חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קמפיינים ממומנים

במאמר הבא אסקור את הפלטפורמות המרכזיות לקמפיינים ממומנים ברשת, כולל טיפים להצטרפות לכל רשת כזו. הצטרפו אלי ותבינו גם מדוע אנחנו מבצעים קידום ממומן ברמה הגבוהה ביותר בנמצא.

במאמר הבא אסקור את הפלטפורמות המרכזיות לקמפיינים ממומנים ברשת, כולל טיפים להצטרפות לכל רשת כזו. הצטרפו אלי ותבינו גם מדוע אנחנו מבצעים קידום ממומן ברמה הגבוהה ביותר בנמצא.

את הפלטפורמות אסקור דרך המחזור שלהן, מהגדול – לקטן. כמובן, מדובר על שנת 2022, שיצאו כבר דו"חות מסודרים בנושא.

גוגל אדס – 225 מיליארד דולר

עוד מעט תראו גם את פייסבוק ואת היתרון המשמעותי (כמעט פי 2) שיש לגוגל על פייסבוק. הסכום הנ"ל כולל גם את יוטיוב. גוגל מבוססת דאטה אמין במיוחד, כי היא גם נותנת שירותי מייל ומנהלת את דפדפן הגלישה שלכם, ובנוסף רואה אילו סרטונים אתם רואים ולאן אתם מנווטים. הם מקבלים נתונים בלייב. כן, גם כשאתם נמצאים בחלון גלישה בסתר (אינקוגניטו). זוהי הסיבה מדוע גוגל כל כך עדיפה על האחרות, כי היא נמצאת בכל מקום.

גוגל נותנת שירות בכמה מישורים:

  1. מודעות חיפוש.
  2. מודעות שופינג (גם מבוססות חיפוש).
  3. מודעות באנרים.
  4. מודעות יוטיוב.
  5. קמפיינים משולבים למיניהם.
  6. בקרוב [נכון לכתיבת שורות אלה עדיין לא זמין] – קמפיין WAZE.

כמו שאתם מבינים, גוגל רק מחפשים איפה להיות ומה לעשות, ומזלנו שהפלטפורמה הזו היא בסדר הגודל העליון שלנו. זו הפלטפורמה המהימנה ביותר, שנותנת שירות מצוין וממש מסייעת להגיע להישגים עבור הלקוחות. כל דולר בזכות.

כל הצוות המקצועי שלנו עובר הסמכות בגוגל אדס, כדי שיכיר בדיוק את השאלות וירכוש ניסיון מעשי עוד לפני כל קמפיין. זה כמובן בנוסף להכשרה המחמירה במיוחד במשרד שלי, שכוללת ימים של סמינרים והצטרפות לקורסים שאני מעביר באקדמיה.

פייסבוק – 117 מיליארד דולר

זה כמובן כולל את ווטסאפ (שבונה עוד ועוד אפיקי פרסום תוך כדי שאנחנו מדברים) ואינסטגרם. פייסבוק מול גוגל מבצעות "מלחמה" ורוצות לרשת את אפריקה באינטרנט, לתת טלפונים לאנשים, כדי שהם יוכלו לגבות על זה כסף במודעות. ככל שמקבלים זמן מסך גדול יותר והאנשים 'מבושלים' יותר לרכישה, כך אפשר גם לדרוש מהמפרסמים יותר כסף.

פייסבוק [והאחות הקטנה, אינסטגרם] מאפשרת פרסום ב:

  • ב"אוסף החדשות", קרי פוסטים.
  • סטוריז.
  • מארקטפלייס בפייסבוק.
  • מאמרים מיידיים ובאנרים שהטמיעו באתרים מראש.
  • קבוצות בפייסבוק.
  • ווטסאפ – במקומות ייעודיים שנכון לכתיבת שורות אלה, לעתים מופיעים ולעתים לא.

זו הפלטפורמה ממנה צמחתי. בסוף 2007, כשפייסבוק הגיע לישראל, נרשמתי וישר התחלתי לבצע ניסויים. הייתי עד וחלק מהשינוי של הפרופיל הישן ל-Timeline ב-2009. התעסקתי עם דפים עסקיים וקבוצות כחלק מיוזמות שהקמתי, ובמאי 2016 הקמתי את הסוכנות שלי. רוב הידע שלי היה מבוסס על ניסיון ועמל רב, כמו גם הקורסים שעברתי בזמנו, כדי לקבל הכשרה מקצועית ותעודה. מניסיון, שום דבר לא מחליף את הניסיון הרב, ואני גאה להגיד שאני בין הבודדים שיודעים איך מערכת פייסבוק חושבת.

מה אומרים עלי לקוחות שקיבלו ממני שירות?

