החלק הראשון בקידום מלון באינטרנט
מחקר עצום. לבדוק את כל המלונות בסביבה, מה הם עושים, איך הם מתנהגים, מי קהל הלקוחות שלהם, איך הם מדברים. אני גם הייתי ממליץ לעשות "מחקר מילות מפתח שכונתי", נקרא לזה ככה. המלונות המצליחים נמצאים גבוה באתרי בוקינג, הכנסו, תראו את הדירוג שלהם ואז תוכלו לפענח מהי השפה שהם פונים איתה ללקוחות. קחו את המלון שהכי קרוב אליכם מבחינת תדמיתית ותנסו לראות מה מהערכים תואם את שלכם.
בחינה מקדימה של התפוסה במלון
מה אתם רוצים שהאינטרנט ישיג בשבילכם? מלון דירות בתל אביב פנה אליי כדי שאעזור לו לחסוך את העמלה המוגזמת של אתרי ההזמנות (18%). מדובר במלון בוטיק, איכותי, כיפי ומתאים לתיירים. אחרי בדיקות מעמיקות, החלטתי לא לקדם אותו. יש לו 4 חדרים ולא הרבה שיתופי פעולה בסביבה. הדירוג שלו במנועי החיפוש של אתרי ההזמנות גבוה והוא ב-97-98% תפוסה. העצה היחידה שלי אליו הייתה: תעלה מחירים כדי שתרוויח יותר.
אחרי הבדיקה, פנו אל הערוצים השיווקיים הנכונים
אם למלון שלכם יש תפוסה גבוהה יחסית והרבה חיפושים בגוגל – אז קיבלנו את האינדיקציה לעבוד עם גוגל אדוורדס כדי לעקוף את אתרי ההזמנות (כי אתם עובדים עם האתר הרשמי שבבעלותכם). נוכל לחסוך את העלויות של אתרי ההזמנות אם כשיחפשו אותנו, נוביל לאתר הרשמי שימכור את התאריכים עבורינו. זה חוסך, כמו שאמרתי, כמעט 18% מהעלויות, וככל שמדובר במלון גדול – ככה יותר מתקרבים ל-18% מכל הזמנה.
רגע, אני צריך שיווק למלון שלי, זה לא כזה פשוט
טוב, עצרתי. מה אם פחות מכירים את המלון שלכם? הוא חדש? עבר שיפוץ מאסיבי? זה בדיוק המקום של הרשתות החברתיות להיכנס לאקשן רציני. הייתי ממליץ לאפיין את הלקוח האופטימלי עבורכם: איש עסקים, זוג שאוהב להתפנק, חגיגות מסוגיהן ועוד. לשם כך, יש לי רשימה של חשבונות אינסטגרם שמתאימים להגדלת התפוצה של המלון שלכם בהתחלה. זה יהיה זול יחסית לערוצי שיווק אחרים.
רק אינסטגרם?
ממש לא. יש מגוון דרכים לשווק ללקוחות שלכם. למשל, יש לכם סרטונים שיווקיים שמתאימים לאתר שלכם? תטמיעו אותם באתר תחת מילות המפתח המתאימות. יש לכם עמוד באתר שנקרא "ספא", הטמיעו את הסרטונים של הספא שלכם שם. לאחר שהגולשים ביקרו באתר שלכם, יש לכם הזדמנות להמיר אותם ללקוחות. אתם שואלים איך? תוכלו לעקוב אחריהם עם באנרים באתרים אחרים שהם מבקרים בהם.
למלון שעבד איתי במשך למעלה משנה
צאו מחוץ לקופסא, חשבו כיצד אפשר להפוך את הלקוחות שלכם למעורבים? משיתוף סרטון / תמונות מהחוויה שלהם במלון ועד להבטיח שאם יוולד להם תינוק בדיוק 9 חודשים אחרי הלילה במלון, יקבלו הטבות ייחודיות.
עבדו עם מובילי דעת קהל
אז אחרי שאפיינתם את הקהל שלכם, בניתם נוכחות דיגיטלית ראשונית בפייסבוק, באינסטגרם, ביוטיוב, באתר שלנו ובעוד מקומות שנחשבים 'בנאליים' כדי רק להיראות ברשת, כדאי שמובילי דעת קהל מהתחום שלכם יביאו את המלון שלכם לפרונט. אם המלון שלכם מתאים לילדים, הפגשו עם רינת גבאי. המלון שלכם מתאים לאניני טעם? פנו אל אירה סימונוב. המלון שלכם בירושלים? לא חושב פעמיים ומשוחח עם חנן סביון וגיא עמיר, שכיכבו בסדרה שאטו גולן.