דף עסקי נותן לנו כמה דברים מאוד פשוטים. אנחנו יכולים למתג את העסק שלנו בצורה מאוד יעילה, גם אם הוא קטן, ולקבל נוכחות דיגיטלית ברשת. זה נותן אופציה לקהל יותר רחב להגיע אלייך. בנוסף לכך, נפתחת אופציית הפרסום הממומן שהוא קל לתפעול ומדיד מאוד. העלאת קמפיינים ופתיחת דף אפשריים לכל אדם ולכל כיס. כמובן שגם כדאי לך לפתוח דף עסקי כדי לא לתת לעסקים מתחרים להגיע לקהל שבסופו של דבר יכול להיות שלך. הנה כמה שאלות שאנחנו צריכים לשאול כדי לפתוח דף עסקי טוב ולהוציא קמפיין רלוונטי.
טיפים לפתיחת דף עסקי – מה אנחנו מקדמים?
יש כמה אופציות לפתיחת דף עסקי – לעבוד מהפרופיל האישי שלכם והבאת כל האנשים (או חלק מהם) או התחלת העמוד מאפס. בגלל שאנחנו רוצים חשיפה יותר רחבה, ובגלל ששינוי שם הדף יכול להתבצע רק שבועיים או שלושה לאחר שנפתח אותו, אנחנו נתחיל עמוד מאפס.
אנחנו צריכים לנסות להגדיר את העסק שלנו כמה שיותר. נפתח דף משלנו דרך עמוד הלייקים לעמודים אחרים, ובוחרים בסוג העסק שלנו (Business or Brand, Community or Public Figure). לאחר מכן, נמלא איזה סוג עסק בהתאם לסוג העסק שלנו. לאחר מכן נמלא את כל השדות שאנחנו יכולים למלא: כתובת, מיקוד (לפי איתור מיקוד באתר דואר ישראל), מספר טלפון.
עכשיו נשקיע בניראות. צריך למלא את תמונת הפרופיל ואת תמונת ה-Cover. השיקול לתמונה צריך להיות בהתאם לסוג העסק – אם מרכז העסק הוא אני (פסיכולוג, מטפל) , כדאי שאהיה במרכז התמונות. אם סוג העסק הוא השכרת חללי עבודה, כדאי שנראה את חלל העבודה המדובר. ניתן גם להשתמש בתמונות חינמיות מהאינטרנט – stock photos – אך צריך לקחת בחשבון שהתמונות האלה משומשות על ידי אנשים רבים.
כדאי להוציא ad button אם יש לנו את האופציה הזאת. אנשים לפעמים מחפשים אותנו, ואנחנו רוצים לספק להם את הדרך הכי יעילה בשבילם ובשבילינו להשיג אותנו. כדי להוסיף מייל, הודעת מסנג'ר, טלפון ומה שניתן. אם אחד מהפרטים האלה אישי מידי ואתם לא רוצים שיהיה ניצול רע שלו – זה גם בסדר, כל עוד אתם שומרים על נגישות נוחה יחסית בערוץ מסוים אליכם.
למלא ב-Settings את ה-Page info עד כמה שניתן בפרטים רלוונטים. זה ייתן מיקוד קהל וייתן לאנשים אופציה לראות בדיוק על מה מדובר. תשתית הפייסבוק גם תהפוך את הדף לרלוונטי למי שקרוב או צריך את השירות שאנחנו מספקים באמצעות הדף העסקי.
לתקן גם את ה-Template בהתאם לעסק הרלוונטי אליכם. אם אנחנו חנות בגדים, אז לשים ב-shopping. אם אנחנו משכירים משרדים, כ-Venue.
איך אנחנו מביאים אנשים?
הפייסבוק פותח לנו אופציה של הזמנת אנשים באופן פרטני. נא להזמין לא יותר מ50 אנשים רלוונטים. כדאי להזמין עם הודעה אישית כי זה גורם להם להבין יותר על מה מדובר, ונותן להם יחס אישי.
למרות שיש לנו את הדף העסקי בשביל להביא לקוחות, אנחנו לא מעוניינים בכל עדכון קטן שהוא מביא. בגלל שאנחנו רוצים להתנהל כך, כדאי מאוד לשים את ה-page update ב-off. כך נוכל להנות קצת מחיים שקטים.
שירות הודעות שוטף גם יכול לעזור לנו מאוד. יש אופציית "Messaging" בדף. היכנסו אליו, ושם יש את אופציית Help people start a conversation with your page. יש עוד כמה אופציות שניתן ללמודים באופן מאוד אינטואיטיבי (send instant replies) – כתוב בהן מתי כל אחת עולה. שימו לב שההודעות צריכות להיכתב ביוניסקס.
כדאי גם לעבור על Buttons on page – באיזה סדר אני רוצה שכל דבר יופיע. אם אנחנו מדברים על מועדון מסיבות, כדאי שהאבנטים יהיו יותר למעלה. אם מדובר בדף של חנות פרחים, אולי כדאי להעלות את הinfo יותר למעלה.
הפרופיל אישי
די סיימנו לעבוד על רוב הדברים לעמוד העסקי שלנו. מה שנשאר לנו לעשות עכשיו זה להתאים את הפרופיל האישי שלנו. בואו נעדכן את העובדה שאנחנו מנהלים/בעלים של העסק בפרטים האישיים שלנו. כדאי למלא גם את כתובת אתר האינטרנט כאתר שלנו. כמובן שאחרי שאנחנו מבצעים את העדכונים, נעשה "share" וזה יביא לנו עוד אנשים שעוקבים אחרי הפרופיל האישי שלנו.
מה נשאר לנו לעשות?
כל מה שנשאר לנו לעשות זה להציף את הדף העסקי בתוכן איכותי. הגיע הזמן להפעיל את העמוד בצורה הכי טובה שאנחנו יודעים. אנחנו גם יכולים להסתכל בפוסטים הבאים של חודש של שיווק בשביל להבין מהו תוכן איכותי, איך לכתוב תוכן איכותי ומה צריך להיות בו. אם אתם צריכים רעיונות, נוכל לכסות גם את זה.
שיעורי בית – טיפים לפתיחת דף עסקי
- להזמין חברים רלוונטים לדף (עד 50). כיתוב בהזמנה רצוי מאוד.
- שימו לעצמכם מענה אוטומטי בדף דרך Messaging.
- רשמו בפרופיל האישי שלכם שאתם מנהלים/בעלי העסק.