בינג – 12 מיליארד דולר

מתחרה ישירה של גוגל. אנחנו לא מפרסמים שם, אבל מדובר על מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם, הפעם בחסות מייקרוסופט. החברה בבעלות ביל גייטס אחראית למוצרים נוספים ביניהם אופיס, ווינדוס וכל מה שאנחנו מכירים היום שהוא לא מקבוק או המערכות הפחות מוכרות כמו לינוקס. הם משתמשים במודל דומה לגוגל אדס, ומתחרים בעיקר בארצות דוברות אנגלית. האנשים שגולשים באינטרנט אקספלורר (אדג' של היום) עובדים עם בינג. הרבה תוכנות "הופכות" את עמוד הבית לבינג – תופעה שמתרחשת בדרך כלל באוכלוסייה המבוגרת יותר.

למי שרוצה להופיע לכל החיפושים וספציפית לאוכלוסייה שפחות מבינה במחשבים במינימום עלות בישראל – זו תהיה דרך יצירתית במיוחד. אם מדובר על חו"ל, גם שם יכולה להיות פעילות מעניינת, וכדאי לבדוק את זה כערוץ.

טיקטוק – 10 מיליארד דולר

האחות הקטנה כבר חצתה את רף ה-10 מיליארד דולר השנה (2023) ועושה רושם שהיא פה כדי להישאר. בזמן שסנאפצ'אט ירדה מגדולתה בגלל הנכונות של פייסבוק להכניס סטוריז לפייסבוק ואינסטגרם (וגם ווטסאפ, בסטטוסים), טיקטוק עלתה על הדרך לייצר ממשק פרסום יחסית נוח (שהתחיל בתור הממשק של פייסבוק), שמסתנכרן עם גוגל אנליטיקס. מעניין במיוחד ומרים גבה לגבי שיתופי הפעולה שהם מצליחים לייצר בעצמם.

למרות זאת, טיקטוק לא נתפסת כפלטפורמה של פרסום ממומן וגם נתפסת כפלטפורמה עם צנזורה יחסית נמוכה. הגולשים שם נמצאים המון זמן, ובדרך כלל מעורבים במיוחד, בזכות שיטת הנדל"ן שיש באפליקציה עצמה (קשב טוטאלי לסרטון אחד שעובר על כל המסך). ה-Reels הרבה פחות מוצלחים בזכות המוכנות של טיקטוק לתגמל יוצרים שלא משתמשים בפרסומים ממומנים, כדי שעוד אנשים ייכנסו לפלטפורמה עצמה. מהלך חכם. אנחנו כמובן מבצעים פרסומים בטיקטוק בהתאמה אישית.

68% מהעסקים עוזבים את חברת השיווק שלהם תוך חודש בגלל פער בתוצאות
לכן הם נמצאים בלופ אינסופי של החלפת חברת דיגיטל, ייאוש ותסכול.
רוצה להכיר את חברת הדיגיטל שזמן הלקוחות הממוצע שלה גבוה?

לינקדאין – 6 מיליארד דולר

פלטפורמת ה-B2B הטובה וכנראה המוכרת ביותר בעולם. משמשת בעיקר למציאת עבודה, ליצירת קשר עם ברגי מפתח בארגונים, פרסום משרות והשגת מידע עסקי על פעילויות. בזמן שאתם תראו אנשים מסוימים מצניעים פרטים מגוגל ופייסבוק, בלינקדאין השיטה אחרת (וזו הסיבה להצלחה שלה): היא מעודדת אתכם להציג כמה שיותר מידע כדי שתוכלו להגיע לחיפושים ולעניין את הקשרים (חברים) שלכם. זו הרשת היחידה שאומרת לכם: תשימו עוד פרטים על העיסוקים שלכם, ואנחנו נדאג שימצאו אתכם יותר.

אחרי התמריץ, לינקדאין גם מתהדרת באמצעי פרסום שונים ומגוונים:

  1. קידום ממומן בלינקדאין: פרסומות בפיד ובסטוריז של לינקדאין.
  2. פעילות "אורגנית" – עבודה עם המגייס (RECRUITER) או מנווט המכירות (SALES NAVIGATOR). שמות שבתרגום חופשי לעברית יוצאים קצת מוזרים, אבל כלים פנטסטיים לבעלי חברות ואנשי מקצוע ייעודיים.

אם החברה שלכם מחפשת קשרים ספציפיים ואנשים מיוחדים בעולם העסקי, זוהי הרשת שלכם. באנקדוטה קצרה: לקוח שלי פעם ביצע רילוקיישן בגלל הצעת עבודה שקיבל מלינקדאין. היום הוא גר בפורטוגל. כמו שאני אומר: "עסקה מפייסבוק תעשה לך את היום, מגוגל את השבוע, ומלינקדאין אולי את החיים".
אני מבצע קמפיינים בלינקדאין במקצועיות רבה, מוזמנים לעקוב אחריי בפרופילים שלי:

טוויטר – 4.7 מיליארד דולר

איילון מאסק רכש את טוויטר לפני כשנה (נכון לכתיבת שורות אלה) והפך אותה לפלטפורמה שכמעט ולא מנתרת תכנים. אולי הוא מתכנן שיתוף פעולה עם המוסד, ה-CIA ודומיהם, כדי שיהיו לו מלא נתונים והוא יכול למכור אותם, והיום מדובר באצטלה של "חופש ביטוי". בכל מקרה, מערכת פרסום מעניינת ומורכבת, בדרך כלל טובה לאנשים שעוקבים אחרי אנשי תקשורת ומדיה, חולי פוליטיקה וחובבי השתלחויות הדדיות. אנחנו מפרסמים שם, אבל כעיקרון אני פחות נמצא בפלטפורמה.

