פרסום ממומן באינטרנט, קרוי על שם מודל התשלום הנפוץ PPC (Pay Per Click), ומטרתו להביא לידים לבעל העסק או להגדיל את כמות הכניסות לאתר שלו.
הפרסום מתבצע באמצעות מודעות הכוללות טקסט, מודעה מעוצבת או סרטון, על גבי שטחי פרסום במנוע החיפוש או ברשתות החברתיות.
הפלטפורמות המוכרות ביותר לפרסום ממומן הן:
- גוגל ויוטיוב ממומן.
- פייסבוק ואינסטגרם ממומן.
- לינקדאין ממומן.
- טאבולה/אאוטבריין.
בכתבה הנוכחית תגלו מה הם ההבדלים בין הפלטפורמות השונות המאפשרות פרסום ממומן, ואיפה לכם כמפרסמים כדאי לשים את הכסף. מוכנים? תכינו את הארנקים (:
פרסום ממומן באינטרנט דרך גוגל ממומן
גוגל היא פלטפורמת הפרסום הנפוצה ביותר לעסקים. ניתן למצוא שלל סוגי עסקים הנעזרים בפלטפורמה בצורה ממומנת בהם: אולמות אירועים, עורכי דין, חנויות, מעצבים, רופאים, סוכנויות שיווק ועוד ועוד. למעשה, כמעט כל בעל עסק שאנו יכולים להעלות בדעתנו ירוויח מפרסום בגוגל לאורך זמן או בתקופות שיא מסוימות (למשל בחגים).
כדאי לשים את הכסף בפרסום בגוגל כאשר אנחנו יודעים מי קהל היעד של העסק שלנו, וכאשר יש לנו ביטויי חיפוש רלוונטיים שאנו יודעים שאנשים רבים נעזרים בהם במטרה לחפש עסקים כמונו.
למשל, אם אנחנו חנות פרחים ואנחנו רוצים לפרסם בגוגל, נחקור אילו ביטויי חיפוש הם הרלוונטיים ביותר מבחינת הלקוחות שלנו:
פרסום בגוגל ככלי לשיפור המכירות
אם יש לנו עסק בו אנו מוכרים מוצרים או מציעים שירותים שונים, וברצוננו להעלות את נפח המכירות, הרי שפרסום בגוגל הוא בשבילנו.
רק כך נוכל להגיע לפלחי שוק שאיננו מגיעים אליהם בדרך כלל.
בנוסף, פרסום ממומן באינטרנט באמצעות מודעות גוגל יכול להביא הרבה יותר טראפיק (תנועה) לאתר שלנו.
טיפ קטן ממני: מחיר ההקלקה משתנה מקמפיין לקמפיין, וככל שיש פחות הקלקות, כך המחיר לקליק יהיה גבוה יותר (ולהפך- כשיש יותר הקלקות, המחיר לקליק יורד).
לכן, וודאו שמחיר ההקלקה עדיין ישתלם עבורכם.
עסקים מקומיים קטנים? פרסום בגוגל תפור עליכם
אם יש לכם עסק מקומי קטן, פרסום בגוגל אדוורדס יכול להתאים לכם כמו כפפה ליד, שכן הוא ממוקד למקום גיאוגרפי. המיקום יכול להופיע בשלל וריאציות:
בביטוי החיפוש עצמו (חנות פרחים בראשון לציון)
באמצעות פילוח לקוחות שנמצאים במקומות ספציפיים (למשל, לקוחות בערים מסוימות בארץ.
כאן תוכלו לקרוא עוד על פרסום בגוגל מיי ביזנס, וכיצד לרתום אותו לטובתכם.
פרסום ממומן באינטרנט דרך פייסבוק – כבר מזמן לא רק רשת חברתית
פייסבוק כבר מזמן לא רק רשת חברתית, אלא פלטפורמה עסקית לכל דבר ועניין.
אחד היתרונות הבולטים של פייסבוק, היא העובדה שגולשים נכנסים אליה לעיתים קרובות כדי "לגלול" בפיד שלהם ולהתעדכן בפוסטים ושלל דברים מעניינים חדשים.
פרסום בפייסבוק מתאים לבעלי עסק בכל תחום, והיא הפלטפורמה הטובה ביתר להעביר מסר פרסומי לפי קהל יעד.
המערכת תדע לאפיין את המשתמשים לפי גילאים, מין, תחביבים, העדפות, וכך להביא לכם תוצאות טובות יותר.
בנוסף, היא תוכל להציע לכם קמפיינים לפי מטרות שונות: קמפיין לגיוס לידים, קמפיין תנועה, קמפיין מעורבות, קמפיין צפיות בוידאו ומטרות נוספות.
האם כדאי לשים בפייסבוק את הכסף?
לדעתי האישית והצנועה, בהחלט כן.
