כשמייצרים אינסנטיב לעובדי העסק להמשיך להיות באינטראקציה עם הנכסים הדיגיטליים של החברה, מקבלים תנופה משמעותית לכל פעילות, ולו הכי קטנה. מעבר לזה, מצאו את קהל היעד הרלוונטי עבורכם ותחפרו לו. תודו לי לאחר מכן.
כשאני שואל לקוחות שלי: "למה איך לך מעורבות בעמוד", אז הוא אומר לי שהעובדים "לא פנויים לזה". ובכן, ראיתם עובד שלא נמצא בסמארטפון לפחות חצי שעה ביום? לפי מחקרים שעשו לאחרונה, בעולם ה-ZOOM ובכוח העבודה המתחדש, העבודה היעילה ביותר מתבצעת לאורך 4-5 שעות ביום. למשל, הזמן הטוב שלי לעבודה הוא בלילה ובבוקר, מתי שאין מענה טלפוני.
זה גם ככה אצלכם, ואין סיכוי שהעובדים בחברה נמצאים 9 שעות נטו בתוך העבודה, גם אם אתם החברה הכי משגשגת ומצליחה בעולם. בזמן מסוים התפוקה של העובדים יורדת באופן טבעי, וזה מה שמוביל אותנו ל-"למה לא להשתמש בהם ככוח שיווק?".
בואו נתחיל ממעקב רציני
ההנחייה הראשונה שצריכה לצאת בארגון היא לעקוב אחרי כל המסרים שלו, כדי שיוכלו גם להעביר את זה הלאה. ברור שלא כולם יהיו מעורבים כבר בהתחלה, אבל אם מאות (ואולי אלפי) אנשים יעקבו אחרי דפי החברה בפייסבוק, באינסטגרם, בלינקדאין, ביוטיוב או בכלל בכל העולמות הדיגיטליים – כבר הראתם מיתוג ונוכחות משמעותית יותר. בלינקדאין, לדוגמה, כל עוקב משנה. נוכל לעזור לכם לגייס את כל עובדי החברה לעניין.
הניעו אותם להיות מעורבים בפוסטים
יש פה פונקציה של רגישות, אבל כשנתתי כמה טיפים לחברת אסותא בנושא מיתוג מעסיק, הבנתי כמה עולם כוח האדם סבוך. הרבה פעמים, יש אופציה טובה מסביב לפינה. בערוצי הדיגיטל אפשר לייצר כמה דברים שישמרו אתכם בעניינים:
- בדיחות, או הווי, תוך-ארגוני
- סיפור על עובדים שהחברה נתנה להם תשתית לחיים
- מחווה מרגשת או טקס בחברה
- כל אירוע יח"צני שאפשר להתגאות בו
אם אתם יכולים לתת פרס ל"עובד המעורב ביותר", וככה לתת אינסנטיב לכל העובדים, מעולה. זה מה שיריץ אותם לעזור לכם ברשתות החברתיות ויעביר את המסרים שלכם טוב יותר. את ההדרכה הזו אנחנו מבצעים, כדי לרתום ואותם ולגרום להם להבין כמה זה חשוב.
שיפור הנראות הכללית בכל החשבונות
יופי, הגענו למצב שכל העובדים, המשפחה והילדים שלהם עוקבים אחרי חשבונות החברה מתוך בקשה של המעסיק. אבל זה עדיין נראה רע. אני ממליץ לכם לראות תהליך מיתוג מחדש שעשינו לאתר המכירות של סלנה, לדוגמה, בשביל שתבינו איך קל לשמור על גאווה תוך-ארגונית.
בנוסף לכך, ערוץ טלגרם \ ווטסאפ מתוחזק היטב יכול להעביר הרבה מסרים בתוך הארגון, ומהר. אם תרצו שכולם יגיבו, דאגו שכולם יצטרפו לערוץ הטלגרם \ TEAMS \ ווטסאפ \ מיליון ואחד רשתות שיכולות לעזור, ודאגו שהיא תהיה שקטה, בשביל לא להציק יותר מדי.
חברת שיווק לארגונים – שיווק החוצה
דאגו לחמש את העובדים, הספקים ונותני השירות של החברה עם נאום מעלית כובש. 30 שניות עוצמתיות שיכולות להוביל כל אדם להיות לקוח \ סוכן \ לבצע שיתוף פעולה עם החברה. אדם מסוים ראה את שירות החברה בפעם הראשונה ברשתות חברתיות. לאחר מכן, ראה פרסום ממומן, או כמה פוסטים של החברה, וראה כי טוב, אבל לא התפנה לעניין. לאחר מכן, ראה את הפרסומים בטלוויזיה, שמע ברדיו, או כל מדיה שהיא לא דיגיטלית. נכנס לאתר והתחיל לקבל באנרים. ובסוף, נאום המעלית של אחד העובדים, שבה אותו לגמרי ברשת. זה למה משווקים בכמה מדיות שונות.
קחו סוכנות לפרסום בדיגיטל
סוכנות שיווק כזו צריכה לבצע איתכם את התהליך הבא:
- מה אנחנו רוצים לקדם, לשווק, ולהגדיל את התודעה והמכירות שלו מחר בבוקר.
- אוואטר: מי קהל היעד למוצר הזה? ולמה דווקא הוא, ולא אחר? האם יש לנו כמה קהלי יעד? (קהל היעד הוא בטוח לא "כולם", ואם כן – תבדקו את עצמכם).
- מי קהל היעד הכי רווחי \ בעל היכולת לשלם עבור המוצר הזה, מבין מי שבחרנו?
- מהן המדיות בהן קהל היעד נמצא בהן?
- כתיבת, עיצוב והעלאת מסרים שמתאימים לקהל היעד.
- בניית \ שדרוג הנכסים הדיגיטליים של החברה, עיצובית ופונקציונלית.
- כמובן, שיווק במדיות בהן אותו קהל יעד נמצא, עם המסרים הנכונים.
זה בול מה שהסוכנות שלי עושה. נותנת שירות לחברות וארגונים בדיגיטל – שיווק ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים בוורדפרס ויצירת תוכן לעסקים. רוצים להשיג יעדים נוספים בארגון? דברו איתי בטלפון 077-8040280.