חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום בפייסבוק

נכון לשנת 2022, התוצאות הראשונות בחיפוש הן של פייסבוק, שאומרות: "איך לקדם פוסט בפייסבוק". בינינו, הם שומרים עליכם חסרי ידע, כדי שלא תכירו את האופציות הענקיות בתחום הזה. אנסה לתמצת כמה שיותר כאן על קידום בפייסבוק.

תוכן עניינים

לא רוצים חפירות ורוצים לדבר עם מישהו?

מה זה קידום בפייסבוק

אחרי שפייסבוק הומצאה איפושהו ב-2004, אחרי כמה שנים של צבירת גולשים והפיכה לרשת החברתית הכי מוכרת די מהר, הוציאו את האפשרות לקידום ממומן בפלטפורמה. כשאני התחלתי להכיר את האופציה, שנים אחורה, היא הייתה פלטפורמה סופר-זולה, משתלמת למי שיודע לעשות שימוש בה ואטרקטיבית.

עוד לפני, בואו נעשה סדר בין קידום, לשיווק, לפרסום:

שיווק = כל פעולה שנעשה בשביל להעלות למודעות יוזמה עסקית. זה כולל בפנים טלפוניה, פרסום בעיתונים, פרסום בקבוצות בפייסבוק וקידום ממומן בגוגל. זה גם כולל לספר למה לבחור בך בארוחות חג, עם המשפחה המורחבת.
פרסום = שימוש במנגנון תוכן כלשהו בשביל להזריק אנרגיה "שיווקית" ולפתוח הזדמנויות. שלט חוצות באיילון, פרסום באינסטגרם, טלוויזיה, וכד'.
קידום = מונח שבדרך כלל מתייחס לעולמות הקידום באינטרנט. סך פעולות (שכל מי שמקדם עושה אותו) שאמור לייצר תוצאה מדידה. אין דבר כזה, לדוגמה, "קידום ברדיו". אלא יש: קידום אורגני, קידום בפייסבוק, קידום במנועי חיפוש… וכד'.

אחרי שעשינו את הסוויץ' הזה, כשאני אומר "קידום בפייסבוק", אתייחס לקידום ממומן ברשת החברתית הגדולה בעולם. מי שרוצה לשמוע עוד על קידום אורגני בפייסבוק, מוזמן.

למה לקדם בפייסבוק?

לכו אחורה לשנת 2000. אתם נוסעים בגולף שלכם, בת 10 עם הילוכים, רואים שלטי חוצות ומנסים לעשות כמה שיותר טלפונים. אז גם טלפונים עולים הרבה כסף. 500-600 ש"ח לחשבון טלפון סלולרי בימים שבהם משכורת של 6000-7000 ש"ח נחשבה משכורת טובה. פתאום מגיע בחור יהודי מאמריקה, עם חזון שבו הוא יכול לחבר את כל העולם. נשמע מבטיח לא?

אתם נכנסים לפלטפורמה ולאט לאט מתרגלים לשינויים וליכולות שלה. עם הזמן, החברים שלכם גם מצטרפים, ואתם שומרים איתם על קשר מסוים. פתאום, יש קבוצות. ואז, מגיעים הדפים העסקיים. ואז, הפרסומות הממומנות. צוקי צריך איכשהו לממן את הפלטפורמה המטורפת הזו, מובן. לאחר מכן, הטיימליינס, העמודים החדשים, ה-Marketplace, ומה לא. זו פלטפורמה שאנשים מבלים בה הרבה זמן בממוצע, כי היא יודעת לעשות את ההפרדה בין מה מעניין ומה לא, על בסיס המידע שנתנו לה במשך שנים.

בואו ניקח פרסומות מותאמות אישית ונשלח אותם לקהל היעד, שהראה שהוא מעוניין בהם. נשמע טוב, לא? אז זה האינטרס למה לקדם בפייסבוק.

מהן שלושת אופציות הקידום

השיטה שאני לא ממליץ עליה מכיוון שהיא נותנת מעט מכל האפשרויות שפייסבוק מציע. בישראל, עם חשיפה מרובה למגזר הערבי וחוסר רלוונטיות למטרות העסקיות. היופי? פשוט. סיפור קטן, אבא שלי פעם הלך וקידם משהו בממומן. אחרי שהוא הבין שזה המקצוע שלי, הסברתי לו את כל הפעילות וההתנהלות. הוא עושה בזה שימוש עד עצם היום הזה.

קידום בפייסבוק דרך מנהל המודעות | סער ברעם

קידום דרך מנהל המודעות

אם שני הסעיפים הראשונים לא ריצו אתכם (מה זה קידום בפייסבוק, למה לקדם בפייסבוק), פה מדובר כבר על פעילות יותר מקצועית. בסוכנות שלי, לפני קידום בסגנון הזה, אנחנו מטפלים בכמה דברים:

