קידום ממומן בגוגל הוא שיטת שיווק שיכולה לעשות פלאים לעסק, לשפר משמעותית את ההכנסות שלכם, להזרים לאתר שלכם תנועה בהתאם לצרכים ולקיבולת של העסק וכל זאת בקלות, מהירות, פשטות, תוך הבטחת רווחים ברמת ודאות גבוהה יחסית.
כדי שכל הטוב הזה יתרחש בעסק שלכם, חשוב להבין האם העסק שלכם מתאים לתצורת השיווק של קידום בגוגל אדוורדס.
כיצד תדעו אם כדאי לכם להשקיע בקמפיין פרסומי בגוגל ולפרסם את העסק שלכם במנוע החיפוש הגדול בעולם?
אספתי עבורכם 6 קריטריונים שיקבעו האם התשובה במקרה של העסק שלכם היא כן או לא. כל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט להמשיך לקרוא.
קריטריון מספר 1: אתם משווקים במשיכה ולא בדחיפה
כדי שקמפיין קידום בגוגל אדוורדס יסייע לעסק שלכם, על העסק שלכם לפעול בנישה בה לקוחות מחפשים אתכם.
אם אתם מספקים מוצרים או שירותים לקהל הלקוחות שלא מודע לקיומם,
גוגל הוא לא המקום הנכון בשבילכם לפרסם בו. פרסום במנוע החיפוש מתאים לעסקים שמספקים שירותים מוכרים, כאלו שהגולשים יוזמים את הרכישה שלהם בעצמם ולא מחכים לקבל הצעות שיווקיות כאלו ואחרות.
עסקי החירום השונים, למשל, הם דוגמה טובה לנישה בה לפרסום ממומן יש ערך גדול. פרסום של מנעולן עבור מי שלא מחפש כרגע מנעולן היא דרך מצוינת להבטיח שתקציב השיווק שלכם יבוזבז בצורה לא אפקטיבית.
קריטריון מספר 2: אתם עסק חדש
אם אתם עסק חדש ורוצים ליהנות מהכנסות כאן ועכשיו, ערוץ הקידום הממומן בגוגל הוא מצוין עבורכם.
בתהליך קידום אורגני של אתר אינטרנט, גם בתחומים לא תחרותיים, לוקח חודשים כדי להבחין בתוצאות.
כמה חודשים? זה תלוי בין השאר בפעילות של המתחרים ובעדכונים מעת לעת של מנוע החיפוש עצמו. אם אתם עסק חדש שצריך תנועה ישירה ומיידית של גולשים כדי לשרוד ולנהל את תזרים המזומנים, התחילו בערוץ הקידום הממומן, גם אם התכנון שלכם להמשך הוא לקדם את האתר אורגנית.
קריטריון מספר 3: יש לכם תקציב מוגבל
בהמשך לקריטריון הקודם- הרבה פעמים מגיעים אלינו לסוכנות לקוחות שמחפשים פרסום אפקטיבי מיידי להכנסה מהירה של לקוחות חדשים.
לקוחות כאלו, המוגבלים תזרימית, אני מכוון ללא שהיות לא לבזבז זמן על קידום אורגני, אלא ללכת על קידום ממומן בכל הכוח.
ישנם לא מעט עסקים שמתחילים בקטן, מקמפיין קידום בגוגל אדוורדס, ובעזרת הפעילות הנכונה מצליחים לגייס תקציב להמשך הפעילות, גם באורגני ובאפיקים נוספים.
קריטריון מספר 4: אתם פועלים בנישה חדשה
גם עסקים ותיקים ומנוסים מעדכנים אחת לכמה זמן את הפעילות העסקית שלהם, פותחים וסוגרים ערוצים ומוצרים ועושים שינויים בתהליכי העבודה והמכירה.
יש עסקים שפועלים בתחום חדש המעוניינים לבצע ניסוי וטעיה בתחום, ללמוד ולהסיק לגבי הכדאיות של שיווק השירותים שלהם בנישה החדשה. קידום ממומן הוא דרך מצוינת לעשות זאת ולבחון נישות חדשות.
קמפיין קידום ממומן מאפשר לכם להעריך אם יש תנועת חיפוש בנושא, מתי היא מתקיימת, מה מאפיין אותה, האם למוצר או לשירות שאתם מספקים יש ביקוש אמיתי בשוק, האם הוא מתאים לצרכי המשתמשים ועוד.
קידום בגוגל אדוורדס – קריטריון מספר 5: אתם עסק זמני
אם הקמתם עסק מתוך ההנחה שהוא זמני וייסגר בתקופה הקרובה לאחר שתשיגו את היעדים שהצבתם לעצמכם, אין טעם להשקיע בקידום אורגני לעסק. במקרה זה, הערוץ המועדף עליכם הוא קידום ממומן בגוגל.
דוגמאות לעסקים כאלו יש בלי סוף: מוכר מוצרים של חיטוי לידיים (אלכוג'ל) שרוצה "לעשות קופה" בתקופת התפרצות נגיף הקורונה ולאחר מכן להמשיך הלאה לעסקים אחרים;
שירות הסעות לתיירים שמגיעים למדינה לצפייה באירוויזיון, וכדומה.
פרסומים זמניים כאלו ואחרים, צפויים להכניס לעסק הרבה יותר כסף מאשר העלות הכוללת שלו על ידי שיווק בקידום ממומן.
קריטריון מספר 6: אתם פועלים בנישה שסומכת על תוצאות קידום ממומן
תוצאות ממומנות נחשבות, במידה מסוימת, לתוצאות מהימנות פחות מאלו של תוצאות אורגניות המופיעות במנועי החיפוש.
הסיבה לכך ברורה: בעוד שבתוצאות האורגניות מנוע החיפוש – שנחשב לגורם אובייקטיבי – הוא זה שקובע אילו תוצאות יופיעו ואילו לא, על בסיס מגוון רחב של פרמטרים, הרי שבקידום ממומן כל מה שנדרש הוא בנייה של דף נחיתה איכותי ותשלום על קידום מודעה.
למאפיין זה של מהימנות גבוהה יותר של תוצאות הקידום האורגני יש השלכות על עסקים שמתאימים להשקיע בקידום ממומן. עסקים שדורשים סמכות, ותק, מותג עם ערך מוסף ייחודי, סביר להניח שישקיעו יותר בקידום אורגני. לעומתם, עסקים המבוססים על זמינות השירות, או שמוכרים מוצרי מותגים בלי ערך מוסף ייחודי על פני המתחרים, יכולים לעשות שימוש בערוץ הקידום הממומן וליהנות מתוצאות טובות.
טיפ חשוב ממני אליכם לסיום
קידום בגוגל אדוורדס יכול להתאים גם לעסקים שלא צוינו כאן בפירוש. אם אתם מרגישים שאתם מעוניינים להגדיל את התנועה לאתר שלכם באמצעות פרסום ממומן במנועי החיפוש, תמיד תוכלו לבצע תהליך של ניסוי וטעיה. אחרי הכל, על ניהול קמפיין כזה, יש לכם שליטה מלאה.
קידום בגוגל אדוורדס – לסיכום:
ערוץ הקידום הממומן עשוי להיות ערוץ שיווק אפקטיבי מאוד לעסק שלכם.
רמת האפקטיביות שלו תלויה לא רק בתקציב ובנישה שלכם, אלא גם ביכולת לייצר מודעות הכוללות הצעות שלא ניתן לסרב להן, שיגרמו לקהל היעד שלכם להקליק.
מעוניינים בעזרה בניהול הקידום הממומן שלכם? השאירו לי הודעה בדף צור קשר ואחזור אליכם בהקדם.