הנה דוגמא שתסייע לי להמחיש לכם את העניין: נניח שחנות פרחים מעוניינת להגיע ללקוחות חדשים באזור שלהבצפון. על ידי פרסום ממוקד בפייסבוק, היא תוכל להחליט האם ברצונה לחשוף את המודעות רק לתושבי האזור לבעלי עסקים מאותו האזור. באמצעות הפילוח המדויק הזה, היא יכולה לחסוך הרבה מאוד כסף שהיה מתבזבז כאשר מפרסמים לקהל לא ממוקד.
פרסום ממומן באינטרנט באמצעות פייסבוק מתאים לכל בעל עסק שמעוניין לקדם את העסק או החברה שלו, ולהעלות את המודעות למוצר או לשירות שהוא מעניק.
עם זאת, הסתייגות קטנה.
לא הייתי מפרסם בפלטפורמה בעלי מקצוע כמו שרברבים או מנעולנים שאנו זקוקים לשירות שלהם באופן מיידי ובו ברגע.
פרסום באינסטגרם – תמונה שווה אלף מילים לפחות
אינסטגרם לא חתומה על שום פטנט, וגם לא מביאה עמה בשורה חדשה שלא הייתה ידועה לפני כן. אז מה היא בכל זאת כן עשתה? מינפה רעיון פשוט לכדי פלטפורמה עשירה – תמונה שווה אלף מילים, ויותר.
פרסום באינסטגרם מומלץ בעיקר עבור עסקים שמצטלמים טוב, ומגרים ויזואלית את הגולשים, כמו עסקים בתחום האוכל, עיצוב פנים, הקוסמטיקה, האופנה, תחום הלייף סטייל, צילום, תכשיטים ועוד.
מאז שפייסבוק רכשה את אינסטגרם אי שם בשנת 2012, הפרסום בפלטפורמה הפך להרבה יותר אפקטיבי עבור עסקים קטנים,
וכיום כולם מוזמנים ליהנות מיתרונות הרשת, בהם יכולת פילוח שוק, חשיפה לשלל סוגי קהלים, כפתורי קריאה לפעולה ועוד.
האם כדאי לשים באינסטגרם את הכסף?
כן, אך זה תלוי קמפיין.
שווה לקדם באינסטגרם כאשר אתם מעוניינים לפרסם מודעה פרסומית על אירוע מכירות, חשיפת קהלים נרחבים למבצע, או קמפיין המפנה לדף הבית שלכם כדי להגדיל את כמות העוקבים שלכם.
הקידום הממומן באינסטגרם מתבצע בשתי דרכים עיקריות:
- הגישה הקלאסית – פרסום באמצעות תשלום ישיר לאינסטגרם, באמצעות מערכת הפרסום של פייסבוק (אותו ממשק). כך בקמפיין שלכם תוכלו להגדיר מראש קהל יעד, תקציב, שעות פרסום ועוד.
- פרסום באמצעות ידוענים – גישה נוספת היא לפרסם באמצעות מובילי דעת קהל. כך לדוגמא, אם אתם חברה של אופנת גברים, תוכלו לשלם למוביל דעה שיעלה סטורי עם פריט שלכם.
פוטנציאל החשיפה במקרה זה הוא גדול מאוד, והמחיר? לרוב גבוה.תלוי במשפיען.
(בתקופה האחרונה המחיר משתנה, ולא גבוה כפי שהיה בעבר בגלל ירידה בהכנסות).
פרסום ממומן באינטרנט דרך יוטיוב
יוטיוב, היא פלטפורמת הסרטונים הגדולה בעולם, בעלת מיליארדי צופים – צעירים ומבוגרים כאחד.
האמת היא שישנן לא מעט פלטפורמות המאפשרות פרסום באמצעות סרטונים, אך פרסום ביוטיוב הוא ללא ספק המקום הטוב ביותר להתחיל בו.
היתרון המובהק של יוטיוב הוא שזו הפלטפורמה היחידה שתאפשר לכם להתחיל להתקדם במחיר הכי זול.
ברוב סוגי הקידום הממומן ביוטיוב, תצטרכו לשלם רק אם המשתמשים צפו בלפחות 30 שניות מהסרטון או במקרים שהסרטון קצר יותר – בכל הוידאו.
מה שהופך את הפרסום ביוטיוב לזול יחסית, ומתאים לעסקים שרוצים להרים את המודעות.
האם שווה לשים שם את הכסף?
פרסום ממומן באינטרנט באמצעות יוטיוב הוא כלי מעולה כשמעוניינים להגיע לחשיפה מירבית, לרוב כשמדובר במסע פרסום תדמיתי ומיתוגי או כמערך תומך לקמפיינים מכירתיים שרצים במדיות פרסומיות אחרות.
בדומה לאינסטגרם, אחת הדרכים האפקטיביות להציג את השירותים או המוצרים שלכם היא לשתף פעולה עם גורם משפיע. (על פי מחקר שביצע גוגל 60% ממנויי יוטיוב סומכים על דעתם של אושיות הרשת).
הצגת תכנים מתאימים בפני קהל של בעל השפעה, יכול להניב תוצאות מעולות הן מבחינת חשיפה והן מבחינת המרות.
פרסום ממומן בלינקדאין
לינקדאין היא רשת חברתית עסקית, שבה המשתמשים יכולים לפרסם לסקטורים ספציפיים: בראש ובראשונה כל מה שקשור לשיווק, אסטרטגיה וכמובן פרסום בין עסק לעסק, אך גם לתחומים בעלי אופי קרייריסטי כמו ענף הפיננסים, הנדל"ן, בנקאות, רואי חשבון, עו"ד, השקעות וכמובן כל מה שקשור לעולם ההשמה.
הפרסום בפלטפורמה יכול להיות מסונן לפי פרמטרים שונים ומתקדמים, כאשר המידע הנאסף על הגולשים כולל כבר את תפקיד המשתמש, היכן הוא עובד ומידע נוסף וחיוני שיכול לשמש את בעל העסק לצרכי סינון.
כך למשל, תוכלו לפרסם לסמנכ"לים שיש להם מעל 10 עובדים, או לעצמאיים שהם One man show בעסק שלהם, והכל בהתאם לפילטרים בקמפיין.
האם שווה לשים את הכסף?
אני ממליץ בחום. לא בגלל שיש לי אחוזים בלינקדאין,
אלא מפני שאחד היתרונות המובהקים של הפרסום בלינקדאין הוא היכולת להתחיל לפרסם גם מתקציבים נמוכים ביותר של כמה דולרים ביום, ולאחר מכן להעלות את התקציב בהתאם לצורך.
התמחור לפרסום בלינקדאין נגזר באופן ישיר מהגדרת מטרת הפרסום, הקהלים והמודל שבחרתם (מודל הקלקות או מודל חשיפות).
תוכלו לבחור כמה תרצו לשלם על כל ליד חדש, או להגדיר
מראש כמה תרצו לשלם ולינקדאין תשחק עם זה בהתאם לאופטימיזציה.
אם אתם רוצים לפרסם שירות עסקי B2B או להגיע עם מוצר מסוים לקהל של אנשים בעלי הכנסה גבוהה, זו הפלטפורמה עבורכם.
פרסום בטאבולה/אאוטבריין
פרסום ממומן בטאבולה או באאוטבריין, מאפשר חשיפה גבוהה של מודעות באתרי תוכן מובילים דוגמת גלובס, TheMarker, Ynet, Mako ואתרים נוספים, בעלות משתלמת ונמוכה יחסית.
מודעות פרסומיות אלו, יפנו את הגולש למאמרי תוכן עם מידע חיוני על מוצרים או שירותים רלוונטיים.
המודעות הללו מוצגות תחת כותרות כמו "מומלץ בשבילך" או "ברחבי הרשת", ומפנות לדפי תוכן או סרטונים מעניינים.
שיטת פרסום זו מתאימה מאוד לשיווק שמטרתו מיתוג וחשיפה, בשלב יחסית מוקדם בתהליך הרכישה כאשר הגולש מחפש מידע על שירות או מוצר ועדיין לא בשל לרכישה עצמה.
בהיבט זה, פרסום ממומן באינטרנט באמצעות טאבולה או באאוטבריין מתאים כאשר מעוניינים להחדיר לשוק מוצרים או שירותים חדשים, וכך להסביר מה הם, ומה היתרונות שלהם. בנוסף, שיטת קידום זו יכולה לסייע בקידום רעיון או מטרה, כדי לרתום קהלים לתמיכה ומעורבות.
האם שווה לשים שם את הכסף?
בהחלט כן, אבל אך ורק אם יש לכם תקציב גבוה. ניתן להריץ קמפיינים בתקציב של לפחות 10$ דולר ליום, כלומר, לא פחות מכ300$ לחודש.
בנוסף, בתקציבים נמוכים, מערכת ניהול הקמפיינים העומדת לרשות המפרסם היא מוגבלת מאוד.
במקרים רבים, וכך אני ממליץ בפועל, יש לבצע שימוש במספר ערוצים במקביל, בכדי לפגוש את הגולשים בשלב בו הם נמצאים בתהליך הרכישה.
בשלב הראשון, הגולשים יחשפו למידע בקמפיין של קידום תוכן, ולאחר מכן, כשהם מתקדמים לשלב מתקדם יותר במשפך השיווקי הם נחשפים לפרסום בגוגל או בפייסבוק.
לכן, אני ממליץ להיעזר בשירותים של חברת שיווק דיגיטלי, שמכירה את הערוצים השיווקיים השונים, ויודע לבנות אסטרטגיה שיווקית מנצחת שתתאים למטרות העסק ולתקציב העומד לרשותו.
לסיכום: בכתבה הנוכחית השתדלתי לפרט על הפלטפורמות הנפוצות ביותר לפרסום ממומן ברשת, ולסייע לכם לקבל החלטה מושכלת באיזו מהם כדאי לכם לפרסם.
אם אתם זקוקים לייעוץ נוסף, אתם יותר ממוזמנים לפנות אליי דרך טופס צור קשר באתר או דרך דף הפייסבוק.