  1. בודקים שכל הנכסים הרלוונטיים מחוברים לביזנס מנג'ר אחד. נשמע סינית, נכון? אז הדף העסקי בפייסבוק, פרופיל האינסטגרם, חשבון המודעות (ממנו אתם מנהלים ומבצעים חיובים, גם אם לא ידעתם את זה), פיקסל (נדע מה זה בהמשך), ווטסאפ ועוד, מחוברים לחשבון אב אחד. היתרון: פותח אופציות. החיסרון: דורש ידע טכני שאפשר ללמוד אותו. הפתרון: לפנות אלינו ולקבוע איתנו פגישה כדי שנעזור בעניין, או להיכנס להדרכה על ביזנס מנג'ר בפייסבוק.
  2. בוחרים את הקמפיינים הנכונים לסדרת המסרים שלנו. אנחנו צריכים להגיע לתוצאה שבה העלות לפעולה שאנחנו רוצים עולה כמה שפחות. השארת פרטים עולה כמה שפחות. אנשים מקבלים 10 מודעות מאיתנו בזמן מועט. כל פעולה כזו עולה כסף.
  3. בונים קהלי יעד. זה החלק, כביכול, הפחות קשה בתהליך. בהרבה מההדרכות שלי בערוץ היוטיוב אני מדבר על זה. עם זאת, יש כמה דגשים, כמו קידום בפייסבוק ללא ערבים, או קידום בפייסבוק בערים קטנות.
    מעלים ודואגים לקריאייטיב שמתאים לקהל היעד ומטרות הקמפיינים. מוזמנים להסתכל על סיור מודרך במנהל המודעות, בשביל להבין את הדברים עליהם דיברתי.

דגשים ללמידה

כבר הבנתם שאתם הולכים ללמוד את התחום? כדאי שתכירו כמה דברים לפני, ותשאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  • מה אני הולך לקדם, ולמה אני הולך ללמוד את זה? האם כדי לבצע בעצמי או לדעת מה קורה שם?
  • האם אני הולך לשלם ממיטב כספי ולהיות בכיתה ממיטב זמני ולא להשתמש בזה?
  • מהם האמצעים שאני יכול לקחת מהתחום בשביל ללמוד על עצמי וללמוד הלאה?
  • האם אני מבין את כל תהליך הקידום, או שמלמדים אותי אותו?
  • איך אני מביא ערך עצום כדי שייקחו דווקא את ההצעה שאני נותן?

יש עוד שאלות, אבל לא אלאה אתכם יותר מדי. למדו כתיבה שיווקית, הפיקו תכנים מצוינים, דעו להכיר את הפלטפורמה ואת מה שהמשתמש רואה (חווית משתמש), וטרגטו את קהל היעד שלכם, גם במודעות. אחרי שתבינו את התיאוריה והיכולות מסביב, תבינו כמה זמן וכסף חסכתם בהכרות ובתכנון.

רוצים ללמוד את הבסיס? מוזמנים להצטרף ל-4 השיעורים שלי, כחלק מקורס מקצועני שיווק דיגיטלי ברופין.

בכל זאת לא יודעים מתי ללכת על פרסום בפייסבוק?
מוזמנים להשאיר פרטים כאן ואחזור בהקדם

סיפורי הצלחה

אחרי שנים בעולם השיווק הדיגיטלי וספציפית בעולם הפייסבוק, כמה מהסיפורים שבנו אותי:

להצליח לבנות קמפיין לסדנאות ריקוד – זה היה יחסית בתחילת הקריירה, ולא הבנתי איך אני פונה לאנשים שמתעניינים בעולם הריקוד. כשכתבתי בתחומי העניין Dance או Dancing קיבלתי תחום עניין עצום, שכלל את כל העולם ואשתו. אחרי כמה התאמות בתחומי העניין ובקהלים המותאמים אישית, הצלחתי להביא לאור לידים בעלות של 7-10 ש"ח. טירוף.

להבין שהרבה מהתוצאות בקמפיינים תלויות המודל העסקי – לקוח שלי, שעובד איתי כבר שנתיים, מעלה את המחירים שלו כל פעם. הוא התחיל עם 39 ש"ח בחודש ועלה בהדרגה למעל 100 ש"ח בחודש. הלקוח מתפלא למה המחירים עולים. אם מציינים מחיר במודעות, ברור שזה ייקח חלק בהחלטה. אז קחו את הדברים בחשבון, בין אם אתם הולכים לעבוד בעסק שלכם, של לקוח אחר, או לקחת סוכנות.

הלקוח לא תמיד צודק, אבל הוא תמיד הלקוח – מנטרה שאני חוזר עליה ואליה בכמה מקומות. לאחרונה שמענו על 'המוקדן העצבני', שטוען שהלקוחות לא צודקים. הוא צודק. אבל צודק לא אומר להיות חכם… ולכן, כשלקוח מתעקש על משהו, גם כשהוא לא נכון שיווקית ואסטרטגית, שאלו: מדוע? מה המטרה? זה יקדם אתכם ואת הלקוח למערכת יחסית ארוכת שנים, כמובן בתנאי ואתם אוהבים לעבוד איתו.

יזמות בתחום

חשבו שפייסבוק היא מעצמה של לקוחות B2C, וכל אחד נמצא שם בממוצע שעה ביום. כן, גם האחים הגדולים שלי, שחושבים שזה שהם גולשים ב-Chrome אז הם מגנים על המידע שלהם. ובכן, חלקית. אם התוכן פה לא דיבר אליכם, תכירו את המדריך על שיווק שותפים בפייסבוק, ואולי תתחילו להכניס מזה כסף.

תמחור

אל תשכחו שכל קידום שתעשו בפייסבוק כולל בתוכו את העלות. העלות יכולה לנוע בין 3 שקלים ביום לבין מיליוני דולרים. אז מה עושים בשביל להעריך? מדברים איתנו. יש 2 תמחורים: עלות השירות שלנו ועלות הקידום הממומן. כדי שנבין את המטרות שלכם ונמליץ בהתאם, חובה שיחה.

רוצים סיוע בקידום בפייסבוק? אנחנו נשמח לעזור. הצוות שלי ואני נותנים שירות לחברות וארגונים בדיגיטל – שיווק ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים. רוצים להשיג יותר מכירות ויעדים נוספים? דברו איתי בטלפון 077-8040280.

רוצים לקבל הצעת מחיר שתביא לכם תוצאות? שלחו פרטים כאן

המלצות