חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שיווק B2B

יש לכם מוצר איכותי בשילוב שירות מקצועי, ולא מספיק חברות מכירות אותו? הגעתם למאמר שמסביר איך שיווק B2B בעולם הדיגיטל עוזר לכם

עוד לפני שנתחיל, כמה הערות:

  1. כל עסק צריך לקבל אסטרטגיה דיגיטלית מותאמת וטקטיקה ליישום.
  2. אי אפשר לקחת את הכתוב כאן וללכת ליישם. ברוב הפעמים זה לא יעבוד.
  3. אני מאמין שאפשר להגיע לתוצאות טובות יותר אם מבצעים התאמה אישית לתהליך מסוים.

אז נתחיל – אז איך כדאי להתחיל עם שיווק B2B?

לפני שמתחילים בשיווק, חשוב לעבור מספר שלבים מקדימים כדי להגדיל את הסיכוי להצלחה בתהליך. השלבים האלה לא קשורים ישירות לשיווק, אלא לתהליכים פנימיים וניהולים שצריכים להבשיל לפני שמגיעים לשלב השיווק.

מה אומרים עלי לקוחות שקיבלו ממני שירות?

שלב 1: פיתוח מוצר בעל ערך

השלב הראשון הוא לפתח מוצר בעל ערך אמיתי ללקוחות הפוטנציאליים שלכם. המוצר צריך להיות מעניין, מועיל ופתרון לבעיה או צורך אמיתי שיש ללקוחות שלכם.

שלב 2: איפיון קהל יעד עסקי

השלב השני הוא לאפיין את קהל היעד שלכם בצורה מדויקת ככל האפשר. זה יסייע לכם להבין את הצרכים והרצונות שלהם, ואיך לפנות אליהם בצורה יעילה יותר. ממליץ על תהליך בניית אווטאר לקוח.

שלב 3: הגדרת תקציב שיווק B2B

בשלב השלישי, חשוב להגדיר תקציב שיווק ריאלי ושיעבור אישור בהנהלה. זה יסייע לכם לתכנן את האסטרטגיה השיווקית שלכם בצורה יעילה.

שלב 4: להדק את תהליך השירות

לפני שאתם יוצאים לשיווק המוצר, חשוב לוודא שהתהליך השירות שלכם מקצועי. זה יעזור לכם ליצור חווית לקוח חיובית, שתסייע לכם לזכות בלקוחות חדשים ולשמר את הלקוחות הקיימים שלכם.

השלבים הנוספים

לאחר שעברתם את השלבים המקדימים, תוכלו להתחיל לפתח אסטרטגיה שיווקית מותאמת לעסק שלכם. האסטרטגיה צריכה להתבסס על היעדים העסקיים שלכם, קהל היעד שלכם והתקציב העומד לרשותכם.

שיווק B2B באמצעות קמפיינים בלינקדאין: להגיע לקהל העסקי שלך

לינקדאין היא פלטפורמה חברתית עסקית המאפשרת לחברות להתחבר עם לקוחות פוטנציאליים, שותפים עסקיים ועובדים פוטנציאליים. קמפיינים בלינקדאין יכולים לעזור בהשגת המטרות והיעדים, אך חשוב להבין את האפשרויות השונות העומדות לרשותך כדי ליצור קמפיין מוצלח.

תנאים לקמפיין בלינקדאין:

  • יש לך דף עסקי בלינקדאין עם פרופיל חברה פעיל.
  • יש לך פרופיל אישי בלינקדאין עם תמונת פרופיל, כותרת ותיאורי רקע עדכניים.
  • יש לך מספיק עוקבים בלינקדאין כדי להצדיק את ההשקעה בקמפיין.

פעילות אורגנית בלינקדאין

פעילות אורגנית בלינקדאין היא דרך יעילה ליצור מוניטין ולייצר מודעות למוצר או לשירות שלך. היא מתאימה בעיקר לעסקים עם קהל יעד קטן יחסית, כגון חברות סטארט-אפ או חברות קטנות.

כדי להגיע לקהל היעד שלך עם פעילות אורגנית בלינקדאין, עליך לבצע את הפעולות הבאות:

  • הגדרת קהל יעד: חשוב להגדיר את קהל היעד שלך בצורה מדויקת ככל האפשר. זה יאפשר לך ליצור תוכן רלוונטי שימשוך את תשומת ליבו.
  • יצירת תוכן איכותי: תוכן איכותי הוא המפתח להצלחת כל קמפיין שיווק, לרבות פעילות אורגנית בלינקדאין. הקפד ליצור תוכן שמעניין, רלוונטי ומועיל למשתמשים שלך.
  • שיתוף פעולה עם אחרים: שיתוף פעולה עם אחרים בלינקדאין ירחיב את החשיפה של התוכן שלך. תוכל לכתוב פוסטים משותפים עם חברות אחרות, להשתתף באירועים מקוונים או להשתתף בפרויקטים משותפים.
רוצה לדעת כמה כל ליד/מכירה תעלה לך?
93% מהעסקים יכולים לקבל תוצאה טובה יותר ממה שקורה כרגע!

