fbpx

פרסום בגוגל ובפייסבוק

פרסום בגוגל ובפייסבוק | סער ברעם

גוגל ופייסבוק הן שתי פלטפורמות הפרסום העיקריות המוכרות והמובילות באינטרנט. עם זאת, הן שונות מאוד זו מזו:
בפרסום בגוגל, נציג את המוצרים והשירותים שלנו בהתבסס על מונחי חיפוש נבחרים. לקוחות המחפשים את מונחי החיפוש הספציפיים יוכלו להגיע אלינו.
בפרסום בפייסבוק לעומת זאת, אנחנו מציגים ללקוחות את המוצרים והשירותים שלנו, ללא הקלדת מונחי חיפוש רלוונטיים מצידם, אלא בהתבסס על פילוח מוכוון מראש-על פי תחומי עניין, גילאים, העדפות קודמות ועוד.

רוב העסקים מודעים לכך שהם חייבים להשקיע חלק מתקציב הפרסום לפחות באחת הפלטפורמות, כדי לגייס לקוחות חדשים ולשמור על הכנסות יציבות.
אם התקציב שלכם אינו מוגבל, מומלץ לנסות לשלב את שתי הפלטפורמות יחד.
באילו מקרים מומלץ להשקיע בפרסום בפייסבוק? ובאילו מקרים דווקא גוגל תהיה האפשרות המומלצת ביותר?
כל התשובות כולל דוגמאות רלוונטיות במאמר שלפניכם.

לפני הכל, האם חובה להשקיע בפרסום ממומן?

לא תמיד יש בכך צורך, אך בדרך כלל זה מומלץ מאוד.
השנה האחרונה לימדה אותנו יותר מתמיד, כי בעלי עסקים חייבים לתחזק נוכחות באינטרנט, לרבות במנוע החיפוש גוגל והרשת החברתית פייסבוק כדי לשמור על תודעת מותג יציבה מול הלקוחות שלהם.
פרסום ממומן מאפשר לעסקים לחשוף את המוצרים והשירותים שלהם, כאשר הגולשים יקלידו מונחי חיפוש רלוונטיים, או כאשר הם יגללו בפיד האישי שלהם.
כך כל עסק יכול להגיע ללקוחות פוטנציאליים על פי מאפייני קהל היעד שהזין מראש, ולהציע לו את המוצרים והשירותים שהוא משווק.
שתי פלטפורמות הפרסום עשויות להעניק למותג תמורה רבה, אף כשבוחרים לפרסם רק באחת מהן וקל וחומר כשמשלבים את שתיהן.

מודעת פרסום בגוגל לדוגמא

מטפלים בקריאות שירות מיידיות? פרסום בפייסבוק לא יעשה את העבודה

בעלי מקצוע שהפרסום בפייסבוק לא מתאים עבורם כלל וכלל, הם כאלו המטפלים בקריאות שירות מיידיות.
אם נוצרה נזילה בצנרת הבית ומים חדרו לקירות, או אם נתקעתם עם הרכב כי הלך המנוע, האם תגללו בפיד של פייסבוק בתקווה לאתר בעל מקצוע זמין, שיוכל להגיע למקום במהירות? ממש לא.
במקרים כאלו, תפנו אך ורק לגוגל בציפיה שיושיע אתכם מצרתכם.
מנעולנים, אינסטלסטורים, שירותי גרר ובעלי מקצוע דומים, שעיקר פעולתם היא טיפול בתקלות שירות מיידיות, חייבים לדאוג להקים מערך פרסומי בגוגל.
שיווק ממומן או קידום אורגני בגוגל, יאפשר לבעלי המקצוע הללו להופיע בפני לקוחות פוטנציאליים באופן מיידי, כאשר הם נזקקים לטיפול בתקלה.
אם אנחנו בעלי מקצוע מהתחומים הנ"ל, ובכל זאת בוחרים לפרסם בפייסבוק, תקציב הפרסום עלול להתבזבז על קהל יעד רחב מאוד, שיכלול את כולם – את הבלתי רלוונטיים והרלוונטיים כאחד – מה שאומר שחלק מצומצם מאוד מהקהל יתעניין בשירות שיש לנו להציע.

מודעה בגוגל נותני שירות

משווקים מוצרים ושירותים מוגדרים ומוכרים לעסקים? פרסום בגוגל מתאים עבורכם

הצלחה בפרסום שירותים או מוצרים לעסק, תלויה ביכולת של המפרסמים להגיע לאנשי המפתח הרלוונטיים בארגונים הזקוקים למוצרים או לשירותים הללו.
מקבלי ההחלטות יכולים להיות מנהלי לוגיסטיקה, מנהלי רכש, סמנכ"לים או אפילו המנכ"לים עצמם.
מדובר על קהל מגוון, אך עם כוונת רכישה מאוד ברורה ומדויקת.
הדרך הטובה ביותר להגיע לקהל כזה, שאין לו מאפיינים ברורים אך יש לו כוונה ברורה לרכישה היא באמצעות פרסום ממוקד בגוגל.
הצבת מודעות פרסום בדפי תוצאות לפי מונחי החיפוש הרלוונטיים, מאפשרים למפרסם לקבל חשיפה מול מקבלי ההחלטות בארגונים המתאימים, ברגע האמת.

משווקים מוצר או שירות נישתי וייחודי? לכו על פרסום בפייסבוק

עסקים המשווקים מוצרים בתחום נישתי מצומצם מאוד, בדרך כלל לא יקבלו מספיק פניות מגוגל.
רוב האנשים לא יחפשו את המוצר או השירות שלו בעצמם על ידי הקלדת מונחי חיפוש רלוונטיים בגוגל, ולכן שיווק ממומן בגוגל סתם יהיה בזבוז כסף וזמן.
לדוגמא: עסק המשווק קרש חיתוך מיוחד, שמאפשר לחתוך סלט בלי ללכלך באמצעות פטנט ייחודי. קהל יעד מאוד ממוקד נזקק למוצר שכזה, ורוב הסיכויים שהוא לא יחפש מידע על המוצר באופן פעיל.
מצד שני, מוצר או שירות כזה בהחלט עשויי לעניין אותו.
בזמן הגלישה בפייסבוק, הגולש נחשף לשלל מודעות המפרסמות מוצרים או שירותים כמו קרש חיתוך עם פטנט מיוחד, עגלת תינוק במבצע, שירות לבניית אתר או צימר בצפון. לכל השירותים הללו ניתן לחשוף גולשים מתעניינים, גם אם לא חשבו עליהם והתעניינו בהם מיוזמתם.

מודעת פרסום בפייסבוק לדוגמא

פרסום מוצרים לקניה מיידית – רק בפייסבוק

פרסום בפייסבוק עשוי להיות אפקטיבי עבור משווקים בכדי לחשוף את המוצרים שלהם בפני גולשי פייסבוק, במטרה לעודד אותם לבצע רכישה.
מחקרים רבים שבוצעו בשנים האחרונות בתחום הפרסום ברשת מצאו כי רוב הצרכנים שרכשו מוצרים אונליין עשו זאת רק לאחר שראו מודעות פרסום בפייסבוק. מדובר בקנייה אימפולסיבית (קניה המונעת ע"י דחף) שאופיינית למוצרים בשווי עשרות או מאות שקלים.
קניות של מוצרים יקרים ברשת הן שונות במעט, שכן אינן מאופיינות בקניה מהירה ורגעית.
צרכן שרוכש מוצר יקר בשווי כמה אלפי או עשרות אלפי שקלים, ירצה לקבל מידע רב ככל האפשר על המוצר או לבצע סקר שוק מעמיק בין ספקים, כך שעידוד לבצע קניה אימפולסיבית בפייסבוק למוצרים יקרים אינה הדרך הנכונה לשיווק.
ומה עושה מי שבכל זאת רוצה למכור מוצרים יקרים ברשת? ההמלצה היא לעבוד לפי משפך שיווקי. להגיע בהדרגה לגולשים הפוטנציאליים על ידי חשיפה הדרגתית, ולעבוד רק מול הלקוחות שמביעים עניין רציני במוצר למרות המחיר הגבוה.

מודעה בפייסבוק

מתלבטים היכן כדאי לכם לפרסם?

כסוכנות מקצועית לשיווק, שעבדה עם מאות בעלי עסקים וחברות מתחומים שונים, נוכל לסייע לכם לחלק את התקציב בצורה מושכלת בפלטפורמת השיווק המתאימה ביותר עבורכם.
בפגישת ייעוץ מעמיקה נאזין למטרות וליעדים שלכם, ונבנה יחד אסטרטגיית שיווק שתכלול את ערוצי השיווק הרווחיים ביותר עבור העסק שלכם.
צרו עמנו קשר כעת, לתיאום פגישת ייעוץ יסודית ומעמיקה על העסק.

מדריכי פרסום ושיווק נוספים שיעשו לכם סדר

לשיחה טלפונית איתנו
שתפו:

תוכן עניינים

פוסטים נוספים באותו בנושא
מנהל סושיאל

מהו מנהל סושיאל, מה הוא עושה ביום-יום? אז בניתי את המשרה של מנהל סושיאל עבורך, ומה אנחנו נותנים בסוכנות – כדי לאפשר לעצמך להבין מה

איש שיווק

האם איש שיווק הוא המענה לכל הצרות בעסק? ובכן, לא. אבל יש דברים שאנשי שיווק יודעים לעשות, וזה: לבנות תהליכים שיווקיים, להחליט מה הצרכן הולך

ניהול סושיאל

אחד המקצועות המתפתחים בעשור השני של המאה ה-22, ואחד המוכרים בעשור השלישי של המאה ה-22, הוא מנהל סושיאל. אז מה זה מנהל סושיאל, ואיך מצליחים

אסטרטגיה שיווקית

איך מייצרים אסטרטגיה שיווקית שמצליחה? מעבר לתבנית הנכונה, אין נוסחה מוצלחת לתחום מסוים. כמו שאשאל אתכם – איך מתמחרים מוצר? התבנית ידועה, אבל יש הרבה

Call Now Button