כשדיברתי על חשיפה במהלך קידום דף עסקי בפייסבוק בארגון "עסקים עושים עסקים" קבוצת הוד השרון, הרבה התפלאו לשמוע על המשוואה ה"נפלאה": עריכת פוסטים בפייסבוק = צניחה בחשיפה.
לכן הכנתי עבור בעלי עסקים גרף שמציגה את כמות החשיפה בפוסט ביחס לזמן בפייסבוק ועוזרת להם לגזור מספר מסקנות מרכזיות:
1. לעולם (!) לא עורכים פוסט ב-36 שעות הראשונות שלו באוויר. ממש תבחרו נקודה בגרף בה תרצו לפגוע בחשיפה שלכם. רוצים לבצע קידום לדף העסקי בפייסבוק? שחררו את הלחץ. מה גם, שתזמון ממש עוזר לפרסום פוסטים ולהוריד את הפאניקה. אז אני ממליץ בחום על תזמון, ושם אפשר לערוך את הפוסטים כמה שרוצים עד שהוא עולה.
פייסבוק אוהב אותנו ספונטניים וקלילי דעת. מכאן ל-
2. בוחנים כל פוסט. בקידום דף עסקי בפייסבוק שלכם כמה פעמים בעיון לפני שמפרסמים אותו, במיוחד אם אתם אנשים ששגיאות הכתיב הכי קטנות מפריעות להם. כמו שציינתי ב-1, תזמון ותכנון מונע אסונות. אז כדאי מאוד לתזמן ואז לבדוק את הפוסט יום או כמה שעות לפני, כדי לראות שהוא עדיין רלוונטי.
אולי גם הטלפון או המייל כתובים לא נכון. שימו לב.
3. אם ברשותנו עסק קטן, לא לירות על הקוראים הרבה תוכן. רק לאחר מכן, תבינו שרוקנתם את התחמושת שלכם ואין לכם איך לקדם את הדף העסקי בפייסבוק וליצור אינטראקציה עם אלה שעוקבים אחריכם. כלומר, תבדקו את עצמכם כמו שצריך לפני שזה קורה.
המטרה שלכם היא ליצור עם אותם אנשים שהקליקו לכם לייק מערכת יחסים ולקרב אותם לדף במהלך הזמן.
כשאתם מנתחים את הגרף, שימו את הנקודה שלכם על ערך ה"שעות" – זה ייתן לכם עוד יותר פרופורציה.