שלבים מעשיים להגדלת רשת הקשרים שלך

  1. הוסיפו את האדם לרשימת הקשרים שלכם: לאחר שהגדרתם את קהל היעד שלכם, תוכלו להתחיל להוסיף אנשים לרשימת הקשרים שלכם. אם האדם אישר את הבקשה שלכם, תוכלו להתחיל לחזק את הקשר איתו על ידי ביצוע פעולות כגון לייק לפוסטים שלו או Endorsement לכישורים שלו. אם האדם לא אישר את הבקשה שלכם, תוכלו להוסיף קשרים שלו, עדיפות לקולגות שמכירים אותו בחיים האמיתיים, כדי שיראה שיש ביניכם יותר במשותף.
  2. שלחו הודעה פרטית: לאחר שהוספתם את האדם לרשימת הקשרים שלכם, תוכלו לשלוח לו הודעה פרטית כדי להכיר אותו ולהבין את הצרכים שלו. הקפידו למצוא את האיזון בין הקשבה פעילה לבין טחינת מים.
  3. הציעו הצעה חברית-עסקית: לאחר שהכרתם את האדם והבנתם את הצרכים שלו, תוכלו להציע לו הצעה חברית-עסקית, כגון שיחה או פגישת זום קצרה. הקפידו לבוא לשיחה מאורגנים מעבר לרגיל! זכרו, לא מדובר פה באמת בחבר שלכם.

מה לגבי קידום בגוגל אדס, או קידום אורגני?

הנה כמה דיברות, שיעזרו לכם להחליט האם הפלטפורמה טובה עבורכם:

  1. כדי להפוך את ההשקעה למשתלמת – דאגו לדעת שיש מספיק חיפושים. כהכללה, תכוונו (במצב הגרוע) לחוק העשירית. 1/10 מקליקים, 1/10 משאירים פרטים, ו-1/10 סוגרים עסקה. זה טווח מחמיר במיוחד, שאומר ש-1/100 קליקים מביא עסקה. ראו אם זה כדאי.
  2. חשוב שהעסקה תהיה רווחית, כדי שהקידום יהיה כדאי כלכלית.
  3. המודעות צריכות להיות כתובות בצורה יעילה, כדי למשוך את תשומת הלב של המשתמשים ולגרום להם ללחוץ עליהן. מודעות יעילות הן מודעות רלוונטיות ומעניינות, שמציעות ערך למשתמשים.
  4. כל עמוד באתר שלך צריך להיות מעוצב בצורה נקייה וממוקדת, עם מטרה מרכזית אחת.
  5. חשוב לספק מענה טוב, מקצועי ומכירתי ללקוחות הפוטנציאליים שלך, כדי לעזור להם לקבל את ההחלטה הנכונה.

הנה כמה שיקולים נוספים לגבי קביעת האסטרטגיה:

מטרות הקמפיין: האם אתה צריך להגיע ללקוחות פוטנציאליים במהירות? האם אתה צריך לבנות מוניטין ארוך טווח?

התקציב: כמה תהיה מוכן להשקיע בקידום?

הניסיון שלך: האם יש לך ניסיון קודם בקידום בגוגל?

אם כבר התנסית עם חברת קידום אתרים ועדיין לא השגת את התוצאה הרצויה, תנתח את התוצאות שכן קיבלת. הנה כמה דברים שכדאי לבדוק:

  • כמה מילות מפתח כלולות בטקטיקה? ככל שיש יותר, כך המאמץ 'מתפזר' יותר.
  • האם המילות מפתח שאתה מנסה לדרג רלוונטיות לעסק שלך? כדאי לבצע בדיקה.
  • האם התוכן שלך מקצועי ורלוונטי למילות המפתח שאתה מנסה לדרג? גוגל לוקח את זה בחשבון.
  • האם יש לך קישורים איכותיים לאתר שלך? קישורים מהימנים מסייעים לדירוג האתר.

הצעתי לכם כמה פלטפורמות עיקריות לקידום המוצר שלכם. חשוב לזכור שהן לא מחליפות שיווק מסורתי או דיגיטלי אחר, כמו קידום בפייסבוק, טאבולה ואאוטבריין, או שיווק בטלוויזיה, רדיו ועיתונים.

אבל אין תחליף לביקורות טובות, כנות, אחרי שביצעתם עבודה טובה. פה-לאוזן הוא כלי שיווק יעיל, גם אם קשה למדוד את ההשפעה שלו.

אני מזמין אתכם לשפר את הסיכויים שלכם לעמוד ביעדים, לשפר את ההכנסות למחלקה ולהגדיל את החשיבות של הפעילות שלכם בחברה באמצעות שיווק B2B. הצוות שלי ואני פה לייעץ ולעזור. לקבלת שירות בהתאמה אישית, השאירו פרטים בהמשך העמוד.

מעוניינים לשמוע עוד על שיווק B2B
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים הקשורים לנושא