בכתבה הנוכחית אראה לכם ביתר פירוט כיצד לקדם פוסט באינסטגרם בצורה המדויקת והממוקדת ביותר דרך מערכת הפרסום של פייסבוק.
עד לפני שנתיים, הדרך לקידום פוסט באינסטגרם הייתה דרך האפליקציה עצמה, אך צורת הטרגוט שם הייתה לוקה בחסר – רחבה מדי, לא מטורגטת היטב ובעיקר הרבה הרבה "הימורים".
היום לעומת זאת, פוסט באינסטגרם העסקי מקודם באמצעות מערכת הפרסום של פייסבוק, מה שמאפשר לנו כמפרסמים חלון הזדמנויות רחב לטרגט בדיוק את הקהלים אליהם אנו מכוונים.
קידום פוסט באינסטגרם – איך מתחילים?
יצא לכם לקדם פעם פוסט ממומן בפייסבוק? באינסטגרם הדברים ממש דומים, כמעט אחד לאחד.
במידה ואתם לא לגמרי בטוחים כיצד לקדם את הפוסט דרך מנהל המודעות, המדריך הקצר שלפניכם יסגור לכם את הפינה.
בשלב הראשון – בתוך מערכת הפרסום של פייסבוק, נכנס לחשבון המודעות שלנו ונבחר את האובייקט Engagement (מעורבות).
(במקרה שאין לכם חשבון מודעות, יש לפתוח חשבון מודעות חדש ולשייך את חשבון הפייסבוק שלכם).
טרגוט קהל היעד הרלוונטי
לאחר מכן, נגיע לשלב הטרגוטים והתקציבים, ונתחיל לסמן לפייסבוק לאלו קהלים אנו מכוונים.
בלוקיישן נבחר את האזור הרלוונטי עבורנו לפי אופיו של העסק, נגדיר גילאים, תחומי עניין ומגדר רלוונטיים עבורנו, ונוציא במידת הצורך תחומי עניין שאינם רלוונטיים (אם אתם לא בקיאים די הצורך בתפעול מערכת הפרסום ולא בטוחים כיצד לבצע טרגוט, אתם מוזמנים לפנות אליי לחידוד הדברים).
במיקומים, חשוב להסיר את פייסבוק ולהשאיר רק את אינסטגרם ואת הפיד, כי המטרה העיקרית שלנו היא לחשוף את המודעה שלנו באינסטגרם, ולא בפייסבוק.
קידום פוסט באינסטגרם: הגדרת תקציב וחיוב
בשלב הבא של קידום פוסט באינסטגרם, בדיוק כמו בפייסבוק, תוכלו להגדיר את התקציב שלכם לקמפיין (יומי או כללי לתקופת זמן אותה תקבעו מראש),
ולתזמן את המודעה שלכם כך שתופיע בשעות או בימים ספציפיים.
תצטרכו גם לקבוע את שיטת האופטימיזציה לקמפיין שלכם, שיטת התשלום לחיוב וכדומה.
בשלב הבא של קידום פוסט באינסטגרם, גשו ליצור את הפרסומת הממומנת שלכם, רצוי שהיא תהיה ברורה ובולטת ותכלול הנעה לפעולה שתסייע למתעניינים להגיע אליכם במהירות.
יצירת מודעה חדשה
עבור ההדגמה אבחר ב"New ad set" (יצירת סדרת מודעות חדשה):
בשלב הזה (איזו התרגשות!) כותבים את המודעה החדשה שלנו לאינסטגרם.
לצורך ההדגמה, העלתי תמונה חדשה, וניתן יהיה לראות איך היא נראית מכל מכשיר.
לאחר מכן, הוספתי מעט טקסט , ו… טאדאם!! המודעה מוכנה. יותר נכון, כמעט מוכנה.
סוגי מודעות באינסטגרם
עוד כמה דגשים קטנים.
בכתבה הנוכחית הצגתי לכם מודעת תמונה וטקסט, אולם האמת היא שישנם עוד כמה סוגים שונים של מודעות שניתן להיעזר בהם לצורך קידום פוסט באינסטגרם:
מודעת וידאו – מודעה הכוללת סרטון קצר באורך של עד 30 שניות. מודעה זו בדרך כלל עוצמתית יותר בשל שילוב המסר הויזואלי עם צליל ותנועה (דוגמאות כאן למטה)
מודעת קרוסלה – בדומה לקרוסלה של פייסבוק, מודעת אינסטגרם זו כוללת סדרת תמונות בהן ניתן לדפדף עם אפשרות להוסיף הנעה לפעולה.
סנכרון בין עמוד הפייסבוק לחשבון האינסטגרם
בשלב הכמעט סופי, לפני העלייה לאוויר, חשוב מאוד לוודא כי עמוד הפייסבוק וחשבון האינסטגרם שלכם מסונכרנים. אם עדיין לא ביצעתם זאת עד כה, עשו זאת כעת.
ברגע ששני החשבונות מחוברים, אתם תוכלו לראות זאת בבירור כאשר תלחצו על אזור בחירת הפוסט.
תוכלו לראות רשימה של כל הפוסטים שהעלתם גם בפייסבוק וגם באינסטגרם.
בחרו את פוסט האינסטגרם שתרצו לקדם, ואתם מוכנים לצאת לדרך!
מעוניינים לשמוע עוד על קידום פוסט באינסטגרם? יש לכם שאלות? אני כאן לכל שאלה.