אני הולך להציג במאמר הבא איך הופכים שיווק בחו"ל למשהו שכדאי, רצוי, ואפילו מומלץ לבצע אותו, גם במרחק אלפי קילומטרים מכאן. ארה"ב וקנדה, אמריקה הלטינית, אוסטרליה, אסיה, אירופה ואפריקה – הנה אנחנו באים!
מצאו את הרשתות החברתיות שרלוונטיות למקום
גילוי נאות, אחד העובדים בסוכנות שלי מת על אמריקה הלטינית (וגם אני טיילתי שם), לדוגמה. ממליץ בחום לקחת את הרשתות החברתיות שעובדות שם. חלק מהן יהיו טיקטוק, אינסטגרם ופייסבוק, אבל בד"כ מדובר על העובדים ברמה 'הגבוהה' ולא 'הפשוטים'. תקדישו יום-יומיים לקרוא מחקרים באזור הגיאוגרפי שאתם מתכננים להתמקד בו, ולאחר מכן תחליטו שאתם נכנסים אליו בכל הכוח.
דוגמה נוספת היא רשתות חברתיות בסין. מכיוון שסין לא משתפת פעולה עם פייסבוק, ולכן ווטסאפ, אינסטגרם ופייסבוק הן לא רשתות דומיננטיות בה (ואני די משוכנע שגם גוגל פחות אפקטיבית כמנוע חיפוש). כדאי להכיר את WeChat בשוק הסיני, במצוקת המכולות.
אותו הדבר לגבי מנועי חיפוש
ברוב המקומות, גוגל יעשה אחלה של עבודה ויכסה את מירב החיפושים באונליין. אבל מה אם המשתמשים שלכם מחפשים, לדוגמה, צעצועי מין, ומחפשים את זה בדפדפן TOR? ומה אם היוזרים שאתם מחפשים הם מעמד ביניים במרכז ארה"ב, ועדיין שולטים בתיבות יאהו? אז אולי כדאי לבצע את הפעילות שם. יותר מזה, אם אנחנו מדברים כבר על משהו אחר, וזה מנוע חיפוש BING או DUCKDUCKGO, צריך להבין את המוצר, קהל היעד, איפה הוא נמצא, ולפרסם בדיוק מירבי אליו.
במקרה שלהם, גוגל לא ייצר תוצאות יוצאות דופן
שיווק בחו"ל – האם הקהל שלי מייצג התנהגות צרכנית רגילה?
הרבה אוכלוסיות בארץ, בלי גזענות, מתנהגים בצורה שונה. כחלק מקורס שעברתי עוד לפני כמה שנים, אחד המרצים אמר שכשהוא פרסם ליהודים ממוצא אתיופי, גילה שהם לא סומכים על הפרסומים. אם זה יישמע להם מספיק טוב, הם יתקשרו ישר. הם לא משאירים פרטים. הם לא 'ממירים' או קונים באינטרנט. ההרצאה הזו התקיימה לפני מספר שנים, אבל אולי נשארו 'שרידים' מאז.
קחו לדוגמה את הקהל החרדי. הרבה פעמים ירצו לקנות במזומן, יחפשו בגוגל את מה שאתם נותנים, או יתנהגו כפרופילים פיקטיביים בפייסבוק. תדהמו כמה פרופילים, ללא תמונת פרופיל אמיתית, קיימים. בין אם מדובר על בוטים, חרדים, בוגדים או מה שתוכלו להעלות על דעתכם.
אחרי שהבנתם שהקהל שלכם יכול להיות ספציפי עד כאב, תתחילו לעבוד ולייצר תכנים בהתאם לאנשים הספציפיים. זה יכול לקחת הרבה זמן ולהעלות הרבה כסף עד שאתם משיגים את האנשים שאתם הכי רוצים. אבל תזהרו, מהרגע שעולים על דרך המלך, אין דרך חזרה.
מה לעשות מהרגע שהבנו מי קהל היעד שלנו?
הסוכנות שלי תעשה איתכם את התהליך הבא:
- מה המוצר או השירות שנקדם, ונגדיל את התודעה והמכירות שלו?
- אוואטר: מי קהל היעד למוצר הזה? ולמה דווקא הוא, ולא אחר? האם יש לנו כמה קהלי יעד? (קהל היעד הוא בטוח לא "כולם", ואם כן – תבדקו את עצמכם).
- מי קהל היעד שהכי רוצה לשלם עבור המוצר הזה, מבין הקהלים הפוטנציאליים?
- מהן המדיות בהן קהל היעד נמצא בהן? (הסעיפים הראשונים עליהם הרחבתי)
- כתיבת, עיצוב והעלאת אותם מסרים שקבענו מראש שמתאימים לקהל היעד.
- בניית \ שדרוג הנכסים הדיגיטליים של החברה, עיצובית ופונקציונלית.
- כמובן, שיווק במדיות בהן אותו קהל יעד נמצא, עם המסרים הנכונים.
רוצים שאעשה את זה בשבילכם?
לשווק מוצר חדש בשוק יכול לגרור כאב ראש בינוני עד עצום. במיוחד לשוק שעוד לא מכיר אותו, באחוזי רווחיות לא כל כך גבוהים. אני יכול לעשות את זה במקומך ולשים מולי את היעדים הכי חשובים עבור הפרויקט שלכם.
הצוות שלי ואני נותנים שירות לחברות וארגונים בדיגיטל – שיווק ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים. רוצים להשיג יעדים נוספים? דברו איתי בטלפון 077-8040280 או קבעו פגישה ישירות ביומן https://meet.alai.co.il