ברגע שגולש לוחץ על לינק למאמר בפייסבוק, הוא למעשה יוצא מכותלי הרשת החברתית ונכנס לאתר אחר וכך לא נחשף יותר למודעות של פייסבוק, אלא למודעות של אותו אתר.
פייסבוק רוצה שתהיו אצלה כמה שיותר. הם מפתחים המון גימיקים נוספים בשביל להשאיר אתכם אצלם.
בטח שמתם לב שאם אנחנו יוצאים מפייסבוק לכתבה כלשהי, אנחנו למעשה עדיין במעטפת של פייסבוק ועדיין יש לנו אופציות שיתוף נוספות.
הצעד המהפכני הבא של פייסבוק הוא Instant Articles, או "מאמרים מידיים".
מה זה INSTANT ARTICLE?
אתרים רבים נטענים לאט במובייל. מעל ל-3 שניות.
פייסבוק עלו על זה ונולד המאמר ה"מיידי". במקום שהגולשים "יסבלו" ויחכו 3 שניות ומעלה כדי לטעון כתבה במובייל, פייסבוק החליטו לארח את התוכן על השרתים שלה, בגרסה פשוטה ונקייה יותר, עם זמן טעינה של פחות משנייה.
המאמר המיידי הוא העתקה והתאמה של מאמר קיים באתר שלכם שיושב על השרתים של פייסבוק.
הראשונים לפיילוט היו אתרי תוכן ענקיים ולאט לאט ההשפעה התרחבה והצטרפו המון אתרי תוכן ואפילו כמה ישראלים.
איך מזהים אותו? Instant Article מוצג בפייסבוק עם אייקון של ברק, ומבפנים הוא פשוט גרסא פשוטה ונקייה יותר של המאמר, עם אופציות לאפקטים נחמדים כמו הזזת תמונה ווידאו מצד לצד ע"י הזזת המכשיר. למי שפספס.
בואו נתחיל:
3 הדברים שאתם צריכים הם:
לפחות 10 מאמרים באתר, הרשאה בגישת מנהל או עורך (Admin או Editor) וכמובן את אפליקציית Facebook Pages Manager, כדי לבדוק ולבחון את כל הכתבות במובייל.
איך נרשמים לשירות? נכנסים לכאן, בוחרים את הדף העסקי שאיתו תרצו לעבוד, מאשרים את התנאים ומקבלים גישה.
עוקבים אחרי ההנחיות:
מתחילים משלב 1.3: גישה.
נכנסים לדף העסקי שלכם >> כלי פרסום >> Instant Articles >> עימות או Configuration
אחרי ש"הוספת את הצוות שלך" (עשית את זה מראש) והתקנת את Pages Manager למובייל, אתה צריך לחבר את האתר שלך לשירות. איך עושים את זה?
קודם כל, נכנסים ל-Editor של Wix ומעדכנים את האתר ברכוש שלכם.
איך עושים את זה? כשלוחצים על Authorize your site תחת 1.3 (Connect Your Site) מעתיקים את הקוד של פייסבוק (בשחור), לצורך המקרה אצלי זה:
נכנסים ל Site Manager ב-Wix:
מכאן אנחנו נלך ל-SEO ונדביק את אותו קוד שחור שנמצא בתמונה כאן:
עברנו לשלב הבא (1.4):
ב-Wix יש תוסף שנקרא RSS FEED וממנו פייסבוק יכול לשאוב את המידע. בבלוג שלכם זה יכול להראות ככה:
אחרי שהוספנו את אותו RSS FEED ופרסמנו אותו באתר שלנו, פייסבוק מבקש מאיתנו Production RSS Feed, ואז נעניק לו את הלינק הישיר שנמצא באתר. נכנס לאתר, נלחץ עליו ונזין אותו כאן:
בשלב 1.5 אתם תוכלו להעניק מאמרים עם RSS Feed שונה. ככה שזה לבחירתכם החופשית.
בשלב 1.6 אתם יכולים להתחיל לקבל תשלום מ-Audience Network. שימו לב, החברה שלכם צריכה להרשם בפייסבוק וכרגע פייסבוק מאפשרים לעבוד עם זה ברמה מספקת למדי, אבל זה תהליך לכשעצמו שאולי אדבר עליו בשלב מאוחר יותר בבלוג.
שלב 1.7: הוספת סגנון למאמרים שלכם
על זה אני לא רוצה להרחיב יותר מדי, זה להכנס ולבחון את המאמר שלכם. מה שכן, בטוח שצריך להוסיף את קוד מימין לשמאל בהנחה ואתם רוצים שהמאמרים שלכם ייראו כמו שצריך.
הקוד הוא:
אז איך אנחנו משתמשים בו?
שליטה על המאמרים נעשית דרך טאבי ה-Articles:
מכאן והלאה תצטרכו עזרה של מי המתכנת\מפתח\בונה האתרים שמנהל לכם את האתר או את הבלוג:
תבקשו ממנו לעבוד על מאמרים מיידיים ברשותכם בפייסבוק כמו שצריך, כדי שיצאו בצורה יפה.
לשמחתי, בזכות רקע ב-HTML, אני יכול לבצע את ההשתלה של המאמרים לבד.
שימו לב לאיך נראה הקוד בכל מאמר:
כאן אנחנו נעצב ונכניס את שורת הקוד שמקודם דיברנו עליה (שכאן היא נמצאת ראשונה) בשביל למקד את המאמר שלנו.
אחרי שתיקנו את כל הבאגים, כשאדום הוא באג שאי אפשר לעבוד איתו וכתום הוא התראה, נשנה את המאמר ונכנס לאפליקציית ה-Pages Manager כדי לבדוק איך המאמר נראה.
נכנסים לאפליקצייה >> לוחצים על "עוד", More או שלושת הנקודות למטה >> מגלגלים עד שרואים את Instant Articles, ואז מתחילים לעצב ולראות איך הם לראות עיניכם!
לאחר מכן, אנחנו חוזרים לאימות או ל-Configuration ושולחים הודעה לפייסבוק שאנחנו רוצים לעבוד עם המאמרים המיידיים. לי לקח 3 ימים עד שהוא אישר אותי, אז תחכו בסבלנות.
כל זה ולא הבנתי מה התועלת. אז ראיינתי את מקסים קורצר, שמרוויח משכורת ממאמרים מיידיים. שווה לצפות
אם יהיו לכם שאלות, מומחה פייסבוק עומד לרשותכם.
שתפו את המאמר הזה עם חברים שרוצים לדעת איך לעשות את זה ב-Wix.