חשבתם שאינסטגרם היא עוד רשת חברתית של בני טיפש עשרה, שמעלים תמונות וסרטונים מהיום יום שלהם? אז חשבתם.
עם למעלה ממיליארד משתמשים רשומים בכל רחבי העולם, רשת האינסטגרם היא המקום החם ביותר עבור כ ו ל ם: בעלי עסקים בכל התחומים כגון צלמים, דוגמנים, מסעדות, רשתות טקסטיל, קוסמטיקאיות, פרסומאים, מפיקי אירועים ועוד ועוד. בעלי עסקים שמציגים מוצרים ויזואליים, הם קהל היעד הרלוונטי ביותר לפרסום באינסטגרם, ועם קצת טיפים ששווים זהב, ניתן לעשות זאת די בקלות.
רוצים לקדם את פרופיל האינסטגרם שלכם בצורה אורגנית? להשיג יותר מכירות? קבלו 7 טיפים ששווים זהב שליקטתי עבורכם, שיסייעו לכם בקידום מכירות באינסטגרם בצורה אורגנית.
טיפ מספר 1: קידום מכירות באינסטגרם – למכור בלי למכור
עד כמה שזה נשמע אבסורדי – כדי למכור באינסטגרם, צריך שהגולש לא יקבל תחושה שאתם מנסים למכור לו משהו.
לכן, במקום להעלות תמונה עם כיתוב שיווקי המהלל את יתרונות המוצר שלכם, העלו תמונה המייצרת אוירה או רגש חיובי, שהגולשים יקשרו עם המותג שלכם.
טיפ אישי ממני: תוכלו להעלות תמונה של גולש או אדם מוכר בציבור שנעזר במוצר שלכם, כדי לייצר אווירה ורגש חיובי סביבו.
הנה דוגמא טובה מהדף של חוה זינגבוים בה היא נעזרת בדוגמנית עומר נודלמן:
באופן כללי, הגישה לקידום מכירות באינסטגרם מוצלח, היא פחות מכירתית, ויותר מכוונת לעורר בגולש סקרנות, השראה ותחושות חיוביות כלפי המוצר.
טיפ מספר 2: השקיעו בפרופיל העסקי שלכם באינסטגרם
התייחסו לפרופיל העסקי באינסטגרם כמו לעמוד הבית באתר, כלומר הקדישו לו את תשומת הלב הראויה.
הפרופיל העסקי באינסטגרם מאפשר לכם להשאיר רושם חיובי על הגולשים, ולעודד אותם לעקוב אחר העסק. באמצעות יצירה של סיפור מותג או סטורי אסתטי ומרשים, תוכלו להפוך לקוחות מתעניינים לעוקבים מושבעים.
בדיוק כפי שיש לכם מעצב גרפי וקופירייטר המשקיעים זמן ניכר באתר, העזרו בהם גם עבור עמוד האינסטגרם כדי להפוך אותו למושקע לא פחות.
טיפ מספר 3: הכוח של התוכן
אנחנו לא צריכים לספר לכם על הכוח של תוכן איכותי בכל זירה אינטרנטית, ובפרט ברשת האינסטגרם. אפשרו לעוקבים שלכם לצפות במה שמתרחש מאחורי הקלעים ובאנשים העומדים מאחורי העסק, העניקו לעוקבים טיפים ועצות ואל תחששו לשתף מידע אישי ומעניין על החיים שלכם.
בסופו של דבר, גולשים יעריכו אתכם ויחושו שהם מכירים אתכם טוב יותר, ומכאן הדרך למכור תהיה הרבה יותר פשוטה.
טיפ מספר 4: קידום מכירות באינסטגרם – שתפו פעולה עם עמודים דומים
דווקא שיתופי פעולה איכותיים בתחום התחרותי שלכם, הם אלו שיכולים לקדם את המכירות בצורה הטובה ביותר. חפשו עמודים בעלי תחום התמחות דומה, והציעו לבעלי העמוד לפרסם אזכור שלכם תמורת אזכור בחזרה. שיתוף הפעולה לא חייב להיגמר כאן, תוכלו לעבוד עם עמודים שהם לאו דווקא דומים לעמוד שלכם, אלא מזכירים את אחד מהשירותים שלכם.
הנה דוגמא טובה מהשטח משיווק לקוסמטיקאיות:
טיפ מספר 5: השתמשו בסטורי כדי לספר את הסיפור הייחודי שלכם
סטוריז באינסטגרם הם ללא ספק גולת הכותרת של הרשת החברתית. הסטורי אמור לחשוף "רגע אמיתי" ששיתפתם באותו זמן, ואשר נעלם לאחר 24 שעות. מבין שלל הפיצ'רים והכלים שרשת האינסטגרם מציעה, מדובר בדרך יעילה ביותר לפרסם לקהל העוקבים שלכם מה שנרצה ולבנות את אמונם בנו.
באמצעות פרסום סטורי באינסטגרם ניתן להעביר שידור חי, ליצור סקרים, לשתף את המיקום שלכם, להוסיף גיפים ועוד.
טיפ מספר 6: עשו Follow לאנשים רלוונטיים
טיפ שאני תמיד ממליץ עליו באופן אישי, כדי להתחיל להניע את גלגלי קידום מכירות באינסטגרם, הוא לערוך רשימה של האשטגים הקשורים לתחום העיסוק שלכם.
לאחר מכן, היכנסו לפוסטים שאזכרו גולשים שעשו לייק לנושאים הללו, ועקבו אחריהם. כך תיידעו גולשים רבים על העמוד שלכם ועל קיומכם. בדרך כלל, משתמשים שיראו שעשו להם לייק, יכנסו לראות מי אתם ומה אתם מציעים.
עם זאת, שימו לב שאתם לא מגזימים. אם תעקבו אחרי יותר מדי אנשים, האלגוריתם של אינסטגרם יחסום אתכם. אל תגידו שלא הזהרתי (:
טיפ מספר 7: לפרסם בזמן הנכון
הרבה לקוחות שאלו אותי – מתי הזמן הנכון להעלות פוסטים לאינסטגרם? בדיוק כמו פרסום בפייסבוק, אין לכך תשובה חד משמעית, וזה תלוי בתחום שלכם ובמותג שתרצו לקדם.
כיצד תוכלו לקבל מושג על השעות המתאימות?
היכנסו לפרופיל שלכם, ולחצו על תפריט ההגדרות מצד ימין.
לאחר מכן, על Insights ואז על Audience. כך תוכלו לצפות בקלות בפעילות העוקבים של העמוד, ולבחון באילו שעות וימים הם פעילים, מאילו מיקומים בארץ וכן הלאה. לפי המידע הזה, תוכלו לתכנן את תזמון הפוסטים שלכם.
עכשיו, לאחר שקיבלתם כמה טיפים ששווים זהב לקידום מכירות באינסטגרם, הדרך לבניית פרופיל חדש עם קהל עוקבים גדול משלכם תהיה קלה יותר.
אם אתם עדיין זקוקים לעזרה והכוונה, אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר.