מבין שלל הרשתות החברתיות שהשתלטו על חיינו בעשור האחרון, ועיצבו מחדש את התפיסה של איך חיינו אמורים להראות, אינסטגרם היא הרשת בה"א הידיעה שהשפיעה על המציאות: היא יצרה עליה בניתוחים פלסטיים כדי להיראות כמו בתמונות מפולטרות, צמחו בה כוכבי על, מדוגמניות ועד לחתולים מפורסמים והיא הפכה את האופן בו אנו מסדרים אוכל על הצלחת – לתופעה.
עם גל של תוכן חזותי ויזואלי ששוטף את הרשת, אין חדש בכך שזה המפתח לשיווק מצוין עבור מותגים.
כיצד משווקים באינסטגרם כדי להשיג את התוצאות הרלוונטיות לעסק שלכם? בשביל זה בדיוק יצרתי עבורכם את המדריך הבא, שכולל טיפים ועצות כיצד משתמשים באינסטגרם, איך מתפעלים את הערוץ שלכם ואיך משווקים את העסק באינסטגרם כדי להשיג יותר עוקבים ולהגדיל את הפעילות שלכם בערוץ.
שיווק עסקים באינסטגרם – פתיחת חשבון באינסטגרם
פתחו חשבון בפלטפורמה – כדי להשתמש באינסטגרם אתם צריכים שיהיה לכם חשבון. אם עדיין אין לכם, פתחו אחד כצעד ראשון, עם כל מה שצריך שיהיה בו, כאשר הדבר הראשון הוא תמונת פרופיל מתאימה לחשבון שלכם.
דגשים לתמונת פרופיל – אם אתם נרשמים עבור עסק, אני ממליץ שתמונת הפרופיל תהיה "אייקונית" או מייצגת את החברה. ברוב המקרים מדובר בלוגו של החברה. לאורך זמן, אנשים זוכרים סימנים חזותיים כמו אייקון שהוא בולט ומושך את העין.
כתיבת ביו – לאחר שסיימתם עם תמונת הפרופיל, עברו לכתיבת ביו (BIO) משכנע בפרופיל. אם המותג שלכם לא ידוע ומוכר, זהו החלק החשוב ביותר ביצירת החשבון שלכם. ספרו מהו השירות או מהו המוצר שאתם מציעים. אני ממליץ גם לעודד את העוקבים שלכם לשתף תוכן רלוונטי למותג שלכם על ידי שימוש בהאשטאג ספציפי. הוסיפו קריאה לפעולה, בין אם לתיוג תמונה או הורדת אפליקציה. השתמשו באימוג'ים ליצירת אווירה קלילה, ציורית וצבעונית. אתם יכולים להוסיף את הדוא”ל או פרטים ליצירת קשר.
כתובת URL – כעת הוסיפו כתובת URL לדף האינסטגרם שלכם. חלק זה חשוב כדי להניע את המשתמשים שלכם לרכוש כמה שיותר ככל האפשר. האתר שלכם צריך להיות המקום שיקדם פעולה זו. וודאו שהאתר שלכם ידידותי ורספונסיבי לניידים, כי רוב התנועה באינסטגרם מתרחשת מהטלפון הנייד.
איך תפיקו את המירב מאינסטגרם?
לאחר שיצרתם חשבון באינסטגרם, יש כמה דברים פשוטים שאתם יכולים לעשות כדי להגדיל את החשיפה למותג שלכם, לעודד מעורבות רבה בקרב הצרכנים שלכם וליצור מכירות אונליין.
המטרה שלכם כאן היא ליצור קהילה באינסטגרם שתייצר תוכן מעורר השראה ומעורר שיח, כזה שימשוך את תשומת הלב של קהל היעד שלכם.
שיווק עסקים באינסטגרם – ויז'ואל מוצלח לאינסטגרם מוצלח
אחד הדברים החשובים בפלטפורמה זו היא לדעת איזה סוג של תמונות יעזור לכם להשיג תוצאות וליצור ערוץ מוצלח. לאחר מחשבה, תצטרכו לעלות תמונות שייצרו עניין וימשכו קהל חדש. אינסטגרם מציעה לכם כמה אפשרויות כאשר אתם מעלים פוסט לפלטפורמה:
התוכן הסטנדרטי ביותר באינסטגרם הוא תמונה רגילה. זוהי תמונה אחת שנמצאת בפיד שלכם.
זו היתה האופציה היחידה כשאינסטגרם רק התחיל, אבל מאז הפורמטים של התוכן השתנו ורבו. עכשיו אתם יכולים לשתף קטעי וידאו באינסטגרם ישירות לפיד. אתם יכולים גם להעלות וידאו בשידור חי (LIVE), לשתף סיפורים (סטוריז) באינסטגרם כמו ב-Snapchat או להעלות תמונות וסרטונים מרובים בבת אחת כמו בפייסבוק.
כדי להשתמש בפורמטים אלו בצורה נכונה, חשוב להתחיל עם הבנה של קהל היעד שלכם. בנוסף, עליכם לחשוב על הסיפור או המסר שהמותג שלכם מנסה להעביר. אחרי שתעשו זאת, אמורה להיות לכם הבנה יותר ברורה של קהלי יעד אופציונליים למותג שלכם.
לדוגמא: אם הקהל שלכם הוא קהל קומיוניקטיבי, האוהב לענות על שאלות או על סקרים, השתמשו בויזואל בולט שמעורר תגובתיות. למשל:
איכות הויזו'אל
נכון שיש באינסטגרם הרבה תמונות באיכות ירודה, אבל רק מי שיוצר הרבה תוכן ויראלי, מקורי ואיכותי – מצליח ליצור מעורבות רבה באינסטגרם.
כמותג, חשוב שתתמקדו באיכות החזותית ולחשוב מנקודת מבט של חוויית משתמש. אתם רוצים ליצור תכנים חזותיים שיהדהדו עם הקהל שלכם ברמה הרגשית. כך תגרמו להם לאהוב את הפוסט, ואולי אפילו לשתף אותו.
איזה סוגי תוכן כדאי לשתף באינסטגרם?
כדי לבצע שיווק עסקים באינסטגרם בצורה מוצלחת, היעזרו בסוגי התוכן הבאים:
- פרסום תמונות במדיות חברתיות תמיד היו דרך קלה למותגים ליצור חיבור עם הקהל. הכוח בשימוש חזותי בשיווק יוצר גישה יעילה מאוד לתקשורת עם הצרכנים.
- העלאת סיפור תגובתי ממותג (Reactive Storytelling) היא דרך נוספת לשיווק עסקים באינסטגרם. סיפור ריאקטיבי הוא שילוב של רעיון מוצלח יחד עם מסר שיווקי משכנע. כשאתם משתמשים בסוג זה של תוכן, אתם יכולים למנף את ה’אמת האנושית’, אירוע או תובנה ייחודית, כדי לקבל משוב מיידי מקהל היעד שלכם.
- שיווק באינסטגרם באמצעות שימוש ב-Meme או ממים הוא דרך שלישית. מדובר ברעיון מגניב שמופץ בצורה ויראלית וזוכה לפרשנויות שונות. הפורמט יכול להיות תמונות, צילומים או ציורים שמביעים רעיון מסוים, לרוב בתוספת טקסט קצר ומצחיק.
זוהי דרך קלה ליצור באזז ולהצית שיחה על המותג שלכם.
- אתם יכולים להעלות סטורי שמבוסס על תרבות פופ. בין אם מדובר בסדרת להיט חדשה באינטרנט שחיקתה את Game of Thrones (ושמה – Game Of Zones) או באלבום חדש של ג’סטין ביבר, תרבות הפופ היא כוח מניע לצרכי תקשורת וצרכנים. מינוף תרבות הפופ היא הזדמנות מצוינת למותגים לפרסם באמצעות אינסטגרם. זוהי דרך קלה להתחבר עם הקהל שלך ובהחלט ייצור מעורבות גבוהה לפוסט. קראו עוד על פרסום סטורי באינסטגרם.
- העלאת תוכן "מאחורי הקלעים" מאפשר להראות את הפעילות הפנימית של הארגון/המוצר שלכם. בימים אלו אנשים מחפשים שקיפות פנימית של מותגים, כזו שמאפשרת להם לראות את הדברים בנויים או מה בדיוק נעשה בתוך הארגון שאתם מציגים.
בעידן שלנו, כולם רוצים לדעת הכל. לכן אני ממליץ בחום להעלות תוכן שמסביר איך המוצר מיוצר, הסבר על השימוש בו ועוד. - ציטוטים בעלי השראה ומוטיבציה רלוונטית לנושא שתעלו יכולים להצית רגשות בקרב הלקוחות או קהל היעד שלכם והם דרך אפקטיבית ביותר לקבל לייקים, הערות, שיתופים וכל סוג של התחברות למותג שלכם.
מחקרים מראים שככל שהרגש חזק יותר, כך הסיכוי שהמשתמש הסופי יגיב לתוכן שהצית את התגובה הרגשית גדול יותר. לכן, אני ממליץ להוסיף ציטוטים לתוך העדכונים שלכם וכך לעורר רגשות של השראה ומוטיבציה בקרב קהל היעד שלכם. המפתח הוא לזהות אילו ציטוטים יוכלו להדהד עם הקהל הספציפי שלכם.
לסיכום: כעת כשאתם יודעים איך להתחיל להשתמש באינסטגרם כדי להשיג את המטרות העסקיות שלכם, אני מזמין אתכם להתנסות בסוגי הפוסטים השונים, תוך שמירה על הטיפים החשובים בהם עסק מדריך זה, ולבנות בהדרגה את המותג שלכם בפלטפורמה.
רוצים עזרה מקצועית בשיווק ושיווק עסקים באינסטגרם? דברו איתי.