגלי הגולשים באתר הוא הקלטות גלישה. כדאי לצפות בהקלטות הגלישה בכדי להבין מאיפה הגולש הגיע, מה הוא מבין לאחר שיטוט באתר ובסופו של תהליך- האם התוכן בו צפה רלוונטי עבורו.
לדוגמא: היה לי לקוח שהוא מטפל CBT. אותו לקוח כתב מאמר מקיף על אחת התרופות המוכרות נגד דיכאון.
האנליטיקס הראה מדדים מעולים של 8:30 דקות בעמוד בממוצע. מדהים, נכון? אממה, העמוד לא המיר.
לאחר מספר דקות בקריאה רגועה, הגולשים קיבלו את המידע והם התאדו משם, פשוט נטשו את העמוד.
המסקנה שלי: אותם אנשים שזקוקים למידע כזה או אחר על התרופה, נכנסו לקרוא את המידע שהעניק להם ערך בתחום. לאחר שקיבלו את מה שרצו, המידע בעמוד הפך להיות מכירה, ובזה הם כבר לא היו מעוניינים.
חווית משתמש: 50,000 הצבעים בכפתור הרכישה של אמזון
אילו צבעי כפתורים הם הממירים ביותר עבורכם? בחברות ענק דוגמת חברת אמזון, עורכים ניסויים לעיתים קרובות כדי לבחון איך הם משפיעים על כלל האתר, הרווחים והלידים הנכנסים.
אותן חברות גילו שגם לפרט קטן כמו צבע כפתור הרכישה יש השפעה משמעותית על קידום האתר בגוגל.
לכן, אני ממליץ להיעזר במומחה קידום אתרים אורגני שיכוון אתכם לשינויים וחידושים באתר: בעמוד הצור קשר, בבלוג המאמרים ובעמוד הבית, ולאחר מכן לבדוק איך השינויים הקלים הללו משפיעים על ההכנסות ועל הקידום.
מומחה קידום אורגני – דיוק שיוביל ליותר המרות והכנסות
יש פרטים באתר שכדאי לדייק, ולא על כולם אתם יודעים להצביע.
זה יכול להיות התוכן באתר, שיפור חווית המשתמש או חידוד הצבעים. אני כאן כדי לחסוך לכם זמן ומחשבה ולהפוך את מה שקראתם עד כה למציאות באתר שלכם.
המטרה היא שהאתר יחזיר את הכסף שהשקעתם בו, בין אם בזמן העבודה ובין אם בכסף.
לאחר שייעצנו וסייענו לאלפי עסקים לקדם את האתרים שלהם, נשמח לקדם גם את האתר שלכם.
הצוות שלי ואני מעניקים שירותי ייעוץ שיווקי עסקי, פרסום ברשתות חברתיות, בניית אתרים, קידום בגוגל ומנועי חיפוש ויצירת תוכן לעסקים, לשיפור המכירות והיעדים שלכם.
רוצים להתייעץ? זה הזמן ליצור קשר