סנאפצ'אט – 4.6 מיליארד דולר

מי זוכר שפעם מארק צוקרברג הציע לסנאפצ'אט מיליארדים לרכוש אותה בשביל סטוריז? אז פעם חשבתי שהסיפור שלהם נגמר טוטאלית, אבל הם רשת שהחזיקה במהלך הזמן, ולמרות שגדלה בענק בשנים הראשונות, הגדילה האטה והם יחסית התייצבו. הם המציאו את הסטוריז, וכששולחים הודעה – היא נעלמת, בדומה לפונקציה שיש בווטסאפ. אז הזהרו לגדול יותר מדי, או שצוקרברג ייקח מכם רעיונות. בכל מקרה, סנאפצ'אט מתהדרת במאות מיליוני משתמשים וחלקם פעילים חלקית. אפיק פרסום מעניין במיוחד למי שרוצה לכוון את הפרסום לאנשים יותר פרטיים, לחילופין סוטים. האפליקציה מוכרת בעיקר בארה"ב.

רוצה לדעת כמה כל ליד/מכירה תעלה לך?
93% מהעסקים יכולים לקבל תוצאה טובה יותר ממה שקורה כרגע!

פינטרסט – 3 מיליארד דולר

פלטפורמה לאומנים ולרעיונות. כדאי לנסות לבדוק לגבי הטמעת רעיון עיצובי או גימיק שיווקי שם. הכל סופר-ויזואלי, ולא נותן אפשרות לנסות אחרת. ממליץ בחום להכנס לפלטפורמה ולשוטט שם כדי להשיג רעיונות יצירתיים לעבודה שלכם. מומלץ פחות בעולם עריכת הדין, חשבונאות ודומיהם.

יאנדקס – 2.5 מיליארד דולר

נכון לכתיבת שורות אלה, אנחנו לא מבצעים פרסום ביאנדקס, אבל היו לנו כמה שיחות ובדיקות התכנות יחד איתם. מדובר על פלטפורמה מבוססת חיפוש, בדומה לגוגל, ובעיקר מתמקדת בדוברי רוסית באופן ספציפי ויוצאי בריה"מ כהכללה. 

ממה שהתרשמתי עד כה, אין מערכת פרסום אוטומטית, וכל פרסום עובר אישור ידני. תחשבו שלצורך העניין כמה אנשים חולים במשרד, לחילופין במלחמה (משהו שיכול לקרות בעולם המלחמה של רוסיה-אוקראינה) והנה אתם יושבים עם קמפיינים שאמורים להשפיע על ישראלים ולא עובדים. מבאס, נכון?

טאבולה (1.4 מיליארד) ואאוטבריין (מיליארד)

הרשתות הראשונות שלא נותנות כמעט כלום לגולש ולמפרסם. אין להן גישה ליוזרים או לדאטה, אבל היא מציגות פרסומות במחירי בדיחה במונחים של עלות לחשיפה ואפילו גם עלות לקליק. אם יש לכם הצעה שלא יכולה לחכות ולשמוט לאנשים את הלסת, ואתם לא רוצים להתעסק בתגובות וביח"צ בפייסבוק, באינסטגרם וברשתות השונות, טאבולה ואאוטבריין יכולות לעניין אתכם.

מייצרים תוכן מעניין באתר שלכם ונהנים מטראפיק יחסית זול. אבל ההצעה צריכה להיות שוברת-שוק, סופר-משתלמת, בשביל שייקחו אותה. אלא אם אתם מנסים לצבוע קהל לקמפיין הבא בגוגל אדס או בפייסבוק, וגם בדברים הנ"ל הפלטפורמות האלה יכולות לסייע. מדובר על המודעות שנמצאות אחרי, בצד ולפני מאמרים שונים ברשת. כל המגזינים, הערוצים והעיתונים הגדולים בעולם מפרסמים בשתי הפלטפורמות הנ"ל.

אני מזמין אתכם לשפר את הסיכויים שלכם לעמוד ביעדים, לשפר את ההכנסות למחלקה ולהגדיל את החשיבות של הפעילות שלכם בחברה. הצוות שלי ואני פה לייעץ ולעזור. לקבלת שירות בהתאמה אישית, השאירו פרטים בהמשך העמוד.

מעוניינים לשמוע עוד על קמפיינים ממומנים
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם: